Orientacions didàctiques
Aquest bloc té objectiu principal proporcionar recursos TIC, tant a professorat com alumnat, per afrontar els continguts de Geometria de 6è de Primària així com les competències que se’n desprèn del seu aprenentatge a través de les propostes d’aquest bloc.
Mostes propostes tenen activitats interactives perquè l’alumne pugui aprendre, practicar, i auto-avaluar el seu aprenentatge. Estan assenyalades amb un asterisc*.
Criteris d’avaluació
L’avaluació de l’alumnat serà continua, tenint present:
- Nivell d’execució de les diferents làmines:
- seguiment de pautes,
- netedat,
- exactitud i
- correcció en la solució de cada projecte.
- Coneixement dels continguts teòrics a través de controls escrits en què es presenten exercicis a partir de les làmines que han de resoldre.
- Implicació i participació en el treball a l’aula, bé sigui en els treballs individuals com els cooperatius.
Seqüenciació
La proposta és seguir l’índex de continguts que dóna un ordre sistemàtic a seguir per assolir cadascun dels continguts. Tanmateix, es poden abordar per separat si es desitja repassar, definir o aprofundir algun aspecte concret.
Activitat de repàs dels continguts:
Farem servir una aplicació amb Jclic que en 64 activitats fa un repàs global a tots els continguts treballats. A la PDI projectarem les activitats que proposa. Organitzar l’aula en equips cooperatius, en què cada equip és qui pensa la resposta i quan la té escrita uns dels seus membres ha de resoldre-la a la pantalla. Els equips participen en ordre, i ha de participar cada membre de l’equip, de manera que tots els alumnes surten a la PDI.
El mestre pot avaluar: la interacció dintre de cada equip entre els seus membres, l’acció individual en proposar com solucionar l’activitat dins l’equip i l’execució mateixa a la PDI.
Atenció a la diversitat.
En el mateix índex de continguts recull tant activitats d’ampliació o reforç per aquells alumnes segons criteri de mestres i propis alumnes.
Programació
Objectius | Competències matemàtiques | Altres competències |
|
Dimensió resolució de problemes1. Traduir un problema a una representació matemàtica i emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre’l. | Competència en el coneixement i la interacció amb el medi físic |
|
Dimensió connexions6. Establir relacions entre diferents conceptes, així com entre els diversos significats d’un mateix concepte. | Competència d’aprendre a aprendre |
|
Dimensió comunicació i representació 9. Usar les diverses representacions dels conceptes i relacions per expressar matemàticament una situació. | Competència en el coneixement i interacció amb el món físic. |
|
Dimensió resolució de problemes1. Traduir un problema a una representació matemàtica i emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre’l. | Tractament de la informació i competència digital |
|
2. Donar i comprovar la solució d’un problema d’acord amb les preguntes plantejades. | Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic |
|
Dimensió comunicació i representació8. Expressar idees i processos matemàtics de manera comprensible tot emprant el llenguatge verbal (oral i escrit). | Competència d’aprendre a aprendre |
|
9. Fer servir les diverses representacions dels conceptes i relacions per expressar matemàticament una situació. | |
|
Dimensió resolució de problemes1. Traduir un problema a una representació matemàtica i emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre’l. | Competència d’autonomia i iniciativa personal |
|
2. Donar i comprovar la solució d’un problema d’acord amb les preguntes plantejades. | Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic |
|
Dimensió connexions7. Identificar les matemàtiques implicades en situacions quotidianes i escolars i cercar situacions que es puguin relacionar amb idees matemàtiques concretes. |