El gronxador. FRAGONARD

Comentari PAU de El gronxador de Jean Honoré Fragonard .

FITXA TÈCNICA 

  • Títol: El gronxador.
  • Autor: Jean Honoré Fragonard (Grasse, 1732 – París, 1806).
  • Cronologia: 1766.
  • Tècnica: oli sobre tela.
  • Mides: 83 x 66 cm.
  • Estil: rococó.
  • Tema: intimista.
  • Localització: Wallace Collection (Londres).

El gronxador

More PowerPoint presentations from Gemma Ajenjo
Publicat dins de Història de l'art, PAU | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

Al·legoria de la pintura. VERMEER

Comentari PAU de Al·legoria de la pintura de Johannes Vermeer.

FITXA TÈCNICA 

25artpa

  • Títol: Al.legoria de la pintura.
  • Autor: Johannes Vermeer (Delft, 1632–1675).
  • Cronologia: 1666-1668.
  • Tècnica: oli sobre tela.
  • Mides: 120 x 100 cm.
  • Estil: barroc.
  • Tema: al·legòric.
  • Localització: Kunsthistorisches Museum (Viena).

 

 

Al.legoria de la pintura

More PowerPoint presentations from Gemma Ajenjo
Publicat dins de Història de l'art, Iconografia, PAU | Etiquetat com a , , , , , | 1 comentari

La lliçó d’anatomia del doctor Tulp. REMBRANDT.

Comentari PAU de La lliçó d’anatomia del professor Tulp de Rembrandt von Rinj.

FITXA TÈCNICA 

02group

  • Títol: La lliçó d’anatomia del professor Tulp.
  • Autor: Rembrandt (Leiden, 1606 – Amsterdam, 1669).
  • Cronologia: 1632.
  • Tècnica: oli sobre tela.
  • Mides: 1,69 x 2,16 m.
  • Estil: barroc.
  • Tema: retrat col·lectiu.
  • Localització: Maurishuismuseum (l’Haia).

 

 

Lliçó d’anatomia

More PowerPoint presentations from Gemma Ajenjo
Publicat dins de Història de l'art, PAU | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

CARACTERÍSTIQUES DEL ROMÀNIC

  • Les manifestacions artístiques de l’art romànic van ser essencialment religioses.
  • L’arquitectura va ser la representació artística principal de l’art romànic.
  • La pintura i l’escultura romànica, a més a més de decorar l’interior i l’exterior dels edificis romànics, tenien la funció d’ensenyar i divulgar els episodis bíblics i la vida dels sants.

Arquitectura:

  • plantaLes esglésies, igual que els castells, habitualment eren construïdes amb pedra.
  • La planta de les esglésies es caracteritza per travessar la nau central al costat de les laterals, que la flanquegen amb un braç més curt o transsepte.
  • Aquest creuer té forma de creu llatina que simbolitza la crucifixió de Crist.
  • El lloc on tots dos braços s’encreuen, s’anomena creuer i habitualment està cobert pel cimbori.
  • La capçalera de l’església finalitza amb un absis,que sovint està acompanyat per dos petits absis o que conclouen les naus laterals.

 

  • volta canoLes esglésies estaven cobertes per una volta de canó formada per un seguit d’arcs de mig punt.
  • Les cobertes de les esglésies s’aguantaven amb murs, que de vegades estaven reforçats per contraforts que es trobaven a l’exterior de l’església.
  • Les finestres de les esglésies eren petites i allargades a causa de la funció de suport que realitzaven els murs.
  • Moltes vegades les façanes de les esglésies estaven flanquejades per torres campanars que servien tant per cridar a l’oració com de torre de guaita. 

Escultura:

  • L’escultura romànica que es realitzava sobre pedra presentava una forta dependència de l’arquitectura, sobretot de la religiosa.
  • Dins de les esglésies són molt importants les escultures que trobem als capitells de les columnes o pilars i les portalades.portalada
  • Al costat dels motius religiosos en les escultures, sobretot la dels capitells, s’afegien figures vegetals, geomètriques i escenes de la vida quotidiana.
  • Una de les característiques més importants de l’escultura romànica és l’horror vacui (por al buit), esculpint pràcticament tota la superfície disponible.
  • Dins de l’escultura romànica també són importants les talles religioses de fusta i policromades.
  • En el camp de les talles destaquen les representacions de la crucifixió de Crist, la marededéu asseguda en un tron amb el nen Jesús i les imatges dels sants. 

Pintura:

  • pantocratorLa pintura romànica té una gran força expressiva, tot i que la tècnica és molt senzilla.
  • Els dibuixos, personatges o objectes, eren traçats per gruixudes línies negres i el color s’estenia de manera uniforme.
  • Els motius més utilitzats eren representacions del Pantocràtor, escenes bíbliques, dels evangelis o episodis de la vida dels sants.
  • La tècnica que habitualment s’utilitzava per a la realització de murals era la pintura al fresc.
  • Al costat dels murals, altres manifestacions de la pintura romànica van ser les taules dels altars i les miniatures.

Versió imprimible (des de SlideShare):

Animació del Tapis de Bayeaux que narra la Batalla de Hastings.

[youtube width=”640″ height=”480″]http://www.youtube.com/watch?v=LtGoBZ4D4_E&src_vid=bDaB-NNyM8o&feature=iv&annotation_id=annotation_559561[/youtube]

Publicat dins de 2on ESO, Història de l'art, Història medieval | Deixa un comentari

Judit i Holofernes. ARTEMISIA GENTILESCHI

Comentari PAU de Judit i Holofernes d’Artemisia Gentileschi.

FITXA TÈCNICA

judit

  • Títol: Judit i Holofernes.
  • Autor: Artemisia Gentileschi (Roma, 1593 – 1652).
  • Cronologia: c. 1612.
  • Tècnica: oli sobre tela.
  • Dimensions: 1,59 x 1,26 m.
  • Estil: barroc.
  • Tema: bíblic.
  • Localització: Museo di Capodimonte (Nàpols).

 

 

Publicat dins de Art i dona, Història de l'art, Iconografia, PAU | Etiquetat com a , , , , , , | 1 comentari

Oració a l’hort de Getsemaní. FRANCISCO SALZILLO

Comentari PAU d’Oració a l’hort de Getsemaní de Francisco Salzillo.

FITXA TÈCNICA

6120345980_cbf2b456d3_b

  • Títol: Oració a l’hort de Getsemaní.
  • Autor: Francisco Salzillo (Múrcia, 1707 – 1783).
  • Cronologia: 1754.
  • Tipologia: escultura exempta.
  • Materials: fusta policromada i encarnada.
  • Estil: barroc.
  • Tema: religiós.
  • Localització: Museo Salzillo (Múrcia).
Publicat dins de Història de l'art, PAU | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

Jardins de Versalles. ANDRÉ LE NÔTRE

Comentari PAU dels jardins de Versalles d’André Le Nôtre.

FITXA TÈCNICA

versailles-gardens-525

  • Títol: Jardins de Versalles del palau i del Gran Trianon.
  • Autor: André Le Nôtre ( París, 1613-1700). Jardins del Palau i Gran Trianon.
  • Cronologia: 1662- 1700.
  • Estil: barroc.
  • Tipologia: jardí.
  • Materials: parterres de flors i plantes; arbres, parterres d’aigua, arquitectures i monuments.
  • Localització: Versalles (França).

Jardins de Versalles

Publicat dins de Història de l'art, PAU | Etiquetat com a , , , , , | 1 comentari

Palau de Versalles. LE VAU i HARDOUIN MANSART

Comentari PAU del Palau de Versalles de Louis Le Vau i Jules Hardouin Mansart.

FITXA TÈCNICA

palacio-versalles3

  • Títol: Palau de Versalles.
  • Autors: Louis Le Vau(1612-1670), Jules Hardouin Mansart (1646-1708) i André Le Nôtre (1613-1700).
  • Cronologia: 1661-1678 (Le Vau); 1678-1710 (Hardouin Mansart).
  • Estil: barroc.
  • Tipologia: palau.
  • Materials: pedra, marbre i miralls.
  • Localització: Versalles (França).
Publicat dins de Història de l'art, PAU | Etiquetat com a , , , , , | 1 comentari

Columnata de la plaça de Sant Pere. BERNINI

Comentari PAU de la columnata de la plaça de Sant Pere del Vaticà de Gian Lorenzo Bernini,

FITXA TÈCNICA 

piazza-san-pietro

  • Títol: Columnata de la plaça de Sant Pere.
  • Autor: Gian Lorenzo Bernini (Nàpols, 1598 – Roma, 1680).
  • Cronologia: 1656-1667.
  • Estil: barroc.
  • Tipologia: plaça.
  • Materials: travertí.
  • Localització: Roma, Vaticà.
Publicat dins de Història de l'art, PAU | Etiquetat com a , , , , , | 1 comentari

San Carlo alle Quattro Fontane. BORROMINI.

Comentari PAU de San Carlo alle Quattro Fontane de Francesco Borromini.

FITXA TÈCNICA

san-carlo-alle-quattro-fontane-rome-ir1768-1-jpg

  • Títol: San Carlo alle Quattro Fontane.
  • Autor: Francesco Borromini (Bissone, 1599 – Roma, 1667).
  • Cronologia: 1634-1667.
  • Estil: barroc.
  • Tipologia: església.
  • Materials: maó i estuc.
  • Localització: Roma (Itàlia).

 

 

Publicat dins de Història de l'art, PAU | Etiquetat com a , , , , , | 1 comentari