Prendre consciència de les pràctiques socials i educatives excloents

A U L A

  • Anàlisi de casos on es plantegen pràctiques socials i educatives excloents. Es discuteixen i es plantegen solucions.
  • Es treballen  notícies que inclouen el tema de l’exclusió.
  • Presentació especial per a cada alumne que arribi.
  • Donar un paper rellevant a la classe a tots els alumnes.
  • Treballs en grup: Crear una dinàmica on tots puguin participar.
  • Fer una dramatització en la que els alumnes visquin situacions de rebuig.
  • Analitzar llibres o contes on es donen pràctiques excloents.
  • Visualitzar pel·lícules/documentals sobre aquest tema i fer-ne una anàlisi.

C E N T R E

  • Revisió de llibres i material que continguin imatges o textos sexistes o discriminatoris.
  • Analitzar Rel RI sobre el tema de les relacions al centre. Ex: com se solucionen els conflictes que van sorgint…
  • Avaluació que reculli aspectes sobre en quin grau s’ha millorat en el tema de la convivència, tan a nivell individual com col·lectiu.
  • Donar informació sobre activitats escolars i extraescolar i fer un esforç perquè tothom hi pugui participar.
  • Incloure en els objectius del PEC la no discriminació per motius de nivell econòmic.
  • Fer un llistat de pràctiques habituals i excloents que hem d’evitar per donar al professorat
  • Proporcionar als tutors i especialistes del centre unes pautes educatives respecte als alumnes nouvinguts.
  • Potenciar una reflexió a nivell de mestres en reunions de cicle o nivell sobre qüestions i pràctiques educatives excloents per prendre consciència.
  • Potenciar que els tutors o especialistes tractin aquests temes a les tutories. http://setmanaintercultural.blogspot.com/

E N T O R N

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *