A U L A
- Potenciar les assemblees de classe per tractar possibles conflictes que puguin sorgir.
- Treballar contes, textos, documentals on hi surtin aquests temes per tal de fer-ne una reflexió.
- Fer un hort com a activitat de col·laboració i d’equip
- Durant una setmana els alumnes anotaran frases o expressions que escolten al centre o fora i que consideren que poden ferir la sensibilitat de l’ altre. Després farem una posada en comú.
- Plantejar situacions hipotètiques i buscar diferents solucions sense actituds racistes.
- Fer una recerca d’ informació sobre països: personatges, llocs coneguts… i que els hagin de presentar a la resta dels companys mitjançant una xerrada amb aportació de material.
- Formar grups entre nouvinguts i autòctons per debatre com se senten els uns amb els altres.
C E N T R E
- Potenciar els col·loquis i debats entre el professorat per a que tothom prengui consciència de les actituds racistes i negatives.
- Fomentar activitats integradores: esport, sortides, extraescolars.
- Potenciar el coneixement entre el professorat dels sistemes educatius i llengües d’ altres països. http://www.xtec.cat/lic/intro/documenta/aproximacio_llengues.pdf http://blocs.xtec.cat/immersiosalt/files/2008/11/morfosintaxialtresllengues.pdf
- Organitzar un muntatge de tallers interculturals perquè els alumnes i mestres s’adonin que allò que ens diferencia en fa més iguals a la vegada.
- Potenciar els murals als passadissos per tal de reflexionar davant les actituds racistes.
E N T O R N
- Fer escoles de pares per reflexionar sobre aquests aspectes.
- Fer jornades culturals on es puguin intercanviar trets diferencials com a cosa positiva
- Donar a conèixer a les famílies les característiques del país que els acull.
- Fomentar les relacions entre pares d’ alumnes.
- Demanar col·laboració a totes les famílies per organitzar activitats ja siguin per a pares o alumnes.