Millorar l’autoimatge

A U L A

  • Els alumnes preparen l’arribada de l’alumne nouvingut, per tal que no se senti ignorat, desatès: com els agradaria que els tractessin si arribessin a un país desconegut en el què no podrien parlar ni entendre, i com NO els agradaria que els tractessin.
  • Introduir les seves aportacions i experiències en diferents temes, curriculars o no.
  • Vetllar perquè pugui intervenir en les activitats tenint en compte la seva evolució en els aprenentatges.
  • Valorar la llengua que parla un nouvingut: que faci de professor i ensenyi unes quantes paraules als seus companys.
  • En un full anotar les coses positives de cada alumne.
  • Estudiar els diferents països a partir de la roba i veure que totes són originals.
  • Joc per parelles: apuntar cadascú 5 coses positives del company.
  • Prepara una representació de titelles per a altres grups de classe.
  • Els alumnes ajuden a la mestra a fer participar al nouvingut a l’aula ordinària.
  • Escriure el que cadascú té com a valors positius i comparar amb el llistat dels seus companys i amb els que valora la nostra societat.
  • Tutoria: Treballar l’alimentació i els valors http://blocs.xtec.cat/formaciofrancesc/2008/04/21/educacio-en-valors/
  • Educació física: Treballar els hàbits d’higiene
  • Fer un recull amb tots els aniversaris dels alumnes de la classe i penjar-los en un lloc visible per poder-los felicitar

C E N T R E

  • Es treballa el fet migratori en el contingut de diferents matèries, destacant que tots som immigrants i que tots som habitants d’un mateix planeta.
  • Es prepara un treball biogràfic de persones importants dels diferents països.
  • Fer exposicions a l’ entrada del centre. Exemple: Cada mes un país.
  • Durant una festa de l’ escola organitzar la representació de contes o danses dels diferents països.
  • Potenciar a tot el centre algun programa aplicat pels tutors o professionals que treballi l’autoestima.
  • Promoure una revista que no incideixi en la diferència i potenciï els valors personals.
  • Valorar totes les actituds positives que en ajudin a conèixer millor les persones pel que són i no pel que aparenta la seva imatge física.
  • Organitzar xerrades que millorin l’ autoestima.

E N T O R N

  • Les famílies nouvingudes i les autòctones comparteixen la participació en les activitats escolars com podrien ser: castanyada, explicar contes, St. Jordi, setmana cultural,…
  • Els pares i veïns parlen dels seus oficis i donen informació als alumnes.
  • Famílies nouvingudes voluntàries en grups de lectura o de treball dels alumnes del centre.
  • Organitzar una exposició de treballs dels alumnes i obrir-la a tots els pares.
  • L’ AMPA organitza escola de pares amb temes interessants per a tots: nutrició, higiene…
  • Fer un col·loqui amb els pares aprofitant una reunió i explicar quins són els valors positius més destacats a la seva societat o bé en quins valors hi ha coincidència.
  • Reunió informativa amb ajuda dels traductors sobre les normes bàsiques del centre (són les mateixes per a tothom)
  • Potenciar la participació de les famílies en activitats lúdiques.
  • Fer una exposició amb fotos familiars, objectes, roba relacionades amb les festes i celebracions
  • Xerrades per part d’un professional sobre el procés d’adaptació dels alumnes (el dol migratori, com afavorir autoestima, ..)
  • Educació Infantil i Primària: es pot establir el dia del conte i una vegada al mes que vinguin les famílies a explicar contes tradicionals.
  • Secundària: es pot establir el dia de “Països -ciutadans del món” i cada família ve a explicar el seu país amb aliments, roba, objectes…
  • Demanar participació per ensenyar cançons i danses de diferents països.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *