A U L A
- Els alumnes aprenen vocabulari d’altres llengües
- Els llibres de lectura recomanats a l’estiu poden reflectir diferents costums i països.
- Quan parlem d’aliments sans a tenir en compte en la nostra dieta, posar exemples de menjars de diferents països.
- Treballar mitjançant un mural les diferents manifestacions culturals segons l’època de l’any.
- Tenir un mural-planisferi a la classe i posar de manera destacada les nacionalitats dels alumnes de la classe.
- Fer debats i col·loquis a l’ hora de tutoria sobre els models culturals d’ altres nacionalitats.
- Analitzar les causes de conflictes al centre.
- Fer un estudi i anàlisi de conductes discriminatòries en els mitjans de comunicació.
- Treballar la diversitat cultural de la nostra societat.
- Analitzar els estereotips culturals que utilitzem habitualment.
- Valorar la riquesa que ens aporta la diversitat.
C E N T R E
- El centre accepta elements decoratius, personals o del vestuari que l’alumne consideri signes d’identitat, sempre i quan no pertanyin a grups antidemocràtics.
- El menú de l’escola contempla àpats alternatius, presència d’algun aliment propi d’altres cultures…
- Des de la Comissió d’escolarització prevenir la guetització o la concentració d’alumnes nouvinguts en les mateixes escoles…
- Participar en activitats públiques davant de conductes racistes, xenòfobes.
- Organitzar entre el professorat propostes de formació per atendre la diversitat.
- Potenciar activitats d’autoafirmació en funció dels aspectes culturals del nostre alumnat.
- Potenciar espais on es puguin vivenciar diferents manifestacions culturals.
- Penjar en lloc visible els diferents treballs que es facin tenint en compte totes les comunitats.
- Penjar frases en diferents idiomes.
E N T O R N
- Buscar el diàleg amb les famílies nouvingudes per saber quins són els seus interessos i arribar a consens.
- El centre utilitza habitualment procediments per a facilitar la participació de tots en la presa de decisions sobre aquelles qüestions que els afecten directament.
- Presència de les famílies nouvingudes en la comunitat educativa: consell escolar, AMPA,…
- Fer escola de pares amb temes de formació que interessin.
- Organitzar debats i col·loquis a partir de pel·lícules o xerrades.