Diversificar els models culturals des dels valors

A U L A

  • Els alumnes aprenen vocabulari d’altres llengües
  • Els llibres de lectura recomanats a l’estiu poden reflectir diferents costums i països.
  • Quan parlem d’aliments sans a tenir en compte en la nostra dieta, posar exemples de menjars de diferents països.
  • Treballar mitjançant un mural les diferents manifestacions culturals segons l’època de l’any.
  • Tenir un mural-planisferi a la classe i posar de manera destacada les nacionalitats dels alumnes de la classe.
  • Fer debats i col·loquis a l’ hora de tutoria sobre els models culturals d’ altres nacionalitats.
  • Analitzar les causes de conflictes al centre.
  • Fer un estudi i anàlisi de conductes discriminatòries en els mitjans de comunicació.
  • Treballar la diversitat cultural de la nostra societat.
  • Analitzar els estereotips culturals que utilitzem habitualment.
  • Valorar la riquesa que ens aporta la diversitat.

C E N T R E

  • El centre accepta elements decoratius, personals o del vestuari que l’alumne consideri signes d’identitat, sempre i quan no pertanyin a grups antidemocràtics.
  • El menú de l’escola contempla àpats alternatius, presència d’algun aliment propi d’altres cultures…
  • Des de la Comissió d’escolarització prevenir la guetització o la concentració d’alumnes nouvinguts en les mateixes escoles…
  • Participar en activitats públiques davant de conductes racistes, xenòfobes.
  • Organitzar entre el professorat propostes de formació per atendre la diversitat.
  • Potenciar activitats d’autoafirmació en funció dels aspectes culturals del nostre alumnat.
  • Potenciar espais on es puguin vivenciar diferents manifestacions culturals.
  • Penjar en lloc visible els diferents treballs que es facin tenint en compte totes les comunitats.
  • Penjar frases en diferents idiomes.

E N T O R N

  • Buscar el diàleg amb les famílies nouvingudes per saber quins són els seus interessos i arribar a consens.
  • El centre utilitza habitualment procediments per a facilitar la participació de tots en la presa de decisions sobre aquelles qüestions que els afecten directament.
  • Presència de les famílies nouvingudes en la comunitat educativa: consell escolar, AMPA,…
  • Fer escola de pares amb temes de formació que interessin.
  • Organitzar debats i col·loquis a partir de pel·lícules o xerrades.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *