Hola companys i companyes estudiants, a punt per començar la Prehistòria ? Ok, som-hi doncs, aquí teniu un vídeo que us ajudarà a entendre moltes coses. Gaudim-lo junts !
Aquí us deixo el material en vídeo que farem servir per treballar l’espai temporal que va des del 1914 fins el 1945. Es tracta de quatre documentals que analitzarem junts a classe i debatrem convenientment.
Us penjo dos arxius per poder estudiar els punts que us entraran a l’examen de recuperació de C. Socials de cursos anteriors. Tot i que observareu que estan els quatre cursos d’ESO, només cal que estudieu, com és obvi, la part de Geografia i d’Història corresponent al curs del qual us examinareu. Prepareu-vos-ho ben bé !!!
En esta fábrica trabajan mil quinientas personas y más de la mitad tienen menos de quince años. La mayoría de los niños van descalzos. El trabajo comienza a las cinco y media de la mañana y termina a las siete de la tarde, con altos de media hora para el desayuno y una hora para la comida, los mecánicos tienen media hora para la merienda, pero no los niños ni los otros obreros (…). Cuando estuve en Oxford Road, Manchester, observé la salida de los trabajadores cuando abandonaban la fábrica. Los niños, en su casi totalidad, tenían aspecto enfermizo, eran pequeños, enclenques; muchos parecían no tener más de siete años. Los hombres, en su mayoría entre dieciséis y veinticuatro años, estaban casi tan pálidos y delgados como los niños. Las mujeres eran las de apariencia más saludable, aunque no vi ninguna de aspecto lozano (…). Vi una raza degenerada, seres humanos muy debilitados, hombres y mujeres que no llegarían a ancianos, niños que nunca serían adultos sanos. Era un espectáculo patético.
” Los efectos de los oficios, trabajos y profesiones, y de las situaciones civiles y formas de vida, sobre la salud y la longevidad.” 1832.
“Si tu tens una poma, i jo tinc una poma, i les intercanviem, ambdós continuem tenint una poma. Si tu tens una idea, i jo tinc una idea, i les intercanviem, tindrem dues idees cadascú.”
“La llum viatja més ràpid que el so. Per això, algunes persones semblen brillants… fins que les sents parlar.”
“No podem canviar les cartes que ens han repartit, però encara hem de jugar la partida.”
“La vida és com un examen: creus que el controles i ho saps tot sobre ell… fins que te’l tornen corregit.”
“No et subestimis mai, ja hi haurà d’altres que ho faran per tu.”
El projecte de recerca consta d’una sèrie de tasques que es poden construir a partir de situacions, problemes o preguntes inicials, sobre les quals els alumnes, en grups reduïts, han de plantejar una hipòtesi o objectiu, planificar el mètode de resolució, integrar informació procedent de diverses fonts i, finalment, arribar a unes conclusions argumentades per mitjà d’un informe/treball escrit i una exposició/defensa oral.
L’enfocament del Projecte de recerca consisteix a seleccionar preguntes, situacions o problemes rellevants, ja siguin de l’entorn proper o llunyà, relacionats amb alguna disciplina o bé interdisciplinaris; preguntes, situacions o problemes que posin l’alumne en l’actitud de fer-se noves preguntes, d’analitzar i valorar evidències, de reflexionar críticament i d’avaluar tot allò que sigui avaluable.
ABANS DE LLIURAR ELS VOSTRES PROJECTES ASSEGUREU-VOS DE QUE AQUESTS REQUISITS ESTAN PERFECTAMENT COBERTS !!!
Vull des del meu blog donar-vos la benvinguda al curs 2016-2017 i encoratjar-vos per al camí que recorrereu durant els propers nou mesos.
Com a professor vostre crec fermament que estudiar és essencial per garantir un futur de progrés per a la nostra societat, en què valors com ara el compromís, l’esforç, la sostenibilitat, el talent i la solidaritat es donin la mà de manera inclusiva.
Si aquest és el primer any com a alumnes meus espero ser capaç de satisfer les vostres expectatives… i si ja ho sou d’altres anys us animo a què continueu aprofundint en l’estudi i el desenvolupament personal per tal d’afrontar el vostre futur amb força i determinació.
Espero poder ajudar-vos en tots els projectes de vida que us vulgueu proposar, al vostre costat em tindreu.