17.- ÍNDEX dels 15 articles d’aquest bloc

01.- El bloc personal i privat de J.M. Ferran 

     1.1.- Passa d’aquest portal, entra en aquest bloc

02.- Aquest bloc en la recerca de persones cooperants 

03.- Combino el formar-me en 12 cursos  i el fet d’impartir formació al  professorat i a les famílies

04.- Exemple de l’agenda de notícies de properes activitats i de la setmana 17 a 23 de novembre de 2008

05.- Entenent els meus interessos podem arribar a cooperar

06.- El repte dels nous currículums i de les competències bàsiques

07.- El primer estudi creatiu de sociopsicopedagogia cooperant 

08.- Estem davant del gran repte de la cooperació     

                 8.1.- La justificació d’aquest bloc . els principis i els valors i les meves reivindicacions dins del projecte de vida.-     

                 8.2.- La meva disponibilitat cooperant.-

09.- Les meves iniciatives creatives cooperants

10.- La meva biografia, estudis acadèmics i fets més destacats

11.- Els principals fets en què he dissenyat actuacions i he cooperat

12.- Els premis atorgats i alguns reconeixements.- 

13.- Les principals iniciatives que tinc en marxa, millor dit tenim 

14.- Vull ser el teu cooperant

15.- Els objectius generals d’aquest bloc.-

01.- BLOC PERSONAL I PRIVAT DE J.M. FERRAN

La finalitat pública d’aquest bloc és trobar persones cooperants

Cada curs m’implico en una dieta de formar-me (com a discent o alumne formador) i de formar ( com a formador de formadors de professorat i de famílies així com de ciutadania en general). Enguany participo en 12 cursos com a formador en rol dde discent o alumne i com a formador de formadors imparteixo xerrades a les famílies, assessoraments, cursos i tallers a personal docent.

La meva investigació psicosocial es centra en la recerca de les competències específiques docents i de les famílies. La seva incidències en les competències bàsiques de l’alumnat.

A més en l’impacte informatiu de la ràdio i de la comunicació digital, identificar les barreres a l’accès a la informació i analitzar els processos des d’on es crea informació fins a on s’arriba a compartir-la.

Imparteixo formació sobre temes educatius, escola inclusiva i recursos com eines, índex per a la inclusió, treball cooperatiu, estratègies per fer les aules més saludables, etc.

Per a qualsevol dubte, pregunta, consideració o suggeriment, resto a la teva disposició:

E.mail: Núm. telef.

jferran3@xtec.cat       

Tel. Núm. 619 79 39 69        

0034 977 22 32 68

1.1.- PASSA D’AQUEST PORTAL, ENTRA EN EL BLOC

Estàs en el portal d’un bloc que sols té la finalitat de donar-se a conèixer en la finalitat de trobar persones cooperants dins del marc que aquí s’exposa.

Recordem el refrany català:

SI VENS PER BÉ PASSA SI US PLAU

SI VENS PER MAL NO PASSIS D’AQUEST PORTAL

Gràcies per anduvi pel teu interès i per la teva atenció

2.- BLOC EN LA RECERCA DE PERSONES COOPERANTS

En aquest bloc em pots arribar a conèixer millor, la seva finalitat és simplement la recerca de persones cooperants en projectes dins de l’entorn educatiu i oferir la possibilitat dins de les nostres limitacions de construir vincles d’ajuda mútua.

Ara estic centrat en la construcció d’estratègies dins de l’entorn social i educatiu que ajudin a les escoles i als instituts en la construcció d’estratègies que fomentin l’atenció a la diversitat, la cooperació, la creativitat i la comunicació del professorat.

I de cercar estratègies que impliquim més complicitat  de la família i de la resta de l’entorn en el repte educatiu.

A més potenciem la comunicació digital i l’aplicació de les noves tecnologies en l’aprenentatge  TAC com a valors: educatiu,  ecològic a més de l’econòmic que suposa en la seva aplicació.

Les meves aficions són entre altres:

L’ACCIÓ SOCIAL I CIUTADANIA. LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA EN MÉS DE 20 ASSOCIACIONS. En aquest bloc s’especifiquen les associacions i entitats on soc soci i cooperant.  PROMOTOR CULTURAL I DE L’ART, DE LA CIÈNCIA I DE L’EDUCACIÓ.

                         CONFERENCIANT, DINAMITZADOR DE TALLERS I CURSOS

                                http://blocs.xtec.cat/editacrea

FOTOBLOCAIRE

                        http://blocs.xtec.cat/anims

FOTORADIOFONISTA

                        http://blocs.xtec.cat/radioentorncooperant

LA INVESTIGACIÓ PSICOSOCIAL

                       http://blocs.xtec.cat/educert

                       http://blocs.xtec.cat/educrea

                       http://blocs.xtec.cat/entrena

3.- COMBINO EL FORMAR-ME I L’IMPARTIR FORMACIÓ AL PROFESSORAT I A LES FAMÍLIES

Participo en formació en marxa de 12 cursos per

aquest curs 2008-09 com a formador o assessor en

 rol de discent.-

1

7000020507

2008-2009

Estratègies d’intervenció a l’aula per a nens amb transtorn de dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) ’2008-2009,’Estratègies d\’intervenció a l\’aula per a nens amb transtorn de dèficit d\’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH)’,
Curs. Del 10/09/2008 al 01/10/2008 IES de Valls. ctra.del Pla, 145 (Valls)

2

7001240500
2008-2009

Formació per a assessors des de la metodologia de la pràctica reflexiva col·lectiva. do_envia_correu(’7001240500?,’2008-2009?,’
Seminari. Del 08/09/2008 al 17/06/2009
ICE Ice Rovira i Virgili. Carretera de Valls, sn (Tarragona)
 
3.- Assessorament a l’impuls d’un projecte plurilingüe i internacional: Suport a l’oralitat en anglès
2008-2009 Grup de treball. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària
   
  21/11/2008 – 30/5/2009 (30 hores) de h a h
  Departament d’Educació
  Via Augusta, 202-226 (Barcelona)
   

Seu del Departament d’Educació a Via Augusta de Barcelona

http://www.bcn.es/cgi-guia/guiamap4/cgi-guia/?actives=K001K002K003K004K005K006K007K008K009K010K011K012K013&scl=6&cnt=27774.21%2C83106.84&plt=&plant=capes4c&txt1=&txt2=&idioma=0&grayscl=0&zoom=4&NE.x=7&NE.y=13

4.-

2008-2009 Entendre les dificultats d’aprenentatge de l’escriptura i la lectura. Intervenció i prevenció.
Curs. Del 08/10/2008 al 17/12/2008
Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia – URV. Carretera de Valls, s/n. Zona Educacional

5,6,7 i 8 .- Curs a distància de sobre registre civil de 20 hores que completa els tres cursos presencials a jutges de pau: el primer curs adreçat als de nova incorporació i el segon sobre la resolució de conflictes que completa al del curs passat sobre la redacció de sentències i judici de faltes

9.- Curs a distància de 80 hores CURSO DE ESPECIALIZACIÓN Y ACTUACIÓN PROFESIONAL EN TRASTORNOS POR DÉFICIT DE ATENCIÓN CON O SIN HIPERACTIVIDAD de la División de Formación del Grupo ALBOR-COHS.

10.-

7000050520 Anul·la
2008-2009
Currículum, competències bàsiques i pràctica reflexiva do_envia_correu(‘7000050520′,’2008-2009′,’039844027′,’Currículum, competències bàsiques i pràctica reflexiva’,’039844027′, ‘jvalles2@xtec.cat’);
Jornada. Del 27/11/2008 al 27/11/2008
Complex Educatiu de Tarragona. Autovia de Salou, s/n (Tarragona

11.-

7000070520 Anul·la
2008-2009
Nous instruments de valoració psicopedagògica do_envia_correu(‘7000070520′,’2008-2009′,’039844027′,’Nous instruments de valoració psicopedagògica’,’039844027′, ‘jvalles2@xtec.cat’);
Seminari. Del 14/01/2009 al 15/04/2009
Complex Educatiu de Tarragona. Autovia de Salou, s/n (Tarragona)
Consultable a partir del 06/11/2008 Alta
   
 
   

12.-

7000170021 Anul·la
2008-2009
Conferència. Les competències dels formadors de formadors do_envia_correu(‘7000170021′,’2008-2009′,’039844027′,’Conferència. Les competències dels formadors de formadors’,’039844027′, ‘josepm.martorell@urv.cat’);
Conferència. Del 18/11/2008 al 18/11/2008
Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia – URV. Carretera de Valls, s/n. Zona Educacional (Tarragona)

4.- AGENDA DE NOTÍCIES DE PROPERES ACTIVITATS I DE LA SETMANA 17 A 23 DE NOVEMBRE DE 2008

 Promovem  EDUcert      www.educert.cat 

 “Elaborant hipòtesis, assumint processos de dol i el risc de les educacions, descobrir cert nivell de certesa i de seguretat en les nostres decisions en educació”

L’eina per a l’innovació educativa saludable que ens deixa diferents

Un exemple de setmana:

Més actualitat.    http://blocs.xtec.cat/anims

1.- Dia 17 de novembre al Centre Cívic de Torreforta tenim en marxa el projecte DIGUI per conviure a partir de les 19 hores  (de 19 a 20 hores).- C-Ic. Trobada del grup de treball. Ara treballem les tècniques de l’entrevista i estatègies a l’entorn de suport als centres educatius.

2.- Dia 18 de novembre de 2008. Participaré en una sessió de formadors de formadors de l’ICE-URV.-

3. Dia 19 a les 19 hores. FAPAC. Conferència sobre tècniques d’estudi a l’Hospitalet de l’infant.

4.- Dia 20 de novembre de 2008  als estudis de ràdio Sant Pere i Sant Pau de Tarragona, edifici Perú, baixos, el programa de Ràdio Entorn Cooperant de 19’30 a 21 hores. Aquesta setmana el nou programa: TO BARRIS

5.- FAPAC-TE.Tgn  En marxa les xerrades d’animació i assessorament a Valls pel dia 26 de novembre.

6.- Departament d’Educació. Busquem personal docent que desitgi participar en el grup de treball sobre innovació lingüística a educació infantil    Via Augusta

2008-2009 Assessorament a l’impuls d’un projecte plurilingüe i internacional: Suport a l’oralitat en anglès i en francès. Grup de treball. Departament d’Educació (Barcelona). Del divendres 21/11/2008 al 30/5/2009

7.- VIDA CREIXENT es posarà en marxa aquest mes de novembre ala ciutat de Tarragona. un servei d’atenció per a la gent gran a la ciutat de Tarragona, en la recerca de situacions del diàleg intergeneracional. Dia 21 de novembre a la parròquia de Sant Fructuòs a les 16’45. Dia 05 de desembre a les 16 hores a les Carmelites.

8.- Proper programa el dia 22 de novembre a les 4 de la tarda. DIREC de Falset, la Difusió Interactiva de Ràdio Entorn Cooperant de Falset amb el programa PRIOREM Priorat, que es va presentar a ràdio FALSET el passat dissabte dia 25 d’octubre, quart dissabte de cada mes, a les 4 de la tarda ( de 16 a 17 hores). Ràdio Falset FM 107.6   http://www.radiofalset.net/ A més o bé una estona abans o una estona després segons entrevistes concertades i cofirmades prèviament hi haurà atenció de l’agència de PAU i de CONVIVÈNCIA.

9.- Dia 23 de novembre a les 13 hores. VIDA CREIXENT. Homenatge in memorial a Modest Gené, 25 anys de la seva mort. Les obres de l’escultor a l’Aleixar. Església de Sant Martí Bisbe de l’Aleixar.

10.- Dia 05 de desembre presentació a la Direcció General d’Innovació (Via Augusta) del projecte Re- TITÀNIC: EDUcert, EDUcrea, ENTRENA entre altres estratègies d’iniciativa ciutadana i docent (IC+D)

10.- El dia 09 de desembre de 2008 a partir de les 19 hores, EDUcre@, la mostractiva de produccions creatives cooperants educatives. MUSEU D’ART MODERN.  Tarragona.

Presentarem oficialment EDUcert.

11.- Estem presentant projectes de Ràdio Entorn Cooperant a ràdio ONA de Valls i a la ràdio i televisió del Vendrell, Punt 6 ràdio de Reus i canal català de Tarragona. En aquest mes de novembre acabarem de fer les nostres propostes.

Setmana darrera setmana en aquest secció aniré informant en activitats en les que en soc responsable, col.laborador  i/o cooperant.

Si seguiu les nostres activitats públiques agraim el teu comentari i qualsevol suggeriment a la fi de millorar.

FERRAN      Tel. 619 79 39 69             E.mail:  jferran@xtec.cat  o bé jferran3@gmail.com

Recordem que el passat dia 15 d’octubre, a les 17 hores vàrem participar en l’acte de posar una placa a la casa on va ser el primer taller d’estudiant de Modest Gené, C/ Santa Teresa núm. 40, organitzat per l’associaicó de veïns del barri de Santa Teresa de Reus. Recordem que el dia 29 d’aoctubre el mateix dia que compleix 25 anys de la seva mort organitzem un acte immemorial, al Centre de Lectura de Reus, que comença a les 19 hores amb presentació d’experiències creatives en centres educatius, tot seguit a les 20 hores taula rodona sobre el paper intercultural de l’escultor Modest Gené.

Més informació:

http://blocs.xtec.cat/modestgene

Fotos.  http://picasaweb.google.com/radioentorncooperant/PLACA

28 d’octubre al Centre de Lectura

http://picasaweb.google.com/radioentorncooperant/28X2008

5.- ENTENENT ELS MEUS INTERESSOS PODEM ARRIBAR A COOPERAR

 MESTRE, PROFESSOR DE PSICOLOGIA I PEDAGOGIA AMB EXERCICI PROFESSIONAL DE PSICOPEDAGOG EN EL CAMP DE L’ASSESSORAMENT DELS SERVEIS EDUCATIUS

ESPECIALITZAT EN PROCESSOS DECISORIS (DECISIOLOGIA) MÉS CONCRET PARTICIPO EN INVESTIGACIÓ PSICOSOCIAL DINS DEL PARADIGMA TEÒRIC “SOCIAL INCLOSIBLE SISTÈMIC COMPETENCIAL COOPERAS prec CERADAI COAS” AMB ACTUACIONS EN L’ENTORN COMUNITARI SOCIAL EDUCATIU

AMB UNA TRAJECTÒRIA DE 32 ANYS EN EL MÓN ASSOCIATIU COL.LABORADOR AMB CREU ROJA, METGES SENSE FRONTERES, ÒMNIUM CULTURAL com per exemple participo en les juntes de les associacions: 

– Coordinador de CERADAI-Institut cooperant, agència de l’associació  ONG   CERADAI de Catalunya   http://blocs.xtec.cat/ceradai      i     http://www.gencat.cat/entitats/ceradai.htm

– Centre Estudis del Priorat (*2003, X2004). Membre de la comissió potenciadora de la ruta: Art i Natura del Priorat.(X2007) Exmembre del consell de redacció de la revista. ViOli (X2005-2008).-  http://blocs.xtec.cat/ceppriorat

 – Secretari de Vida Creixent de l’Arquebisbat de Tarragona (+2001X2001). –      )    http://blocs.xtec.cat/vidacreixent –   

– Secretari de la Coordinadora DIGUI per a conviure (Diàleg Intercultural Guiat cap a la unificació de criteris i indicadors pro de la convivència) : Associacions participants Culturals Islàmiques, Assemblees Bíbliques, etc. Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya,(X2007)    http://blocs.xtec.cat/digui–      –  Membres dinamitzadors de Cursos de Preparació al Matrimoni (CPM) al Tarragonès http://blocs.xtec.cat/parelles

–         Vocal d’AESPAT (Associació Estatal d’Anàlisi Transaccional) (Madrid), delegat representant a Catalunya i membre cooperant de la revista humanista y de psicologia Analista Transaccional (+1993X1998)http://www.aespat.com/Pags/aespathome.htm–        

– Vocal de la junta territorial de Tarragona i de les Terres d’Ebre de la Federació Catalana de Voluntariat Social (X2001)

En la participació associativa de:

–  Membre del Club d’Inventors de Barcelona, club per a l’assessorament i per a l’orientació d’inventors/es per motiu d’idees, marques i patents sobre tot en el camp educatiu i dels jocs didàctics (*2009)

–    A més soci participatiu amb les 14 entitats següents com  l’Ateneu de Tarragona (*1991), metges Sense Fronteres (*2008), Creu Roja (*1991), Òmnium Cultural (*1999), Associació de Mestres Rosa Sensat (*2006), Associació Catalana en Pro de la Justícia (*2008) i de l’ACPEAP (Associació Catalana de Professionals de l’EAP)  http://blocs.xtec.cat/acpeap

–         (*2004,X2004-07), membre adherit de la Fundació Antoni Cambrodi (*1985), Societat Catalana de Pedagogia filial de l’Institut d’Estudis Catalans (*1992) http://blocs.xtec.cat/scpiec

A més d’altres associacions de l’Aleixar, Ulldecona i Cabacés.

“COOPERANT és com és fa la cooperació”

7.- ESTUDI CREATIU DE SOCIOPSICOPEDAGOGIA COOPERANT

AJUTS PER AFAVORIR LA INTERCULTURALITAT, LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS I LA INCLUSIÓ SOCIAL DE L’ENTORN EDUCATIU

ENFOCAMENT SISTÈMIC INTERACTIU DEL DESENVOLUPAMENT DE LA IMAGINACIÓ, DEL TREBALL COOPERATIU, DE L’ORALITAT I DE LA CREATIVITAT

PER A RESPONDRE A LA PROBLEMÀTICA DEL COR DE L’EDUCACIÓ:

C             LA CONDUCTA I DEL COMPORTAMENT

O             L’ORALITAT I DE L’EXPRESSIÓ

R             EL REFORÇ VERSUS RETARD DELS APRENENTATGES

8.- ESTEM DAVANT DEL GRAN REPTE DE LA COOPERACIÓ

Davant una societat individualista, competitivista, consumista i capitalista, la cooperació és una paraula que surt constanment en documents i en lleis, en escrits oficials i en llibres de vanguàrdia. Però la cooperació és la gran mancada, la utopia del segle XXI.

En aquest sentit i com a pràctica de la investigació psicosocial des de l’enfocament cooperatiu neix el model COAS RASPREC CERADAI  acròstic que vol dir (des del rol de COAS: Cooperant Assessor Social, amb els principis i valors de RASPREC: Recerca Acció (Research Action), Sistèmica, Pràctica Reflexiva, Estratègica Cooperant) i amb la metodologia de les noves formes d’aprenentatge CERADAI, que motiva a donar-me a conèixer públicament a la fi de cercar més persones cooperants i a la vegada dins del protocol just participar en conferències com actes públics, amb convocatòria pública, d’accès gratuït, per a presentar ofertes d’interès social en educació.

Per tan les iniciatives són lliures de poders fàctics i no tenen cap afany lucratiu ni publicitari consumista.

Tot pel foment de la creativitat i de la cooperació, en la reivindicació d’aspectes que es poden millorar la nostra vida quotidiana.