ENTRENA

És una estratègia de CERADAI-Institut cooperant, agència sostinguda per l’Associació CERADAI de Catalunya.

ENTRENA és l’alt entrenament competencial específic:

1.- Institut de formació del professorat amb cursos que tenen reconeixement per la Direcció general d’Innovació del Dep- Educ. Gen Cat.

2.- Escola de formació a les famílies amb tallers

3.- Escola de formació per a la gent més gran amb tallers

4.- Institut de formació competencial per a joves amb tallers i sessions actives com fòrums, àgores, etc.

5.- També organitzem jornades, seminaris i grups de treball

ENTRENA

És una iniciativa dins de l’acció social i ciutadania, en el treball cívic i voluntari, sense cap afany lucratiu, ni de cap remuneració del seu personal voluntari, més aviat idemnitzat ja que l’exercici voluntari no ha de suposar cap dispesa en l’exercici del voluntariat.

ENTRENA com una estratègia de CERADAI-Institut cooperant de l’associació ONG CERADAI de Catalunya, està adherida a la UNESCO, a l’Institut d’Estudis Catalans i els seus membres estan associats a ROSA SENSAT, estem adherits en els MOVIMENTS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA (MRP) i som una corrent d’innovació educativa.

AQUI , EN AQUEST BLOC ENS POTS TROBAR:

PRESENTACIÓ: 

Els nostres cursos són diferents a la resta d’ofertes de formacions. En aquest cas en un curs nostre que pot ser presencial i/o a distància, tu fas una relació de tres resultats esperats, a què aspires que t’ajudi el curs, en segon lloc nosaltres t’orientem en els recursos de la xarxa XTEC i d’altres, a la fi per a què elaboris una programació didàctica o bé elaboris recursos per atendre la diversitat.Quan ens dius els resultats esperats com a màxim tres i mínim 1, nosaltres et dissenyem tres itineraris a la fi que si fos del teu interès n’elegeixis un, l’enriqueixis segons la teva creativitat i pactem el pla de formació en acció.Ja et dic el curs pot ser presencial o a distància, els llocs presencials són a Tarragona: Centre Cívic Torreforta, Casa del Mar, els estudis de ràdio Sant Pere i sant Pau, així a fora de Tarragona, a ràdio Falset, al museu municipal de Cabacés, sempre concertant-ho prèviament. A sota t’acompanyo els blocs per a més informació Formació permanent alternativa del professorat en l’educació creativa socialhttp://blocs.xtec.cat/educres Rep una salutació i resto a la teva disposició.  

 El teu contacte

FERRAN jm.

El meu bloc de disponibilitat cooperant

http://blocs.xtec.cat/ferrancrea

EN AQUEST BLOC HI TROBARÀS :

ON ENS TROBEM sempre amb entrevista concertada i confirmada prèviament per e-mail o per telèfon.

COM PLANTEGEM LA FORMACIÓ ACCIÓ basada en els principis teòrics i les tècniques docents en la Recerca Acció, Sistèmica, Pràctica Reflexiva, Estratègico Cooperant (Formació acció o RASPREC).

ÉS UNA INVITACIÓ A FORMAR PART D’UN PROJECTE COOPERANT MÉS AMPLI EN LA RECERCA D’AJUDAR-TE EN EL QUE TU ASPIRES.

NO TENIM ALUMNES, TENIM COL.LEGUES ASPIRANTS QUE PODEN ESDEVENIR COOPERANTS

ENTRENA CRECO

ENTRENA CRECO de CERADAI-Institut cooperant, altrament dit ENTRENA

És un projecte solidari en la investigació de les noves necessitats educatives des de les competències específiques docents, generant respostes amb ajuts al professorat i a les famílies de l’alumnat d’edat 0 A 18 anys.

En aquest bloc trobaràs on es trobem i en què consisteix aquest projecte.

La financiació d’ENTRENA és fa per les quotes del personal docent que participa en els cursos de formació i per les quotes dels socis/es protector/es de l’associació CERADAI de Catalunya. També per donatius i enguany ens ajuda en un 33% , TU AJUDES de Caixa Tarragona.

En la formació ENTRENA els grups són reduits i en situacions de pràctica simulada i real, a partir de principis teòrics, científics, artístics i ètics.

Les quotes socials de formació en els cursos de 30 hores presencials com de 100 hores a distància són 100 euros per curs.

ENTRENA és un ajut dins de la diversitat d’ajuts de CERADAI-Institut, els quals són gratuïts tan al professorat com a les famílies sempre i quan entrin dins dels principis i limits del programa general.

Més informació: http://blocs.xtec.cat/educres

ENTRENA així com tots els AJUTS.entorn que ofereix CERADAI-Institut cooperant estan dinamitzats per personal qualificat en exercici de voluntariat, els fondos de finaciació dels nostres projectes, tot considerant el codi deontològic i l’estatut internacional del voluntariat són cobrir les dispeses de:

1.- Oficina i infraestructures tecnològiques, telèfon, internet.

2.- Desplaçaments i altres idemnitzacions a la persona voluntària per l’exercici de les seves tasques.

3.- Assegurança de responsabilitat civil del personal voluntari

4.- Bibliotecactiva de recursos i materials. Adquisició de recursos per a millorar els nostres serveis cooperants i indispensables per a dur a terme les nostres activitats.

5.- Per cost de difusió o publicitat, malgrat prioritariament utilitzem el boca a boca, o l’e-mail a e-mail, en determinades ocasions cal financiar de forma associativa o dins d’un paquet cooperant amb altres entitats, la difusió de les nostres iniciatives, que també pot ser la teva.

Una vegada a l’any es convoca públicament una reunió on es presenta l’estat de comptes i l’estat dels nostres projectes d’actuació.

La difusió de les nostres activitats la fem per mitjà del bloc destinat a l’agenda de les nostres notícies

http://blocs.xtec.cat/anims

ENTRENA CRECO

ENTRENAMENT CREATIU COOPERANT

Per aprendre a conduir un cotxe per exemple cal una teòrica per a interpretar els codis i els símbols que ens trobem en el camí i tot seguit ja passem a les pràctiques amb el cotxe acompanyats d’un/a entrenador/a, ENTRENA creco és l’AUTOESCOLA del pilotatge docent d’aprendre a conduir el grup classe i col.laborar en la conducció del centre educatiu.

Els trets són:

1.- Cal formar-se segons les ofertes oficials en el propi centre educatiu i en la formació del Pla de Zona PFZ, més la nostra formació va adreçada fora del centre i fora dels llocs oficials però dins del propi entorn: MUSEUS, ESTUDIS DE RÀDIO, CENTRES CÍVICS, ASSOCIACIONS, etc.

2.- Ens centrem en les competències específiques docents tan actitudinals com tècniques i per mitjà de situacions pràctiques amb alumnes, amb les famílies o amb els recursos de l’entorn arribar a entrenar-les per adquirir més habilitats com l’entrevista, les relacions psicosocials, la motivació, els recursos, les metodologies d’aprenentatge, etc.

3.- La nostra formació ENTRENA consisteix en què el personal docent d’alumne, passa a aspirant i d’aspirant a cooperant en projectes educatius, on el docent planifica la seva autoformació i l’autoavalua amb l’ajuda d’un7a professional que té el paper de COAS. La seva intervenció docent estarà dins de les estratègies socials cooperants dins del propi entorn.

Per tan els trest d’entrena són: DINS DE L’ENTORN, MILLORA COMPETÈNCIA AMB PARTICIPACIÓ AUTÒNOMA DEL PROFESSORAT

Així els resultats de la nostra formació és la millora de la pràctica docent

Cooperant és com es fa la cooperació

UNA FORMACIÓ HOLÍSTICA I COMPLETA

 Una Formació Estratègica Social: F3    UNA FORMACIÓ TRIPLE

1.- ENTRENAMENT MENTAL I PSICOFÍSIC

2.- ENTRENAMENT PSICOSOCIAL CREATIU I COOPERANT

3.- ENTRENAMENT TECNOLÒGIC EN LA COMUNICACIÓ I EN ELS APRENENTATGES

TOT UN DISSENY ON TU DECIDEIXES LA TEVA FORMACIÓ COM A RESPOSTA A LES TEVES NECESSITATS, ELS TEUS INTERESSOS I LES TEVES CAPACITATS QUE ES PODEN DESENVOLUPAR.

ENTRENA El nou estil de formació alternativa del professorat.-

Trets de la formació ENTRENA, posta en la pràctica de l’educació creativa social.-

1.- Col.laborar en la diagnosi a partir de les teves necessitats, interessos i capacitats com alumne formador/a. T’ajudarem a elaborar una resposta a les teves espectatives professionals i personals, d’acord al nou perfil docent.

2.- Entrevista prèvia per a orientar-te en la teva decisió.

3.- Tindrem en compte les competències específiques de les activitats de formació del curs passat i anterior fetes dins del teu Pla de Formació de Zona del Departament d’Educació. també en el cas que sigui entre altres activitats complementàries i alternatives que també hagis fet.

4.- Estàs disponible a evolucionar del nivell d’alumne, a aspirant i d’aquest a cooperant amb complicitat amb l’ENTORN.

5.- Les noves competències específiques les aplicaràs a l’aula i al centre dins de les possibilitats, amb la implicació personal i social de la persona, afavorint la satisfacció personal i l’autorealització professional i la salut general.

6.- Elaboraràs un pla PIFCCO o millor dit un PLA INDIVIDUAL DE FORMACIÓ COMPETENCIAL COOPERANT dins de la perspectiva de la formació acció, ràpida per resultats en autoregularització autònoma formativa alternativa social. Els principis del  FRALS comptarà els teus interessos, espectatives i objectius que tu et marques per a la teva autosuperació, i que recollirà el teu PIFCCO.

7.- L’assistència presencial a ENTRENA es pot fer en xerrades, conferències, tallers, entrevistes, laboratori social i mostres educatives creatives i de motivació: EDU.cre@, una mena d’híbrid entre la mostra i subhasta de produccions creatives educatives cooperants i MOTI.vak, que es centra en la motivació.

8.- Escolleixes un ventall d’opcions de cara a una autonomia constructiva tutelada en assessorament decisori de la teva pròpia formació.

9.- El curs a distància té quatre entrevistes presencials o a distància per telèfon: una iniaical, l’elaboració del PIFCCO tot considerant els principis del FRALS, la prèvia a la impressió del treball o informe final i la final en el lliurament del treball o informe.

10.- El plantejament ENTRENA és anual i consta d’avaluació interna i externa per a garantir la qualitat formativa competencial.

ENTRENA creco

ENTRENA o millor dit ENTRENA creco en referència a creativitat cooperant, és la primera iniciativa en formació del professorat sistemàtica que parteix de l’entorn educatiu i de l’aplicació de tècniques de les arts escèniques i psicofísiques a l’hora de potenciar les competències específiques docents i del personal educador de la família, des d’una perspectiva sistèmica i interactiva.

ENTRENA creco és l’estratègia formativa d’alt ENTRENAMENT creatiu cooperant en educació de CERADAI-Institut cooperant.

En aquest bloc trobaràs les iniciatives formatives adreçades al professorat, també hi han iniciatives adreçades a les famílies.

Fem difusió de documents, de les tècniques i dels recursos alternatius

 1.- Documents de la declaració per la UNESCO de Salamanca de 1994 sobre les NEE

http://inclusion-educativa.blogspot.com/2008/04/declaracin-de-salamanca-unesco-1994.html

http://www.unesco.org/education/pdf/SALAMA_S.PDF

Sobre els anys 2000, pronunciació de la UNESCO

http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001347/134785s.pdf

Experiències en escola inclusiva

http://www.xtec.net/serveis/eap/a8900259/escolainclusiva/bibliograf.htm

http://www.ceapa.es/files/revista/Revista0088.pdf

2.- Curiositat per tècniques i per recursos alternatius 

Per exemple:

http://www.sofrologia.com/

3.- Teoria de l’aferrament en els primers mesos de vida.-

http://www.bebesymas.com/2008/04/26-la-teoria-del-apego-de-john-bowlby

http://www.elpsicoanalisis.org.ar/numero4/resenaapego4.htm