ESTEM DE COLÒNIES!

Estimades famílies de Segon,

Els vostres fills i filles ja estan preparats i preparades per marxar tres dies a unes Colònies inoblidables.

L’objectiu d’aquesta experiència és que serveixi per aprendre a ser, a fer, a viure, a conviure, a compartir i a construir en equip!

En aquest article podreu fer un seguiment de les activitats que realitzarem al llarg d’aquests dies:

– Ens endinsarem en el màgic món del circ de la Noha, una hipopòtam molt simpàtica que necessita la nostra ajuda!

– Ens divertirem als llits elàstics, farem equilibris, trapezis i malabars. Serem uns bons funàmbuls de circ!

– Ens convertirem en mags i magues!

– Realitzarem una excursió per la muntanya a la Font dels Enamorats per descobrir la natura i el bosc que envolta la casa de la Llobeta. En aquest lloc meravellós diuen que s’hi amaguen les Fades…

I el més important… APRENDREM MOLT I ENS DIVERTIREM ALHORA!

Vinga que la Noha ens espera!
Cliqueu la imatge per veure les fotos. S’aniran actualitzant diàriament a mesura que realitzem les activitats.

 

Ens veiem aviat!

UNA VISITA MOLT DIVERTIDA!

Dimecres 6 i 13 de març, els alumnes de Segon van visitar la Biblioteca de Viladecans. Ha estat una visita molt enriquidora i motivadora. Els nens i les nenes de Segon es van convertir en exploradors/es per un dia i en equips van haver de resoldre un repte: trobar uns llibres amagats!

Més tard vam poder gaudir tots plegats d’una estoneta lliure de lectura.

Ha estat tot un plaer visitar la biblioteca de la nostra localitat, de segur que els/ les vostres fills i filles estan desitjant tornar-hi. Animeu-vos!

La Biblioteca de Viladecans té una oferta molt amplia d’activitats educatives infantils.
A la seva pàgina web podreu trobar l’agenda del mes de març.

Cliqueu la imatge per veure les fotos de l’activitat.

 

Les tutores de Segon.

 

VISITEM LA BIBLIOTECA DE VILADECANS

Estimades famílies,

Us informem que els vostres fills i filles faran una sortida pels voltants per visitar la BIBLIOTECA DE VILADECANS, una bona manera d’apropar a l’alumnat al fascinant món dels llibres.

Les visites es realitzaran en dos torns:

DIMECRES 6 DE MARÇ: 2n A i 2n B.

DIMECRES 13 DE MARÇ: 2n C.

Aquell dia l’alumnat haurà de portar a l’escola la motxilla habitual amb el material (agenda, llibre de lectura personal…) i amb l’esmorzar i una ampolla d’aigua en una bosseta petita dins.

Salutacions,

Les tutores de Segon.

INFORMACIONS DE LA SETMANA, SORTIDES I MÉS

Benvolgudes famílies,

Us escrivim per recordar activitats importants que esdevindran aquesta setmana.

DIMARTS 19 DE FEBRER

  • Al matí…

Les classes de 2n A i 2n B visitarem per primera vegada l’escola de música BIG BAND (Viladecans) amb la qual col·labora l’escola per realitzar el musical.

Tenim moltes ganes d’endinsar-nos en el projecte!

*L’alumnat haurà de venir a l’escola amb la motxilla habitual, amb l’esmorzar i una ampolla petita d’aigua en una bosseta marcada amb el nom. 

  • A la tarda…

FAMÍLIES DE SEGON, US ESPEREM A LA REUNIÓ QUE TINDRÀ LLOC A LES 16:45 HORES A L’ESCOLA PER TRACTAR DOS PROJECTES IMPORTANTS DEL CURS:

  1. Llegim en parella.
  2. Organització del Musical. Necessitem la vostra col·laboració!

 

DIMECRES 20 DE FEBRER

Ara és el torn de 2n C per fer la visita a l’escola de música BIG BAND.

*L’alumnat haurà de venir a l’escola amb la motxilla habitual, amb l’esmorzar i una ampolla petita d’aigua en una bosseta marcada amb el nom. 

 

DIVENDRES 22 DE FEBRER

SORTIDA VOLTANTS:

Amb motiu del Projecte Interdisciplinari que estan portant a terme els alumnes de segon en aquests moments (Per què som iguals i alhora diferents?), divendres al matí participarem en una Trobada de Jocs Tradicionals juntament amb altres escoles dels voltants. Aquesta jornada, de caràcter lúdic i organitzada des de l’àmbit d’Educació Física, tindrà lloc al complex esportiu Torre Roja.

*L’alumnat haurà de venir amb roba esportiva i una motxilla petita amb l’esmorzar i una ampolla d’aigua petita. 

 

 

AQUEST CAP DE SETMANA M’ENDINSARÉ EN UN…

TREBALL DE RECERCA I INVESTIGACIÓ!

Per què som iguals i alhora diferents?

3, 2, 1… Comencem!

Per realitzar un treball d’investigació amb èxit us proposem seguir aquestes ORIENTACIONS*:

QUÈ HE DE FER?

1r: Reflexiono sobre la pregunta del projecte i penso quines altres preguntes em planteja.

2n: Selecciono un tema per investigar-lo (menjar típic, extensió, clima…) sobre el país o continent on viatjaré i del qual em faré expert o experta.

3r: Busco i extrec informació rellevant de llibres, Internet, vídeos, fotografies…

4t: Organitzo el material recollit i faig un esborrany amb la informació que tinc.

5è: Elaboro un petit escrit, mapa, esquema, dibuix, vídeo… que jo pugui explicar a la resta de companys i companyes sobre la meva recerca.

6è: Em plantejo noves preguntes que m’agradaria presentar als meus companys, investigar-les i esbrinar-les en els pròxims dies.

En arribar dilluns a l’escola…

COMPARTIRÉ tots els meus descobriments i investigacions.

També compartiré els dubtes o presentaré nous temes que m’agradaria continuar investigant.

Però el més important és… GAUDIR DE LA RECERCA EN FAMÍLIA!

—————————————–

*BASES D’ORIENTACIÓ: són una eina per ajudar a l’alumnat a planificar-se i a resoldre situacions- problema. És un instrument que fomenta l’autonomia i l’autoavaluació i regulació dels aprenentatges. 

Ser competent en un determinat camp, tal com exposa Bolívar, no consisteix a saber una cosa, si no a saber aplicar-la, és a dir, a saber resoldre una situació complexa pròpia d’aquesta matèria i posar-la en pràctica de manera satisfactòria. 

———————————————

Les tutores de segon.

INICIEM UN NOU VIATGE!

Hola famílies!

Aquesta setmana hem començat el segon Projecte Interdisciplinari del curs!

Aquesta vegada el repte és organitzar i preparar un viatge arreu del món per descobrir moltes coses que desperten el nostre interès sobre les diferents maneres de viure, costums, cultures… i axí poder respondre la pregunta que ens plantegem:

Per què som iguals i alhora diferents?

VÍDEO

Imatge de previsualització de YouTube

Esteu preparats i preparades?

  • Cada equip de treball viatjareu a un país diferent i representareu un dels continents.
  • Buscareu informació general de cada país i continent.
  • Us fareu savis i sàvies del continent, experts i expertes del tema, per més tard fer una posada en comú amb la resta de companys i companyes.

Us proposem doncs, que al llarg de dues setmanes us endinseu amb els vostres fills i filles en aquest viatge per investigar i resoldre totes les preguntes que ens genera el fascinant món en el qual vivim.

VIATJAREM A…

NEPAL (ÀSIA)

AUSTRÀLIA (OCEANIA)

KÈNIA (ÀFRICA)

POL SUD (ANTÀRTIDA)

ITÀLIA (EUROPA)

MÈXIC (AMÈRICA)

 

BON VIATGE!

ACABEM EL NOSTRE PROJECTE

Com es converteix una mongeta en una planta?

Imatge de previsualització de YouTube

Aquestes darreres setmanes hem omplert la nostra motxilla de nous aprenentatges, vivències, experiències i moments compartits que guardarem per sempre.

Ara, un cop finalitzat el projecte, la nostra motxilla està plena d’autonomia, d’esforç, de ganes de treballar i aprendre, de valors, de treball conjunt, participatiu i cooperatiu, de motivació, d’il·lusió, d’investigació, de nous materials i eines de treball, de noves apps, de confiança i autoestima!

Sens dubte aspectes que afavoreixen l’aprenentatge significatiu i connectat amb la realitat, aquell aprenentatge que ens fa pensar i que és veritablement AUTÈNTIC.

Hem gaudit molt amb el projecte i volem compartir amb vosaltres alguns moments viscuts.

MONGETERS I MONGETERES 2nA

MONGETERS I MONGETERES 2nB

MONGETERS I MONGETERES 2nC

Les tutores de segon.

Consolidem el que hem après!

Benvolgut alumnat de segon,

A continuació trobareu un llistat d’activitats interactives per revisar i consolidar alguns aspectes treballats amb el projecte.

Esperem que us agradin!

Vídeo cicle vital de la mongetera    El cicle vital de les plantes

Les parts de les plantes

I les arrels, què fan?

Què ens mengem?

Fruita seca o fresca?

Són éssers vius?

 

Les tutores de segon.