CELEBREM SANT JORDI LLEGINT I ESCRIVINT ELS NOSTRES RODOLINS!

SANT JORDI HA ARRIBAT I  A L’ESCOLA HO HEM CELEBRAT!

Fa molt i molt de temps, el poble de Montblanc era devastat per un monstre ferotge i terrible…

Amb l’inici de la llegenda de Sant Jordi donem la benvinguda a la celebració d’aquesta diada tan assenyalada a la nostra escola.

Durant els últims dies s’han portat a terme un seguit d’activitats relacionades amb aquesta festa. Partint dels projectes treballats i emprant la metodologia del treball cooperatiu s’han realitzat diferents produccions literàries com ara poemes, rodolins, còmics, endevinalles, representacions i contes que plasmen la imaginació i la creativitat del nostre alumnat utilitzant les diferents llengües treballades a l’escola.

Ens agradaria compartir amb vosaltres les creacions dels nois i de les noies de SEGON, uns rodolins que de ben segur ens faran reflexionar i ens ajudaran a tenir més cura del nostre planeta; aquí us deixem l’enllaç.

Esperem que ho gaudiu molt!

Bona diada de Sant Jordi a tothom!

 

22 d’abril, Dia de la Terra!

El 22 d’abril es celebra el Dia Internacional de la Mare Terra per recordar a cadascun de nosaltres que la Terra i els seus ecosistemes ens proporcionen vida i sosteniment. 

Aquest dia serveix per sensibilitzar el públic al voltant del món davant els reptes relacionats amb la cura del planeta. 

El tema del Dia de la Terra 2021 és: Restaura la nostra Terra. El canvi climàtic, la pèrdua d’espècies, les pandèmies i els desastres naturals podríem definir el futur, tret que fem alguna cosa ara.

A classe s’ha generat un debat força interessant i entre tots i totes hem pensat algunes solucions fàcils de portar a terme.

  • Fer un ús responsable de l’aigua.
  • Fer servir bombetes de baix consum. 
  • Reduir, reciclar i reutilitzar tant com es pugui.
  • Desconnectar els aparells elèctrics que no es facin servir.
  • Separar la brossa en els contenidors adequats. 
  • Comprar productes propers que no s’hagin de transportar de lluny.
  • Fer servir el transport públic.

Segur que hi podríeu afegir moltes més coses. Parleu-hi!

ESTEM DE COLÒNIES!

Estimades famílies de Segon,

Els vostres fills i filles ja estan preparats i preparades per marxar tres dies a unes Colònies inoblidables.

L’objectiu d’aquesta experiència és que serveixi per aprendre a ser, a fer, a viure, a conviure, a compartir i a construir en equip!

En aquest article podreu fer un seguiment de les activitats que realitzarem al llarg d’aquests dies:

– Ens endinsarem en el màgic món del circ de la Noha, una hipopòtam molt simpàtica que necessita la nostra ajuda!

– Ens divertirem als llits elàstics, farem equilibris, trapezis i malabars. Serem uns bons funàmbuls de circ!

– Ens convertirem en mags i magues!

– Realitzarem una excursió per la muntanya a la Font dels Enamorats per descobrir la natura i el bosc que envolta la casa de la Llobeta. En aquest lloc meravellós diuen que s’hi amaguen les Fades…

I el més important… APRENDREM MOLT I ENS DIVERTIREM ALHORA!

Vinga que la Noha ens espera!
Cliqueu la imatge per veure les fotos. S’aniran actualitzant una vegada al dia perquè veieu els vostres fills i filles fent totes les activitats!

 

Ens veiem aviat!

CONTINUEM LLEGINT EN PARELLA?

TUTORIA ENTRE IGUALS, COOPERACIÓ, APRENENTATGE, MOTIVACIÓ I AUTOESTIMA

L’alumnat de Segon està fent un magnífic seguiment del Projecte Llegim en parella, juntament amb la implicació familiar.

Ens trobem a la meitat del projecte i volem fer una parada per agrair tant als familiars com als alumnes la seva implicació i esforç. Sens dubte aspectes que afavoreixen l’èxit escolar, ja que la lectura contribueix de forma decisiva a l’autonomia de les persones perquè ens ofereix l’instrument necessari per a desenvolupar-nos com a ciutadans actius en una societat lletrada.

EN TORNAR DE LES VACANCES DE PASQUA CANVIAREM ELS ROLS DE LES PARELLES. US ANIREM INFORMANT.

Per què aquest projecte?

-Perquè els i les alumnes tutors/es vegin que tenir l’oportunitat de fer de tutors/es és una experiència interessant i una bona oportunitat d’aprenentatge.

-Perquè els i les alumnes tutorats/des entenguin que disposar d’una ajuda personalitzada és un autèntic luxe en un marc on tots dos aprenen.

Continuem encoratjant als nous tutors i tutores i als seus familiars a seguir fent aquesta feina tan fantàstica.

Endavant!

SI HI HA EMOCIÓ, HI HA APRENENTATGE!

Durant aquestes setmanes l’alumnat de Segon de Primària ha estat treballant per donar resposta al Projecte “Per què som iguals i alhora diferents?”

Han realitzat un mapamundi on han localitzat els diferents continents i després d’això… l’aplicació QUIVER de realitat augmentada els hi tenia una sorpresa preparada! Els mapamundis pintats i escrits pels infants s’han convertit en un globus terraqüi en 3 DIMENSIONS! No s’ho podien creure! Durant la sessió només es respirava emoció, una emoció que traspassava totes les mascaretes que ens protegeixen!

Aquí us deixem un recull de les fotografies.

2n A

2n B

2n C

Mestres de Segon.

DIA INTERNACIONAL DE LES MATEMÀTIQUES

Ahir 14 de març es va celebrar el dia internacional de les Matemàtiques. Fa dos anys l’UNESCO va declarar aquest dia per commemorar la importància de les Matemàtiques al món.

Cada any es proposa un tema nou, enguany el tema ha estat Matemàtiques per a un món millor en clara referència al paper que juguen les matemàtiques davant els desafiaments dels nostres temps. Els números, les gràfiques, les estadístiques etc ajuden a entendre i trobar solucions pel canvi climàtic, el desenvolupament sostenible, les pandèmies, l’ús de l’energia, la prevenció dels desastres naturals etc.

Les Matemàtiques organitzen la societat, els transports i les comunicacions, la intel·ligència artificial, els sistemes sanitaris, econòmics i socials.

Estan presents en les arts i en la vida diària sense adonar-nos, des de les matrícules dels nostres cotxes fins als números de les nostres vivendes passant per les compres que realitzem, qualsevol cartell que veiem té una visió matemàtica: simetries, patrons, cossos geomètrics, seriacions ….

A l’escola intentem que els infants vegin les connexions que existeixen entre la realitat que viuen i les matemàtiques i que aquestes són imprescindibles per a la vida.

Un cop més us animem que visiteu l’enllaç d’innovamat per a famílies on trobareu respostes als vostres possibles neguits.

Visquen les matemàtiques!

Innovamat, recursos per a famílies.

 

 

 

 

 

ARA … LLEGIREM EN PARELLA!

Com ja sabeu hem començat  un nou projecte que durarà uns mesos, amb ell  tots els nens i les nenes aprendran com es llegir en parella.

L’alumnat  que ara sigui tutor o tutora haurà de preparar a casa el text que treballarà com a tutor o tutora de la seva parella més endavant a l’escola per això és important que li dediqueu els 30 minuts que requereix aquesta activitat.

La manera i el moment de preparar aquest text a casa també ha de ser un moment especial pel nen o la nena això li aportarà seguretat a l’hora de desenvolupar la seva tasca amb el seu tutorat. L’aprenentatge entre iguals forma part de la nostra filosofia d’escola .

Per què aquest projecte?

-Perquè els alumnes tutors vegin que tenir l’oportunitat de fer de tutors és una experiència interessant i una bona oportunitat d’aprenentatge.

-Perquè els alumnes tutorats entenguin que disposar d’una ajuda personalitzada és un autèntic luxe en un marc on tots dos aprenen.

Recordeu seguir tots els passos a casa.

Per qualsevol dubte ens podeu consultar a les tutores. Esperem que gaudiu molt de l’activitat!!

Tutores de segon.

INICIEM UN NOU VIATGE!

Hola famílies!

Aquesta setmana hem començat un nou projecte interdisciplinari que ens portarà de viatje arreu del món.

Aquesta vegada el repte és organitzar i preparar un viatge arreu del món per descobrir moltes coses que desperten el nostre interès sobre les diferents maneres de viure, costums, cultures… i axí poder respondre la pregunta que ens plantegem:

Per què som iguals i alhora diferents?

VÍDEO

Esteu preparats i preparades?

  • Cada equip de treball viatjareu a un país diferent i representareu un dels continents.
  • Buscareu informació general de cada país i continent.
  • Us fareu savis i sàvies del continent, experts i expertes del tema, per més tard fer una posada en comú amb la resta de companys i companyes.

Us proposem doncs, que al llarg de dues setmanes us endinseu amb els vostres fills i filles en aquest viatge per investigar i resoldre totes les preguntes que ens genera el fascinant món en el qual vivim.

VIATJAREM A…

(ÀSIA)

(OCEANIA)

 (ÀFRICA)

(ANTÀRTIDA)

 (EUROPA)

(AMÈRICA)

 

BON VIATGE!

TANCANT PROJECTES PER INICIAR NOUS REPTES

Com es converteix una mongeta en una planta?

Aquestes darreres setmanes hem omplert la nostra motxilla de nous aprenentatges, vivències, experiències i moments compartits que guardarem per sempre.

Ara, un cop finalitzat el projecte, la nostra motxilla està plena d’autonomia, d’esforç, de ganes de treballar i aprendre, de valors, de treball conjunt, participatiu i cooperatiu, de motivació, d’il·lusió, d’investigació, de nous materials i eines de treball, de noves apps, de confiança i autoestima!

Sens dubte aspectes que afavoreixen l’aprenentatge significatiu i connectat amb la realitat, aquell aprenentatge que ens fa pensar i que és veritablement AUTÈNTIC.

Hem gaudit molt amb el projecte i volem compartir amb vosaltres alguns moments viscuts.

MONGETERS I MONGETERES 2nA

MONGETERS I MONGETERES 2nB

MONGETERS I MONGETERES 2nC

Les tutores de segon.