Comença una nova aventura!
L’alumnat de segon marxem de colònies a la casa “La LLobeta”. Aquest any gaudirem de la temàtica del circ amb moltes activitats.
Durant aquest dies compartirem amb els companys i companyes una experiència única.
Comença una nova aventura!
L’alumnat de segon marxem de colònies a la casa “La LLobeta”. Aquest any gaudirem de la temàtica del circ amb moltes activitats.
Durant aquest dies compartirem amb els companys i companyes una experiència única.
El darrer divendres, l’alumnat va gaudir d’una sortida molt especial al Museu de Gavà i a les Mines Arqueològiques, una experiència que els va permetre aprofundir en tot allò que han treballat durant la Situació d’Aprenentatge de “La Prehistòria”.
Al llarg de la visita, els infants van poder descobrir com vivien els primers pobladors, observar eines i objectes de l’època i conèixer de ben a prop les mines prehistòriques. A més, van tenir l’oportunitat de posar en pràctica molts dels coneixements apresos a l’aula, relacionant-los amb les explicacions i activitats realitzades durant la jornada.
La sortida va ser molt enriquidora i motivadora, ja que els va permetre aprendre d’una manera vivencial, divertida i significativa. Sens dubte, va ser una gran experiència per continuar descobrint la història i la vida a la Prehistòria!
Aquests darrers dies, l’alumnat de segon ha continuat experimentant i descobrint a través de la ciència amb una activitat centrada en les barreges.
Per grups, els infants van manipular diferents elements i materials per observar què passava quan els combinaven. Mitjançant l’experimentació directa, van poder descobrir que algunes substàncies es barregen completament i formen una barreja homogènia, mentre que d’altres permeten distingir els seus components i formen una barreja heterogènia.
Durant l’activitat, van fer hipòtesis, van observar els resultats i van compartir les seves conclusions amb els companys i companyes. A més, van aprendre nou vocabulari científic i van desenvolupar habilitats d’observació, investigació i treball en equip.
Ha estat una experiència molt motivadora que els ha permès aprendre de manera vivencial i divertida!
Fa unes setmanes, l’alumnat de segon va rebre una visita molt especial: les seves famílies van venir a l’aula per compartir una estona d’aprenentatge i experimentació amb nosaltres.
Durant l’activitat, els infants van treballar a partir d’unes “capses sorpresa”. Primer, havien de fer hipòtesis sobre què pensaven que hi havia a l’interior, utilitzant diferents eines i estratègies per observar, escoltar, tocar i investigar sense obrir-les.
Després de posar en pràctica la seva curiositat i capacitat d’investigació, cada grup va intentar crear una rèplica del contingut de la capsa, pensant quins materials i característiques podien encaixar amb les seves hipòtesis inicials.
Va ser una experiència molt enriquidora, on petits i grans van poder compartir moments de descoberta, cooperació i aprenentatge conjunt. Agraïm molt la participació de totes les famílies que van venir a compartir aquesta activitat amb nosaltres!
Durant aquest mes hem tingut unes visites molt especials a l’hora d’Educació en Valors. Algunes famílies de la classe han vingut a compartir amb nosaltres sessions molt divertides i, sobretot, molt saludables!
Hem pogut gaudir d’activitats preparades amb molta il·lusió, on hem après la importància de cuidar el nostre cos i la nostra ment. A través de jocs, dinàmiques i propostes participatives, hem reflexionat sobre hàbits saludables, l’alimentació equilibrada, el moviment, el descans i el benestar emocional.
Ha estat una experiència molt enriquidora perquè ens ha permès aprendre d’una manera diferent i reforçar els vincles entre escola i família. Ens ha encantat poder compartir aquests moments i veure com, junts, fem comunitat.
Des d’aquí volem donar les gràcies a totes les famílies que han participat per la seva implicació, el temps dedicat i l’energia que han portat a l’aula. Ens ha agradat moltíssim!
Aquest curs ens acompanyarà una nova Situació d’Aprenentatge que treballarem al llarg de tot l’any: la matèria i les forces. Serà un projecte transversal que ens permetrà observar, experimentar i fer-nos moltes preguntes sobre com funciona el món que ens envolta.
Hem començat d’una manera molt especial… amb una capsa sorpresa!
A segon de primària hem acabat la Situació d’Aprenentatge 3 titulada “Què necessita el nostre cos per moure’ns?” i ha estat una experiència molt enriquidora!
Durant aquestes setmanes, l’alumnat ha descobert com funciona el nostre cos per poder moure’ns. Hem après els noms dels principals ossos, músculs i articulacions, i ho hem fet a partir de l’experimentació i la posada en pràctica. Hem observat el nostre propi cos, hem fet moviments diferents, hem tocat, hem comparat i hem reflexionat sobre què passa quan dobleguem un braç, aixequem una cama o saltem.
També hem realitzat activitats manipulatives i dinàmiques que ens han ajudat a entendre millor com treballen junts els ossos, els músculs i les articulacions per permetre’ns caminar, córrer i jugar.
A més, hem aprofitat per celebrar el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència amb un experiment molt especial: hem investigat l’ADN d’una maduixa! Ens hem convertit en petits i petites científiques i hem pogut observar de ben a prop una part molt important de les nostres cèl·lules. Ha estat una experiència sorprenent i molt emocionant!
Estem molt orgullosos i orgulloses de tot el que hem après i de la curiositat i entusiasme que hem demostrat al llarg d’aquesta situació d’aprenentatge.
Continuem aprenent!
Avui l’alumnat de segon, aprofitant que estem treballant la Situació d’aprenentatge referida als animals, ha rebut la visita de la Cristina, que és veterinària. Durant la sessió ens ha explicat la importància de tenir un animal a casa i quines coses s’ha de tenir en compte abans de tenir-lo. Ha sigut una estona molt divertida on hem après molt.