Objectius i fites aconseguides Like a Bird

Like a Bird

L’alumnat implicat és el de 1r i 3r, des de l’assignatura d’Anglès de l’IES Eduard Fontserè. Les seves professores són la Susana Alcalde (1r) i la Núria de Salvador (3r). La durada d’aquest projecte era de 6 mesos, encara que s’ha allargat tot el curs. En aquests moments està tancat.

En el projecte estaven implicats Centres d’Itàlia, Romania, Polònia, Lituània, Turquía i Portugal. Participavem 2 centres català, un de primària i un de secundària. El centre de primària era el CEIP Ramon Macip Dolors Granés  i vam fer, conjuntament, presentacions PowerPoint sobre monuments europeus.

Les presentacions es van construir en tres fases:

• El primer centre va preparar presentacions sense text sobre monuments del seu país.
  • Un segon centre va elaborar maquetes d’aquell monument i
  • un tercer centre va investigar i parlar de les característiques del monument.

A l’IES Eduard Fontserè vam escollir 6 dels monuments que van treballar els altres centres i vam el·laborar 18 explicacions en anglès.

Vam fer les 6 que ens corresponien més les 12 que corresponien al CEIP Ramon Macip Dolors Granés de Cardedeu, que, a canvi, va fer les nostres maquetes. Sis de les presentacions van ser responsabilitat de l’alumnat de 1r i 12 de l’alumnat de 3rA.

La major part de la feina va ser feta per alumnat de 3rA, encara que els altres cursos també van fer feines puntuals.

Gràcies a aquest bloc, l’alumnat del CEIP i el nostre va entrar en contacte i ens van convidar a visitar-los. El resultat d’aquesta visita va ser:

• Vam fer pastissos per compartir les postres, i alguns alumnes van explicar el proces en anglès
  • Vam portar ocells de paper de regal, i un grup d’alumnes va crear un vídeo o s’explica com es fan
  • Vam fer fotos i altres alumnes van comentar-les, en anglès

Continguts del projecte

• Wh- words
  • L’imperatiu
  • petites produccions escrites  sobre temes concrets
  • Presentacions orals
  • exposicions orals

Tant l’escola Ramon Macip Dolors Granés com nosaltres vam obtenir el segell de qualitat eTwinning. El  Granès va ser, a més,  Premi Nacional.

Nosaltres no vam optar, donat que la professora responsable, coordinava eTwinning a Catalunya a mitja jornada el curs en que es va desenvolupar el projecte.