16
05
2010
A l’escola de La Draga aquest curs hem dedicat els dies moguts a la música.
A infantil hem fet diferents activitats per acostar-nos a aquest món .
TALLERS
Hem barrejat els nens/es de P3, P4 i P5 i hem fet 8 grups i 4 tallers dobles. Els dies moguts estan oberts a pares, mares o familiars.
Per tant, a cada taller hi havia algun pareo mare o familiar voluntari.
MÚSIQUES DEL MÓN
S’ajunten els dos grups que havien de fer els taller de músiques del món i es fan tres grups :
Primer grup: canten la cançó “Obenuno” (africana) i ballen diferents cançons del món.
Segon grup: canten la cançó “oh, a le le…” i ballen diferents cançons del món.
Tercer grup: van amb dos pares/mares a observar l’exposició d’instruments del món dividida en 4 apartats (Europa, Asia, Amèrica i Àfrica) i a experimentar-hi. Es situen els diferents instruments en un mapa mundi, es toquen els instruments i cada nen/a tria un instrument per jugar al joc de so/silenci amb cartellets.
Les activitats de cada grup duren uns 15 minuts i desprès es canvia d’activitat.
<object width=”425″ height=”344″><param name=”movie” value=” name=”allowFullScreen” value=”true”></param><param name=”allowscriptaccess” value=”always”></param><embed src=”http://www.youtube.com/v/7Kf-yjOz1uc&hl=es&fs=1” type=”application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true” width=”425″ height=”344″></embed></object>http://www.youtube.com/v/7Kf-yjOz1uc&hl=es&fs=1″></param><param
ed.musical, Què fem a l'aula?
10
05
2010
Què en pensem de l’educació emocional?
Per nosaltres, l’educació emocional “és tot”. Aquests articles que trobareu a continuació només són unes pinzellades per treballar en situacions concretes, però el treball de l’educació emocional es troba implícit en tot moment, durant qualsevol estona del dia.
Quan sorgeix un conflicte, aquella situació és prioritària. Si el nen/a no ho té solucionat no pot passar a fer una altra cosa. Si aprenem a verbalitzar, a explicar i compartir les seves emocions, serem cada vegada més compatents i segurs de nosaltres mateixos. Cal rebre una bona ajuda a l’hora d’estructurar els sentiments, procurar un bon model per fer-ho.
És necessari un treball específic i amb intensió, però també és important que sigui constant; treballar-ho en tot moment i resoldre la situació o conflicte quan sorgeix i preocupa. No cal esperar l’hora de tutoria o filosofia; cal donar TEMPS en el moment concret. Aquest és un treball que creiem que ha de tenir continuïtat durant la Primària; aprofitant qualsevol moment per reafirmar i aconseguir treballar l’educació emocional de forma correcta.
Ens ha agradat molt la definició d’intel.ligència emocional que fa la Josepa Gómez Bruguera : “De forma molt general podríem dir que la intel.ligència emocional és la capacitat que ens permet saber estar satisfactòriament en el món, amb les altres persones i amb nosaltres mateixos.(…)En definitiva, és una capacitat que va configurant una actitud en la vida, no enfront la vida.”
GÓMEZ BRUGUERA, Josepa (2002): Educació emocional i llenguatge en el marc de l’escola. Associació de Mestres Rosa Sensat.)
ed.emocional, General