Aprendre a viure, a crèixer, a fer-se adult. Les emocions es perceben, es respiren, es contagien.

Què en pensem de l’educació emocional?

Per nosaltres, l’educació emocional “és tot”. Aquests articles que trobareu a continuació només són unes pinzellades per treballar en situacions concretes, però el treball de l’educació emocional es troba implícit en tot moment, durant qualsevol estona del dia.

Quan sorgeix un conflicte, aquella situació és prioritària. Si el nen/a no ho té solucionat no pot passar a fer una altra cosa. Si aprenem a verbalitzar, a explicar i compartir les seves emocions, serem cada vegada més compatents i segurs de nosaltres mateixos. Cal rebre una bona ajuda a l’hora d’estructurar els sentiments, procurar un bon model per fer-ho.

És necessari un treball específic i amb intensió, però també és important que sigui constant; treballar-ho en tot moment i resoldre la situació o conflicte quan sorgeix i preocupa. No cal esperar l’hora de tutoria o filosofia; cal donar TEMPS en el moment concret. Aquest és un treball que creiem que ha de tenir continuïtat durant la Primària; aprofitant qualsevol moment per reafirmar i aconseguir treballar l’educació emocional de forma correcta.

Ens ha agradat molt la definició d’intel.ligència emocional que fa la Josepa Gómez Bruguera : “De forma molt general podríem dir que la intel.ligència emocional és la capacitat que ens permet saber estar satisfactòriament en el món, amb les altres persones i amb nosaltres mateixos.(…)En definitiva, és una capacitat que va configurant una actitud en la vida, no enfront la vida.”

GÓMEZ BRUGUERA, Josepa (2002): Educació emocional i llenguatge en el marc de l’escola. Associació de Mestres Rosa Sensat.)


Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>