JORNADES DE MATEMÀTIQUES A BANYOLES (Grup A+a+ de Rosa Sensat)

Aquest cap de setmana tindran lloc a Banyoles les II Jornades de Formació i Innovació Matemàtica.

 

Jornada Banyoles-1(function() { var scribd = document.createElement(“script”); scribd.type = “text/javascript”; scribd.async = true; scribd.src = “http://www.scribd.com/javascripts/embed_code/inject.js”; var s = document.getElementsByTagName(“script”)[0]; s.parentNode.insertBefore(scribd, s); })();



Educació emocional

Durant aquest curs, estem treballant l’educació emocional. Estem rebent la formació de la Maria Grimau. Durant una de les classes, ho hem estat practicant tal i com s’ha de fer: com els nens i nenes… La música ens guiava, o millor dir, intentàvem deixar-nos guiar per la música.  El resultat ha estat un mural que hem anat confegint entre totes. La conversa posterior ens ha ajudat a donar-hi un significat.

Què hem dibuixat? Com ho hem fet? Marcàvem el ritme amb les ceres? Com ens hem sentit?



FOTOS 360º

Aquí teniu fotos de 360º que es poden afegir a qualsevol bloc. Un recurs fàcil i molt vistós; per treballar amb els nens i nenes, reconeixent parts del poble, de l’estany i molt més. Des de fa poc, es poden publicar les “visites virtuals” d’aquesta pàgina de manera gratuïta en el vostre bloc (n’hi ha unes quantes per triar, pot ser qualsevol de les de l’apartat de la “petita visita virtual als pobles gironins”).  La pàgina es diu:  vistes360.com

Aquí en teniu un exemple (com que aquest diumenge que ve és farà la Travessia a l’estany…):

Visita virtual a Banyoles a Vistes360.com



RECURSOS EDUCACIÓ EMOCIONAL

Fa uns dies, “voltant per internet”, vaig trobar un apartat de recursos d’educació emocional a “el web de la Teresa”. Ho he estat mirant una miqueta i crec que hi ha coses molt interessants.

http://www.xtec.es/~mmontene/web/0EMindex.htm



CONSTRUCCIÓ D’UN INSTRUMENT

Hem construït un instrument amb un tub de lampisteria. Es diu fiu-fiu i ens ha ajudat a presentar-lo una clau de sol: la SOLMIFA.
Hem descobert una gran diversitat de maneres  per fer-lo sonar.
Mireu aquest vídeo i veureu quins músics!!!


p-3/p-4/p-5 Escola La Draga



MÚSIQUES DEL MÓN

En els dies moguts hem fet tallers.
Us volem presentar el taller de músiques del món. Vam ensenyar danses i instruments de tot el món.
Pares i mares de l’escola ens van ajudar a organitzar els tallers. Mireu aquest vídeo i veureu que bé que ens ho vam passar.



HEM CONEGUT UN INSTRUMENT

A l’escola de La Draga, dins les activitats dels dies moguts, hem rebut l’avi d’un nen de P-3, exbateria de l’orquestra Montgrins.

Ens ha ensenyat la bateria , els seus elements, que poden ser tants coms vulguis; ens ha fet una demostració del seu art i ens ho ha deixat provar. Teniu ganes de veure’ns tocant la bateria? Doncs no us perdeu aquest vídeo!



FERRAN FRAUCA

Hem rebut la visita de l’actor Ferran Frauca, un dels pirates de l’obra “mar i cel”. Hem vist el fragment de l’obra a on ell cantava i hem pogut fer preguntes. Entre tots hem cantat l’himne dels pirates. “les veles s’inflaran., el vent ens portarà…”

imgp6015-320x200 imgp6005-320x200

Els nens i nenes de P5 han fet uns dibuixos molt bonics inspirats amb la cançó dels pirates.

 



MÚSIQUES TRADICIONALS:

LA SARDANA, ELS CAPGROSSOS, ELS MANAIES I ELS CASTELLS

En aquest taller es treballen 4 músiques tradicionals catalanes, tres d’elles que poden sentir els nens i nenes a Banyoles mateix, i la quarta que segur molts d’ells han vist per la televisió. Així es divideix el taller en quatre parts:

1.- Sardana: Es mostren fotografies de colles sardanistes de Banyoles i d’altres ciutats i ens fixem que ballen formant una rotllana, que s’agafen de les mans i a poder ser noi i noia, que porten un vestuari diferent cada colla… també parlem de la cobla, els diferents instruments, com estan  col·locats…

Després se’ls mostra un banderí amb l’escut de les colles sardanistes de Banyoles i també un vestit de sardanes.

Posteriorment escoltem una sardana i l’intentem ballar.

2.- Castells: També es mostren fotografies de diferents castells ja muntats amb l’anxaneta fent l’aleta, fotografies de com munten la pinya, com s’enfilen els del tronc, dels grallers… ens fixem que porten un mocador vermell, que tots porten un mateix color de camisa i pantalons blancs, que porten una faixa… i els en mostrem.

Posteriorment, mentre escoltem el toc de castells, i intentem fer una petita pinya i un nen/a s’enfila i fa d’anxaneta tot fent l’aleta.

3.- Capgrossos: S’ensenyen diferents fotografies dels capgrossos de Banyoles i es repassen els noms, que molts ja coneixen. Se’ls explica que la música de la cercavila dels capgrossos es toca amb gralles, i se’ls mostra una gralla. Veiem com n’és de difícil de tocar-la. Després mentre escoltem la música de la cercavila uns nens/es es posen un capgros i la resta  acompanyen la cercavila picant de mans al ritme de la música.

4.- Manaies: Aprofitant que el dimecres hem anat a veure els manaies es parla de què porten els manaies: casc, vestit, cuirassa… tot mostrant fotografies de manaies i del seu vestuari. També s’ensenya els diferents instruments que hi ha a la banda: pifres, tambors…

Després escoltem la música que toca la banda i els nens i nenes, amb una llança de manaies, desfilen tot picant la llança al ritme de la música.



AUDICIÓ: LA PRIMAVERA DE VIVALDI

Primer es fa la presentació del compositor Antoni Vivaldi a partir del vídeo http://blocs.xtec.cat/barrachinamusica/2007/06/15/la-primavera-vivaldi/ (es van llegint les frases que van sortint) , després s’escolta l’audició i ens imaginem la primavera estirats al terra de la classe. Quan acaba l’audició expliquem con ens l’hem imaginat. Seguidament mirem el vídeo de la primavera a l’ordinador per veure com se l’imaginava en Vivaldi i decidim fer-ne una representació.

Hem vist que hi sortien papallones (mocadors de colors), flors (flors que es desperten), aigua del riu (roba blava i taps de color blau) i la tempesta (roba grisa i canyes per representar els trons).

Cada nen i nena tria què vol representar (màxim de 5 nens o nenes per cada grup), pintem la cara dels nens i nenes amb flors, papallones, gotes d’aigua i llamps… segons què vulguin representar. Els nens i nenes  es col·loquen als diferents espais que tenim marcats a la classe.

Representem la primavera amb el suport de la música i amb el suport visual d’unes imatges que ens ajudaran a interpretar el  paper que hem escollit. .

Representem  l’obra  que hem assajat als altres nens i nenes de l’altra classe i així tenim un públic i podem fer d’actors  i després al revés.