LA NOSTRA ESCOLA CONTRA LES RETALLADES

De Foto camisetes grogues retallades

CARTA A LES FAMÍLIES

Benvolguda família,

Com ja sabeu, l’Ensenyament públic de Catalunya està patint els efectes d’una política de retallades socials molt agressiva des de fa uns mesos.

A qualsevol família, quan les coses pinten magres, retallem allò que considerem més superflu. No discutirem que al nostre País les coses pinten magres, que cal estrènyer-se el cinturó, cal retallar i, tothom sap que s’està retallant, PERÒ… és l’ensenyament una cosa supèrflua?

En el nostre cas, deixant de banda les retallades dels sous del professorat, amb les quals fins i tot podríem estar d’acord, si servís per mantenir o generar llocs de treball, en lloc de pagar sous milionaris.   Ens veiem afectats per:

• Pressupostàriament: la nostra escola ha passat de cobrar 4.155,97€ per a despeses de funcionament l’any 2007 (70 alumnes) a cobrar-ne 3.016,62€ l’any 2011 (77 alumnes), malgrat augmentar la matrícula la dotació econòmica s’ha reduït en un 25% i per aquest curs… amb les retallades, com funcionarem?  Sort en tenim que llum, calefacció, neteja i manteniment van a càrrec de l’Ajuntament, sinó, possiblement estaríem fent aigües tal i com està passant a molts instituts.
  • Reducció considerable de les substitucions del professorat:

–        S’ha passat de fer tres dies setmanals de nomenaments de substitucions a fer-ne dos.

–        No es fan nomenaments de substitucions per baixes de menys de deu dies.

Aquests fets perjudiquen seriosament l’alumnat, ja que no es pot dur a terme el ritme habitual de les classes.

• Plantilles:

Hi ha en perill les plantilles, la reducció per nosaltres pot comportar un mestre menys a Educació Infantil, un a Primària i un itinerant menys per a la ZER (el curs passat ja ens en van reduir un).

Això comportaria menys flexibilitat per a l’atenció del nostre alumnat.

• Retallada d’ hores dedicades a coordinació, preparació de classes… bé, enguany ja n’havien retallat. A veure, aquestes hores fan o no fan falta? És difícil explicar que tan aviat fan falta, com que de sobte, ja no fan falta. Potser el fracàs escolar no està tant en la lectura com volen atribuir a l’escola, com en els continus canvis de directrius sobre el que s’ha de fer.

Estem patint la inoperància de les nostres polítiques educatives que, evidentment, necessiten millorar molt i durar.

• Reducció de beques i ajuts

Nosaltres creiem que l’ensenyament és una inversió. L’ensenyament no és una despesa!! I mentrestant se’ns consideri així, cada vegada serà més difícil assolir l’èxit escolar de tot l’alumnat.

Sense inversió no podrem aconseguir que l’Ensenyament públic sigui una realitat de present i de futur, de qualitat i que garanteixi la igualtat d’oportunitats i la cohesió social.

Per tot això i més, arreu del País ensenyants, alumnes i pares han iniciat accions de protesta. Les escoles públiques de la nostra comarca hem acordat:

• Informar les famílies.
  • Col·locar el logo del No a les retallades als nostres blocs i pàgines web.
  • Penjar pancartes a les fatxades de les escoles.
  • Anar a l’escola tots un dia a la setmana amb una samarreta groga. A la nostra escola ho farem els dilluns

Des d’aquestes línies us invitem a que us uniu a la nostra protesta, que és la vostra, i que cada dilluns, acompanyants i canalla vinguin a l’escola de groc ja sigui amb una samarreta, una camisa, un mocador, un distintiu… fem que el groc digui Prou!

L’Equip Docent de l’Escola Sant Agustí – ZER Ebre de Riba-roja d’Ebre