La màquina a Preixana. Sortida local

Aquest darrer dia d’escola, abans de les vacances de Pasqua, tots els nens i nenes hem fet una sortida pel poble que ha resultat molt profitosa.

En primer lloc, la mare i el pare del Pau ens han ensenyat dos camions que utilitzen a la seva feina. Són dues màquines que serveixen per portar la runa d’un lloc a un altre. Han fet una demostració de com funcionen.

En segon lloc, hem anat a cal Ramon de ca la Tona que ens ha obert les portes de casa seva per ensenyar-nos algunes de les màquines i estris antics que s’utilitzaven en l’agricultura ja deu fer gairebé un segle.

Després, la mare del Martí de primer ha organitzat una trobada de tractors i maquinària agrícola moderna. Al magatzem hem pogut veure tractors amb “rotovator”, amb segadora d’alfals, amb pala, amb sulfatadora de braços, sulfatadora de sota arbres, un toro elevador i una cosexadora d’ordi!! Ah, i un tractor del 1960! Tot gràcies al Xavier Martí, al Joan Piera, al Manel Puig, al Josep Teixidó (pare de la Mariona), al Marc Serret i al Francesc Saltó (pare del Martí), tots ells pagesos de Preixana.

A la tarda, hem anat a casa els avis de la Carla on hem pogut veure més maquinària agrícola antiga i altres estris com màquines d’escriure, de cosir o de fer fotos del segle passat.

Tots i totes ens han tractat molt bé i ens han explicat de manera entenedora el funcionament i característiques de les màquines. Moltes gràcies famílies i veïns!!!

Aquest article ha estat publicat en ED. INFANTIL, Ed. PRIMÀRIA, SORTIDES. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.