Jocs cooperatius

Bones a tots i a totes,

Des de l’àrea d’Educació Física, també hem treballat aquest primer trimestre diferents situacions de jocs cooperatius entre tots els alumnes. Els alumnes mostren molt bona predisposició a treballar per assolir un objectiu o un repte proposat pel mestre, i quan s’han de fer activitats per grups els alumnes de l’escola mostren una bona relació entre tots i sempre tenen ganes de jugar i participar de forma activa. Us adjuntem algunes imatges, que esprem que us agradin.

    

 

Preparant la Marató de TV3

Bones a tots i a totes,

Aquest any La Marató de TV3 tractarà sobre algunes de les malalties metabòliques més freqüents a Catalunya que són la obesitat i la diabetis. Com és un tema que també el tractem a l’àrea d’Educació Física, els alumnes van proposar de fer alguna cosa per ajudar a aquesta causa.

Aquests dies amb els alumnes  estem organitzant una sortida pel poble per promocionar hàbits de vida saludables. Tenen moltes ganes i els hi fa molta il·lusió poder organitzar una activitat d’aquest tipus. La setmana passada vam fer un “Memory” d’imatges saludables. Els alumnes havien d’identificar quins aliments són saludables i quins no., també vam fer un col·loqui sobre la importància de tenir una dieta equilibrida i de fer una activitat física diària. Va ser molt interessant i enriquidor ja que vam compartir diferents experiències.

Properament us anirem informant de més coses que estem treballant, però de moment us adjuntem algunes imatges que esprem que us agradi.

 

Informació esportiva

Bones a tots i a totes,

Des de l’àrea d’Educació Física col·laborem amb les activitats que es porten a terme a través del Consell Esportiu de l’Urgell. És per això que us anirem informant i participant en aquestes activitats perquè considerem important fomentar l’activitat física i els hàbits saludables.

Els Consells Esportius del Pla d’Urgell, Pallars Jussà i les Garrigues; conjuntament amb el CA Bellvís, Xafatolls, Esbufecs i Joventut Atlètica d’Arbeca i les AMPA dels col·legis de les tres comarques, la Diputació de Lleida amb el suport del Consell Català de l’Esport i amb la col·laboració dels organitzadors de les jornades de curses de camp a través, coordinen el Circuit Lleidatà de Cros Trofeu Diputació de Lleida.

Podeu trobar tota la informació al següent enllaç, per si us interessa:

http://circuitlleidatadecros.blogspot.com.es/

 

PROJECTE CÒMIC: Representem una seqüència del còmic de la Mafalda

Els nens i nenes de Maldà hem escenificat una seqüència del còmic de la Mafalda. Com ja sabeu, una seqüència de còmic és un conjunt d’escenes on passa una mateixa acció.
L’activitat ha consistit en el següent: hem escollit la seqüència que més ens ha agradat de totes les que ens ha portat la mestra. Quan ja ho hem escollit, hem decidit qui representava els personatges i cadascú s’ha escrit el text de la seqüència dins la bafarada, tal i com surt a la vinyeta real. Finalment, hem assajat les diferents escenes fent les expressions i gestos corresponents de cos i cara. I quan ja ho hem tingut tot ben assajat, hem fet les fotos.
Mireu com ens ha sortit i compareu!

ED. FÍSICA: Representem lletres

Durant el mes de febrer a Ed. Física hem treballat el tema de l’expressió corporal i una de les activitats que hem dut a terme és la representació de lletres amb el nostre cos. Cada poble de la ZER ha escollit un verb relacionat amb l’Ed. Física i entre tots hem escrit una petita frase.
“A MALDÀ XUTEM”
“ALS OMELLS APRENEM”
“A BELIANES BALLEM I CORREM”
“A PREIXANA PATINEM I SALTEM”
“A SANT MARTÍ JUGUEM I ENS DISFRESSEM”
Us ensenyem les fotos de les lletres de Maldà i el resultat final de la frase. I aprofitem per convidar-vos també a veure com ha quedat als altres pobles de la ZER.

PROJECTE CÒMIC: Treballem les onomatopeies a travès de l’expressió corporal

Els nens i nenes de Maldà hem treballat les onomatopeies del còmic a través de l’apartat d’educació física: l’expressió corporal. N’hem escrit algunes a la pissarra, després les hem escrit dins les bafarades i finalment les hem representat amb gestos i expressions de la cara. Aquí teniu el resultat!

PROJECTE CÒMIC: Ens disfressem

Coincidint amb la setmana del carnestoltes, i dins del bloc d’expressió corporal, ens hem disfressat i ens ho hem passat d’allò més bé. Primer de tot hem mirat i re-mirat totes les disfresses i complements que teniem i a partir d’aquí cadascú ha deixat volar la imaginació. Ens podíem disfressar de personatges de còmic o inventar-nos un personatge nou. Mireu que n’ha sortit.

ELS IBERS

La Protohistòria , els ibers.

Per començar hem repassat tot allò que vàrem aprendre el curs passat sobre les etapes de la Història de la Humanitat. Ens hem situat entre la Prehistòria i la Història, la PROTOHISTÒRIA, què és el període en que els ibers voltaven per les nostres terres.

El següent pas va ser fer un recull de tot allò que volíem saber sobre els ibers, a més de saber que aviat anirem a visitar un poblat iber on podrem fer d’arqueòlegs.

A Plàstica hem anat dibuixant diferents coses per omplir el nostre mural conceptual dels Ibers. Primer ens vam dibuixar amb vestits ibers, túniques senzilles i braçalets per a les dones i vestits de guerrers per als nois.

mural 1

El proper dia vam veure quins estris utilitzaven, ens vam fixar en la ceràmica i vam dibuixar diferents objectes. Vam observar la decoració que ells feien servir.

mural 2

El tercer dia vam dibuixar els animals que hi podia haver en aquella època, i que eren més coneguts i propers als ibers.

 

A més , els grans,  vam intentar representar a escala una casa iber . Quan en vam tenir dibuixades unes quantes vam representar un petit poblat emmurallat.

mural 4

 

EL NOSTRE POBLAT IBER

 

El passat dijous 31 d’octubre, els alumnes de l’escola tot celebrant la castanyada, i cantant cançons vam construir la nostra pròpia casa iber, feta amb les nostres mans i amb argila, vam decorar-la per dins amb tots els elements d’una casa iber, els seus estris, el seu menjar, els seus animals. Vam disfrutar moltíssim ja que ens sentíem uns artistes ibers.

 

UN POBLAT IBER

El passat dia 31 d’octubre tots els alumnes de l’escola, vam construir un poblat iber, amb argila, no ens vam deixar cap detall, els homes i les dones ibers, la seva llar de foc, els seus estris, el seu menjar, vam divertir-nos molt i ens va quedar de museu.

Mireu, mireu………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROJECTE DEL MÓN DE LES PARAULES

Aquest curs  2013-2014 el dedicarem als poetes i escriptors com Salvador Espriu i  Joana Raspall.

Pel que fa a Salvador Espriu, treballarem els seus poemes, la seva biografia i el seu compromís amb la Llengua Catalana.

Celebrarem el dia 21 de març, que és el dia internacional de la Poesia, a fer-li un petit homenatge.

Pel que fa a Joana Raspall treballarem la seva poesia més en la vessant de lèxic i contingut dels seus poemes, ja que són propers als nens.

També treballarem el projecte des de la vessant d’ Educació Visual i Plàstica, amb poemes visuals de Joan Brossa,  jugant amb les seves lletres.

Ja us anirem ensenyant els nostres treballs.

PROJECTE DEL MÓN DE LES PARAULES

El dia 23 de setembre vam penjar un gran mural amb totes les lletres de l’abecedari per tal de poder començar a treballar la pròxima setmana la primera de les lletres de l’abecedari.

.

El dia 26 de setembre vam començar amb el nostre projecte, on tots petits i grans vam començar a buscar al diccionari paraules que la primera lletra fos la lletra A, els petits, a traves d’un llibre de la lletra A van buscar una paraula , els grans van trobar-la al diccionari. Un cop trobades les vam apuntar al nostre diccionari d’escola.

Van sortir paraules com : arbre, avió, apaivagar, arranjar, àgora, afer, afí

El dia    3  d’octubre,    vam continuar amb la lletra B,on vam aprendre les paraules : balcó, bomber, bohemi, butxaquejar,bobina, bòlit, badar i benevolència.

Seguim amb el dia   10 d’octubre   amb la lletra C,  vam trobar les paraules:cotxe, cocodril, capissar, conjuminar,cúmul, comissar,curosament i cangueli.

El dia 17 d’octubre vam endinsar-nos amb la lletra D, vam aprendre les paraules : dit, dau, disbauxa, diable, domino, decasil.lab, diabòlic i dinosaure.

 

DICCIONARI DE LA NOSTRA ESCOLA, cada setmana de totes les paraules que surten entre tots, les apuntem al nostre diccionari ( els alumnes de cicle inicial, mitjà i superior), i els alumnes d’educació infantil van fer un dibuix.

 

Aquesta és la metodologia que seguim cada setmana a l’escola, treballant  la pròxima lletra de l’abecedari.

EN AQUEST POWER POINT US DEIXEM LES PRÀCTIQUES DELS NOSTRES ALUMNES RELACIONADES AMB EL NOSTRE PROJECTE DEL MÓN DE LES PARAULES.

Esperem que gaudiu visualitzant-lo.