
Arxiu de la categoria: GENERAL
TREBALLEM LA GEOGRAFIA

Aquest segon trimestre hem treballat la geografia física i política a l’escola.
Hem situat Maldà al món i hem identificat rius, muntanyes, serralades…començant per les més properes, les que tenim a tocar de casa, i acabant per les més llunyanes.
També hem treballat les comarques, les comunitatas autònomes i els països i hem acabat situant als mapes els continents i oceans del món.
Per tal de recollir els aprenentges realitzats, han elaborat un lapbook amb tota la informació recollida.
Ha quedat un treball molt bonic i profitós!
CELEBREM EL DIA PI
Avui, 14 de març és el dia de les matemàtiques, i a l’escola ho hem treballat de manera plàstica. Mireu quin resultat més bonic!

NATURA KM 0
Avui hem realitzat el segon taller del curs amb els Corremarges. Després de visitar el nostre terreny custodiat hem realitzat tres remeis casolans a partir de plantes de territori:
1. Cataplasmes: el primer amb llantèn xafat al morter i el segon amb argila i essència d’espígol. Serveix per protegir les ferides i cuidar la pell.
2. Bosseta de llavors: amb romaní i timó barrejat amb gra de blat. Serveix per calmar el dolor.
3. Ungüent de calèndula: hem filtrat la calèndula macerada amb oli d’oliva i ho hem barrejat amb cera. Serveix per a la pell atòpica i seca.

25 de novembre
Avui des de l’escola hem volgut treballar el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones, i hem realitzat aquest petit mural que hem penjat a l’entrada de la nostra Escola. Dins dels números i la lletra hem escrit i dibuixat missatges d’igualtat, respecte i amor.

CASTANYADA I HALLOWEEN
A l’escola de Maldà ja es respira la festa de tardor i decorem l’escola amb castanyeres:

I també hem fet unes torretes terrorrífiques:

Bona castaween a tothom!!!!
NATURA KM O
Ahir vam realitzar el primer taller d’aquest curs amb el Guillem dels Corremarges.
Hem visitat un altre cop l’espai custodiat i hem decidit que el nou planter el plantarem en part al mateix lloc i l’altra part en una zona més assolellada.

Un cop hem tornat a l’escola hem fet de cuiners i cuineres i a partir de diferents plantes del territori hem elaborat un Pesto de ravenissa i un formatge cremós amb pètals i flors.

FINALITZEM EL SETEMBRE
L’últim dia de setembre a l’escola Maldanell vam fer una connexió en directe pel programa La Selva de TV3 per parlar de la singularitat de la nostra escola aquest curs. També vam aprofitar per fer la reunió d’inici de curs amb les famílies. L’engranatge del nou curs ja està en ple funcionament!

MALDANT LA PEDRA
EXPOSICIÓ “CASA”
Aquest dijous 16 de maig vam anar fins a Belianes a visitar la biblioteca on vam poder gaudir de l’exposició casa. Els alumnes de l’escola van seguir el circuït amb les indicacions de la Marta, ens va agradar molt i vam poder llegir i fullejar llibres molt bonics relacionats amb la casa.
Sempre és un éxit poder gaudir de les activitats que ens proposa la Biblioteca Tirant lo Blanc.

