TREBALLEM LA GEOGRAFIA

Aquest segon trimestre hem treballat la geografia física i política a l’escola.
Hem situat Maldà al món i hem identificat rius, muntanyes, serralades…començant per les més properes, les que tenim a tocar de casa, i acabant per les més llunyanes.
També hem treballat les comarques, les comunitatas autònomes i els països i hem acabat situant als mapes els continents i oceans del món.
Per tal de recollir els aprenentges realitzats, han elaborat un lapbook amb tota la informació recollida.
Ha quedat un treball molt bonic i profitós!

NATURA KM 0

Avui hem realitzat el segon taller del curs amb els Corremarges. Després de visitar el nostre terreny custodiat hem realitzat tres remeis casolans a partir de plantes de territori:
1. Cataplasmes: el primer amb llantèn xafat al morter i el segon amb argila i essència d’espígol. Serveix per protegir les ferides i cuidar la pell.
2. Bosseta de llavors: amb romaní i timó barrejat amb gra de blat. Serveix per calmar el dolor.
3. Ungüent de calèndula: hem filtrat la calèndula macerada amb oli d’oliva i ho hem barrejat amb cera. Serveix per a la pell atòpica i seca.

25 de novembre

Avui des de l’escola hem volgut treballar el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones, i hem realitzat aquest petit mural que hem penjat a l’entrada de la nostra Escola. Dins dels números i la lletra hem escrit i dibuixat missatges d’igualtat, respecte i amor.

NATURA KM O

Ahir vam realitzar el primer taller d’aquest curs amb el Guillem dels Corremarges.
Hem visitat un altre cop l’espai custodiat i hem decidit que el nou planter el plantarem en part al mateix lloc i l’altra part en una zona més assolellada.

Un cop hem tornat a l’escola hem fet de cuiners i cuineres i a partir de diferents plantes del territori hem elaborat un Pesto de ravenissa i un formatge cremós amb pètals i flors.

EXPOSICIÓ “CASA”

Aquest dijous 16 de maig vam anar fins a Belianes a visitar la biblioteca on vam poder gaudir de l’exposició casa. Els alumnes de l’escola van seguir el circuït amb les indicacions de la Marta, ens va agradar molt i vam poder llegir i fullejar llibres molt bonics relacionats amb la casa.
Sempre és un éxit poder gaudir de les activitats que ens proposa la Biblioteca Tirant lo Blanc.