Els de 5è fem matemàtiques amb la Campanya dels Taps

CAMPANYA SOLIDÀRIA: RECOLLIDA DE TAPS PER COMPRAR UNA LLITERA PER AL CENTRE RIUDEPERES DE SANT TOMÀS

Els alumnes de 5è estem fent un treball matemàtic a partir dels taps que s’estan recollint:

Us expliquem en què consisteix:

Ens informen que el preu de la llitera que necessiten costa 2.200€ i que els hi paguen 0,20 € per cada kg. de taps.

Els alumnes de 5è després de fer els nostres càlculs hem descobert que

fan falta_____11.OOO___  kgs. de taps, que són___11____ Tones.

Sabem que el 18 de març de 2014 porten recollits 4.410 kg.  Quants diners tenen?____882€______

Quants Kg.  falten per aconseguir la llitera? ____6.590kg____

Quants diners falten per aconseguir la llitera?___1.318€____

Si a la nostra escola hem recollit 68kg. de taps. Amb quants euros hem col·laborat fins ara per comprar la llitera? ____13,6 €___

Si hi ha recollits 4.410 kg. i sabem que es necessiten 11.000 kg. Quin %, aproximat, de taps tenen?

Després de parlar i pensar hem vist que tenen aproximadament un  ____40%___de la quantitat que els fa falta, per tant fan falta un ___60%___ per aconseguir-ho.

Fem una gràfic circular:

gràfic circular2