Monthly Archives: maig 2010

Isidre Domenjó, exposició del pantà d’Oliana i teatre

Dijous passat dia 13 de maig, els nens de cicle superior vam anar al Consell Comarcal a veure l’Isidre Domenjó. Vam anar veure’l perquè vam llegir un conte d’un llibre seu que es diu El meu padrí és un crac i que ell ens el va explicar amb molt de gust. També ens va explicar histories de la seva padrina de quan era petita.

Després vam anar a veure l’exposició del pantà d’Oliana que va ser molt interessant. Vam veure unes fotos que ens ensenyaven per exemple el terreny sense la presa, la inauguració amb Franco, o els paletes. Però el més interessant va ser el vídeo que vam veure.

Finalment vam anar al cinema Guiu a veure una obra de teatre que es deia reduir, reciclar i reutilitzar. Va ser molt divertida i ens ensenyava a reduir, reciclar i reutilitzar. Després d’això vam agafar l’autobús i vam tornar cap a l’escola.

Pere

Visita a la formatgeria Baridà

Avui hem anat a la formatgeria Baridà que es troba a Bar.

A l’arribar a Bar hem fet dos grups, un  amb els nens d’educació Infantil i 1r, i l’altre els de 2n, cicle mitjà i superior. Primer hem anat a la formatgeria els de primària i desprès els d’infantil, i ens han explicat el procés de com es feia el formatge de cabra i també ens l’han deixat tastar!

Després hem esmorzat i en acabat, hem donat una volta pel poble que és molt bonic.

A mi m’ha semblat molt bona idea anar-hi perquè mai havia vist com feien el formatge.

Ignasi


Fem iogurt

Ahir va venir la Marianna, la mare de l’Ivan, el Txesco i la Plamenka a ensenyar-nos a fer iogurt.

Ens va explicar la recepta, és molt senzill!

Només es necessiten dos litres de llet i un iogurt.

Primer vam bullir la llet perquè ens va portar llet ben fresca de vaca i calia bullir-la. Després vam haver d’esperar que es refredés una mica i per anar més de pressa entre tots l’anàvem remenant.

Quan es va haver refredat una mica li vam abocar el iogurt i vam tornar a remenar fins que va quedar tot ben barrejat.

Després el vam tapar i el vam deixar reposar fins aquest matí.
Avui quan hem arribat ja havia quallat.

Ens l’hem menjat per postres de dinar, estava boníssim!

Sant Jordi

El dia 23 d’abril de 2010 vam celebrar sant Jordi, vam muntar unes quantes parades a diferents llocs: una estava a la gasolinera, una altra anant cap a la plaça de la Trobada, una al polígon industrial d’Arfa i una altra al mateix col·legi. Vam estar venen roses, punts de llibre, llibres i manualitats tot el matí.


A la tarda vam fer un recital poètic dedicat a les diferents llengües de l’escola, les llengües eren: anglès, polonès, bereber, castellà, portuguès, francès, italià, rus, búlgar, gallec i català. Vam fer-lo a la sala d’actes de l’Ajuntament i van venir molts pares i mares a veure’ns. Per acabar vam cantar una cançó francesa que ens havia ensenyat la mare del Marc.

Al final de la sala hi havia una parada amb llibres per qui en volgués comprar.


Va ser un dia ben complert!

Berna i Mireia