Els objectius de la primera avaluació, apart del vocabulari i les activitats relacionades amb la parla i l’ escriptura, eren dominar quatre estrucutres relacionades amb el passat:
- El passat simple
- El present perfect
- El passat continu
- La perífrasi ‘used to’ (solia)
Aquests objectius s’ han assolit de manera relativament satisfactòria, ja que el 83% dels alumnes de 4t d’ ESO han aconseguit aprovar. Diem relativament satisfactòria per què: a) no s’ han pogut fer les tres redaccions projectades, sinó només una -i en 4t B, dues-; i b) l’ objectiu global era que ningú suspengués l’ anglès, cosa que xoca amb aquest 17% de suspesos.
Pel que fa a les redaccions, la segona avaluació serà més estricta en aquest tema i s’ intentarà el ritme sigui una unitat, una redacció. No obstant, s’ haurà de tenir en compte no sobrecarregar de treball els alumnes i obtenir resultats imprevistos.
Pel que fa al tema més preocupant, el suspensos, cal dir:
- La meitat d’ aquests alumnes no han entregat tots els dossiers, cosa que els ha perjudicat greument la mitjana.
- L’ absentisme de 4t, especialment concentrat a 4t A, impossibilitava que alguns d’ aquests nois i noies puguessin recuperar el ritme de classe.
Les conclusions de la 1a avaluació són una peça clau per entendre com treballen els alumnes de 4t d’ ESO. Per aquest motiu, qualsevol comentari serà benvingut.