Observeu atentament la carta del Celler-Restaurant Xic’s Cal Borrech i responeu les qüestions que se us plantegen.
1) Avui la Mariona ha anat a dinar al Celler-Restaurant Xic’s Cal Borrech i ha demanat:
• Una Crêppe de bolets i formatge de cabra Vilavella
• Un assortit de Botifarres del Pallars
• Un trina de llimona
Quant li costarà el dinar? I si no hi hagués IVA quant li hauria costat? (tenint en compte que l’IVA és un d’un 10%)
2) Els pares de l’Arnau han fet fira amb la família i han anat a sopar al restaurant. Eren una colla de 10 persones i per això els han fet un descompte del 8% per a grups. Quant els costarà el sopar?
De primer han demanat:
- 5 Amanides de pernil d’ànec i formatge de cabra Vilavella.
- 2 Macarrons.
- 1 Carpaccio de vedella amb formatge de Castellot.
- 2 Cremes de carbassa amb encenalls de pernil cruixent.
De segon:
- 3 Espatlletes de conill a la Sajulida.
- 3 Espatlles de corder Xisqueta al forn.
- 2 Peus de porc a la brasa.
- 1 Crêppe de Salmó i formatge Puigpedrós.
- 1 Filet a la brasa
Per beure demanaran:
- 2 Vi de la casa.
- 1 Moritz
- 2 Coca-cola
Hola Marta, jo ja he fet tots els exercicis que ens has penjat i també he copiat tots els enunciats que no sabia si s’havien de copiar i ja ho he fet.
Per cert jo ja he anat a aquest restaurant i està tot boníssim!!!
FINS DEMÀ!!
Hola, nois!
Jo com la Jana també ja ho he fet. Com que no savia si copiar l’enunciat o no, l’he copiat com la Jana per si fos el cas.
És una mica lio però no molt, perquè has d’anar mirant a dalt i buscar-ho.
Una pregunta Marta. Quan penjaràs els powers points de naturals?
De res
Nomès faltaría home
: ); )
Hola, jo també ho he fet, però tinc un dubte amb lo de treure el IVA, si algú veu aquest comentari em podria dir com ho ha fet ?
Gràcies!
Adéu!! 😀
JO lo del IVA tampoc ho hentes gaire.Et canses molt pq has de estar tot el rato pjunt i vaixant tot el rato.Be lo important esq ja ho he fet dew bona nit
🙂 🙂 🙂
La veritat és que el procés de formació dels llamps encara no és gaire clar. Segons sembla, els cristalls de gel que es formen a la part superior del núvol acostumen a tindre una càrrega positiva, i les gotes d’aigua que habitualment s’assenten a la base del núvol tenen càrrega elèctrica negativa. Dins del núvol es produeixen corrents ascendents i descendents que barregen aquestes partícules. Com que les càrregues elèctriques oposades s’atreuen fortament entre si, de vegades s’ajunten i produeixen una descàrrega. Les càrregues negatives es desplacen cap a les positives i creen un increïble corrent elèctric: el llamp, que viatja a 96.000 km per segon. Jo ja he fet lo de naturals