CURS: El fenomen TDA-H

La informació que ens ha fet arribar el Centre de formació continuada El Carrilet – ICP

El Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDA-H) és un dels problemes de salut més importants i prevalents durant la infància. Afecta a entre el 5% i el 8% dels menors en edat escolar, mantenint aquestes xifres estables en les diferents cultures. A més de la importància que té per sí mateix, el TDA-H adquireix una dimensió addicional pel risc d’afavorir altres problemes, com els trastorns de conducta o els problemes en l’aprenentatge, entre molts d’altres. Degut a aquests trastorns comòrbids el TDA-H esdevé la patologia tractable més important per a reduir el risc de fracàs escolar.

Aquest curs ajudarà als professionals a conèixer amb profunditat i d’una manera pràctica els criteris i procediments diagnòstics d’aquesta patologia. Proporcionarà, a més, pautes de tractament, d’eficàcia contrastada, que serviran per ajudar als familiars, educadors i als propis infants a afrontar les dificultats que provoca aquest trastorn amb més recursos, a educar amb més solvència, i a que els infants visquin millor i siguin més feliços.

Mesures d’autoprotecció davant de les nevades

Des de la Direcció General de Protecció civil ens han fet arribar aquesta informació (podeu llegir-la completa, amb imatges i tot en aquest enllaç):

AUTOPROTECCIÓ DAVANT LES NEVADES
Com cada hivern, a Catalunya es produeixen fenòmens meteorològics puntuals que poden afectar el desenvolupament normal de la vida quotidiana dels ciutadans i les ciutadanes. Ens referim concretament a les fortes nevades que es poden produir, tant a les comarques de muntanya com a la resta del país.

Davant d’aquests fenòmens és convenient extremar les precaucions i conèixer quines són les mesures d’autoprotecció i els comportaments adequats que podem adoptar per evitar els possibles riscos i perills.

És per això que la Generalitat de Catalunya edita cada any el material divulgatiu que us trametem, en què s’informa sobre les mesures d’autoprotecció que podeu prendre davant les diferents situacions de risc.

Als Centres de Recursos Pedagògics del Departament d’Ensenyament hi trobeu a la vostra disposició material específic imprès de la campanya de sensibilització davant el risc de nevades. Us facilitem aquesta informació també en format digital perquè, quan ho considereu convenient, trameteu aquests missatges d’autoprotecció al vostre alumnat. Podeu també trobar aquesta informació sobre l’autoprotecció en cas de nevades a la pàgina web www.gencat.cat/interior/riscos/nevades.htm. Us informem que enguany podeu trobar, a més a més, al web dels consells de sensibilització, consells davant el risc d’allaus (www.gencat.cat/interior/riscos/allaus.htm), relacionats amb el pla Allauc at.

Bancs d’imatges per a professorat i alumnat

El ButlleTIC ha publicat recetnmena l’article Excel·lentes bancs d’imatges acadèmiques per a professorat i alumnat.

Hi ha disponibles centenars d’imatges de domini públic, especialitzats per matèries: Història, Geografia, Art, Ciències Naturals, Matemàtiques, Medicina, Religió ….

Es poden utilitzar aquestes imatges per a projectes de recerca, crear material d’estudi en línia i incloure-les en explicacions de classe.

Els estudiants poden fer servir aquestes imatges per estudiar i investigar sobre treballs de classe i també crear presentacions multimèdia.

Accés directament als bancs

Alba Serveis educatius

Aquesta empresa de serveis educatius ofereix informació a través de diversos canals, tot aprofitant variades fòrmules d’Internet (web2.0, xarxes socials,…).

Tota aquesta informació es pot dconsultar sense haver d’estar donat d’alta a cap servei (en cas contrari no seria prou útil, entès com a propaganda)

Com millorar els resultats educatius a Catalunya? Una mirada des del PISA 2009

A la llum de les dades PISA 2009, quines pràctiques i estratègies milloren el rendiment de l’alumnat? L’educació a Catalunya dóna les mateixes oportunitats a tothom? A quins centres van els alumnes amb resultats excel·lents? Els centres concertats obtenen resultats diferents que l’escola pública? Per què els alumnes immigrats obtenen pitjors resultats que els nadius? Quins efectes té la segregació? Quins alumnes obtenen bons resultats malgrat tenir condicions socioeconòmiques desfavorables? Quina importància té l’hàbit de la lectura? I la llengua que es parla a casa? És útil l’agrupament per nivells? I la repetició?

Per debatre sobre aquestes preguntes, la Fundació Jaume Bofill us convida a l’acte del proper dimarts 8 de novembre

  • 18:30 h
  • Sala Cotxeres del Palau Robert
  • Pg Gràcia, 107 – Barcelona
  • Capacitat limitada de la sala
  • Cal confirmar l’assistència clicant aquí

Informació completa a la pàgina web de la Fundació Bofill

Jornades 2011: “De la tiza a la pizarra digital”

Jornades 2011: “De la tiza a la pizarra digital

Associació Espiral, Educació i Tecnologia

Jornada Espiral 2011

Es tracta d’una proposta dirigida a tots aquells i aquelles professionals del món de l’educació que desenvolupen la seva tasca quotidiana fent ús de les tecnologies i aplicant noves metodologies a les seves aules.

Volem comptar amb les petites i les grans experiències que es duen a terme en els diferents espais docents, presencials i virtuals: enguany no cerquem únicament experiències innovadores; volem conèixer el dia a dia de les aules que incorporen els recursos digitals.

Està obert el termini per a la recepció de les teves propostes. Pots participar en aquesta jornada i contribuir a la formació i l’aprenentatge del col·lectiu de docents que accepta els nous reptes de la societat digital.

Tots plegats treballarem per a compartir iniciatives i estratègies, recursos i metodologies. La participació en aquesta experiència t’aportarà idees, motivació, impuls i, sobretot, fe en l’educació.

A més, en el marc de les jornades, es realitzarà la presentació de la publicació “Experiencias educativas en las aulas del S.XXI” que inclou un recull de gairebé 100 accions educatives innovadores, de totes les comunitats autònomes de l’Estat, de tots els nivells i àrees educatives, de la mà de 112 professionals del món de l’educació, que han respost generosament a la invitació de compartir el seu treball a les aules. Obsequiarem a tots els assistents amb un exemplar de la publicació.

Les jornades es celebraran els propers dies 18 i 19 de novembre a la ciutat de Barcelona.

Necessitem comptar amb la teva petita o gran experiència, no deixis d’enviar la teva proposta!