Curs d’astronomia. Conceptes bàsics. Observatori Fabra, dijous del 8 de març al 26 d’abril de 19:30 h a 21:00 h
Enredate
Enrédate es el programa educativo de UNICEF dirigido a centros de enseñanza que promueve el conocimiento de los Derechos de la Infancia y el ejercicio de la ciudadanía global solidaria y responsable.
http://www.enredate.org (He posat aquest enllaç a la pàgina Enllaços del bloc).
Ahora Enredate está en Facebook, Twitter, You Tube y Vimeo.
Aplicació de recobriment curricular
Aplicació de recobriment curricular. Recursos per al professorat
L’ARC (Aplicació de Recobriment Curricular) recull propostes d’activitats, seqüències didàctiques i recursos, que enllacen directament amb el currículum de les àrees de matemàtiques, llengües, ciències naturals, ciències socials i tecnologia. Les necessitats generades pels programes de digalització de les aules fan que actualment les propostes didàctiques es concentrin en el primer cicle de l’ESO, si bé la intenció és donar un servei homogeni a totes les etapes i àrees.
L’ARC s’ha creat i es gestiona des dels CESIRE, Centres de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa del Departament d’Ensenyament.
http://apliense.xtec.cat/arc. (He afegit aquest enllaç a la pàgina Enllaços del bloc)
Butlletí GREC. Resolució de conflictes
VI Jornades de reflexió: psicomotricitat i escola
Organitzades pel Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal, juntament amb el Grup de Recerca de Desenvolupament Psicomotor de la UAB.
PremiTIC i Premi Talita-Impuls NEE
Ja s’han publicat els guanyadors. Es tracta del certamen de la Fundació Impuls que en aquesta edició ha establert les següents categories de premis:
- Premi a la millor experiència d’integració de les TIC a l’aula.
- Premi Talita – Impuls a la millor experiència d’integració de les TIC a l’aula dirigida a alumnes amb necessitats educatives especials (NEE)
- Premi Impuls – Fundació Vodafone al projecte més innovador
Heu sentit a parlar del Currículum bimodal?
El Dr. Pere Marqués (Fac. Ciències Educació, UAB) fa temps que hi dedica temps, n’escriu articles i dirigeix experiències:
El planteamiento bimodal del currículum ya no es futuro, es presente
En http://www.lavanguardia.com/vida/20120123/54245244690/escuelas-proponen-examenes-acceso-internet.html se comenta su aplicación en las aulas.
Por otra parte, diversos centros de nuestro país ya vienen aplicando con éxito principios parecidos desde hace años (sin utilizar este nombre de CB)
Os animo a conocer este planteamiento CB http://peremarques.blogspot.com/2011/09/que-es-el-curriculum-bimodal-i.html y aplicarlo en vuestras aulas.
Con independencia de cual sea el currículum oficial preceptivo, se puede aplicar este enfoque curricular bimodal, que significa un cambio de paradigma, un dejar a tras la escuela tradicional donde “aprender = memorizar”.
Con el currículum bimodal, “aprender = saber hacer (capacidad/competencia) con apoyo documental (apuntes, libros, Internet)”, cuidando al mismo tiempo la memorización comprensiva por parte del alumnado del léxico que se considere necesario en cada asignatura y nivel.
La transformación de la escuela está en nuestras manos. Es fácil. Se puede ir haciendo progresivamente, poco a poco. Empezad probando el curriculum bimodal con algunos temas…
No solucionaremos todos los problemas de la Educación, pero posiblemente estaremos en camino de solucionar algunos de los más importantes:
– Mejor adecuación del currículum a las exigencias de nuestros tiempos
– Enriquecimiento metodológico de los procesos de enseñanza y aprendizaje
– Mejor formación para nuestros estudiantes: desarrollo personal y adquisición de las competencias
– Reducción del fracaso escolar
Agradeceré comentarios, y quedo a vuestra disposición para cualquier aclaración
Pere Marquès
ARC (Aplicació de recobriment curricular)
L’ARC (Aplicació de Recobriment Curricular) recull propostes d’activitats, seqüències didàctiques i recursos, que enllacen directament amb el currículum de les àrees de matemàtiques, llengües, ciències naturals, ciències socials i tecnologia. Les necessitats generades pels programes de digalització de les aules fan que actualment les propostes didàctiques es concentrin en el primer cicle de l’ESO, si bé la intenció és donar un servei homogeni a totes les etapes i àrees.
L’ARC s’ha creat i es gestiona des dels CESIRE, Centres de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa del Departament d’Ensenyament.
Recursos de seguridad vial en Internet
Recull de pàgines web relacionades amb seguretat vial. amb interès educatiu. És una selecció feta per Francisco Muñoz de la Peña, al bloc EducaConTIC.
Treballar la pau
El proper dilluns, Dia escolar de la Noviolència i la Pau (DENIP)
Materials difosos per Intervida