Sessió 7
Es proposa una activitat amb mig grup que consisteix en fer un puzzle. Els infants han de pintar el dibuix del Monstre de colors de l’emoció que més li agradi. Desprès han de retallar el dibuix per les línies marcades i jugar amb les peces creades per montar un puzzle de quatre peces.
Mentre els infants van fent la tasca, la mestra el va cridant per fer el puzzle del Monstre de colors a la PDI, amb l’aplicació Jigsaw Planet que prèviament ha preparat.
Sessió 8
En una altra sessió de grup sencer amb el suport de la mestra de reforç, es proposa pintar amb tèmperes els dibuixos del Monstre de colors en un format gran. En petits grups de quatre nens i nenes han de pintar d’un color el monstre depenent de l’emoció que sigui. Desprès es penjaran en un racó de l’aula on podran col·locar a dins la seva foto i nom segons l’emoció que sentin quan arribin al matí o a la tarda.
S’aprofita per fer una conversa sobre les diferents emocions que han triat i perquè se senten així. Es parla i s’ensenyen els recursos que podem fer servir quan tenim ràbia o por, com respirar, plorar,…
Durant la sessió la mestra va cridant als infants per dibuixar a la pantalla PDI cares amb les expressions de les emocions. S’aprofita per tenir una petita conversa individual amb cadascun/a per parlar de com se senten i que expliquin possibles vivències personals.
Alguns exemples:
Sessió 9
En una sessió amb mig grup, la mestra prepara una catifa per fer servir les BeeBoots. A la catifa estan dibuixats els diferents Monstres de colors dins d’una quadrícula per facilitar l’orientació i els moviments lògico espacials dels infants. Les consignes seran més fàcils al principi, com “has d’arribar al Monstre que està alegre”, i desprès es faran una mica més complexes amb preguntes com “si el teu amic et trenca la teva joguina preferida, com et sentiries?…ves al Monstre que se sent així”.