La mirada digital des de la infància
El món té moltes visions diferents depenent de qui i com es miri. L’era digital ha marcat un abans i un desprès en aquestes visions, els adults ens hem hagut de renovar i reciclar a gran velocitat per poder adaptar-nos a la nova societat mentre que els infants neixen amb les tecnologies ja implícites a la seva vida. Des d’una edat molt primerenca, conviuen amb aparells electrònics o digitals com els mòbils i les tablets, formant part de la seva vida quotidiana, ja que els pares i mares els fan servir de manera habitual.
Com a educadors/es és essencial ensenyar als nens i a les nenes a utilitzar la tecnologia de manera sana i útil pel seu desenvolupament. El treball de la càmera dins de l’aula pot donar pas a un ampli ventall de possibilitats per explorar el món a través dels ulls del nen/a, potenciar la seva creativitat i desenvolupar les seves capacitats. A partir de les fotografies realitzades es poden fer moltes activitats com iniciar un nou projecte o centre d’interès, ampliar o reforçar conceptes ja introduïts, … Depenent del nivell dels infants es poden anar aplicant diferents metodologies i objectius per treballar tots els llenguatges: visual, oral, escrit, matemàtic, plàstic,…
Alhora, com a adults poden aprofitar l’ocasió per aprendre a veure el món des d’una visió més innocent, creativa, amistosa i fins i tot més emotiva i fantàstica,…i connectar amb els nostre nen/a interior per no deixar de jugar i riure amb tot allò que la vida ens ofereix.