Projecte: Lego

Aquest any els alumnes de sisè de primària de l’escola vam decidir presentar-nos a un torneig de Lego, el First Lego League. First LegoLeague és un torneig que es convoca anualment, a nivell mundial, i on es presenta un “Desafiament”, aquest any el concurs es titul·la “Animal Alies” (que significa que ens aliem amb els animals).

Aquest any e El Desafiament està dissenyat per fer entusiasmar els alumnes amb la ciència i la tecnologia on es valora molt el treball en equip i els valors que amb aquest projecte es generen. Així doncs, a part d’aprendre diferents conceptes físics i de robòtica; els alumnes aprenen a coopetir i col·laborar mútuament entre ells i amb altres equips, evidentment tot això beneficia el treball en equip. El desafiament es basa en un conjunt de problemes reals amb els que els ingeniers es troben avui en dia; consta de dues parts: el Joc del Robot i el Projecte Científic.

En el Joc del Robot l’equip haurà de dissenyar, construir, programar i provar un robot autònom capaç de de portar a terme diferents missions durants partides que duren 2 minuts i mig., el robot ha d’estar construït amb LEGO MINDSTORMS.

En el Projecte Científic, els equips investigaran sobre un animal i com ens podem beneficiar d’ell. En aquest projecte hauran de buscar informació de l’animal, veure quines interaccions té amb els humans i quins problemes/beneficis ocasionen aquestes interaccions; escolliran un d’aquest problemes/beneficis, l’investigaran a fons i buscaran una solució innovadora per a aquest problema en qüestió.

captura-de-pantalla-2017-02-28-a-les-7-15-45

Els continguts els podeu consultar en aquesta guia: guia_integracion_curricular_160905

Comments are closed.