Durant el projecte

El projecte té una durada de 3 mesos aproximadament.

El projecte consta de diferents parts:

• Projecte Científic
  • Robòtica
  • Valors Lego

El Projecte Científic

1. Triar l’animal
  2. Llegir el dossier de treball de recerca
  3. Cercar informació i extreure’n la que ens interessa sobre les característiques d’aquest animal i i omplir la part del dossier que toca
  4. Investigar sobre les interaccions de l’animal escollit i les persones (tant relacions de benefici com perjudicials per a uns o per als altres).
  5. Escollir una interacció i investigar sobre el tema.
  6. Trobar una solució innovadora i aplicar-la

Cadascun dels grups va presentar el seu projecte davant de pares i mestres i es va escollir un grup, perquè només es va presentar un grup al torneig FLL (per tema econòmic).

Vam escollir els ratpenats, el treball de recerca el trobareu en el següent enllaç.

També vam tornar a reconstituir grups perquè es podien presentar deu alumnes i vam formar un grup de 10 (valorant l’esforç, la motivació, la creativitat, el treball, l’exposició oral….).

Un cop reconstituït el grup vam començar a investigar a fons i cada dia, de forma assamblearia, es reunien per compartir la informació, d’aquesta manera tots ho sabien tot. La investigació els va portar a demanar més informació, a anar al Museu de Ciències de Granollers on han fet un estudi molt important sobre els ratpenats.

Una de les últimes notícies que pengen de la pàgina del Museu és aquesta:

Reconeixement al millor programa Ambiental de col·laboració al vi Ratpenat

El Celler Credo ha rebut el Reconeixement Respon.cat al programa empresarial ambiental de col·laboració pel seu projecte vi biodinàmic Ratpenat, nascut des del compromís entre el Celler Credo i el Museu de Ciències Naturals de Granollers per la defensa del medi ambient i dels éssers vius que hi habiten.

El projecte vi Ratpenat forma part d’una manera de pensar del Museu en la que busca la implicació d’empreses compromeses amb conservar la natura per col·laborar en projectes de conservació i consienciació.

Celler Credo és pioner en agricultura biodinàmica, una manera de cultivar que suposa un pas més enllà de l’ecologia, cercant la integració i l’harmonia de l’home amb l’ecosistema, entenent la vinya com a una comunitat biològica que respecta la biodiversitat i el paisatge d’on neixen els seus vins.

Després de la investigació sobre el ratpenat, el grup va definir el problema, la manca d’hàbitat. Aquesta manca d’hàbitat era provocada per l’acció humana i que la manera d’ajudar-lo era posar cases niu com les dels ocells. Per això van decidir fer una enquesta amb l’objectiu de conèixer qui estaria disposat a tenir una caixa niu.

Els alumnes van fer l’enquesta i van recollir-ne els resultats.

Un cop recollits van observar que la gent tenia por dels ratpenats per la desconeixença. Així que la solució que van proposar va ser fer-ne divulgació.

Per fer-ne divulgació van dissenyar un anunci i el vam gravar. Si cliqueu a sobre la imatge ho podreu visualitzar

captura-de-pantalla-2017-02-28-a-les-16-27-25

Robòtica

1. Inventar el robot
  2. Programar amb LEGO Mindstorm el pseudocodi

Els valors

1. Crear un mural amb els valors que havíem treballat
  2. Crear les samarretes amb un logo que ens identifiqués com a equip. (Érem els #GSM) També es van inventar una cançó que els animava.
  3. Preparar l’exposició oral sobre aquests valors

Comments are closed.