Abans de dur a terme el projecte es va fer el següent:
1. Creació de l’equip: de 4 a 5 alumnes
2. Explicació del projecte de Lego
3. Visualització de vídeos de FLL d’edicions anteriors.
http://www.firstlegoleague.es/desafio-first-lego-league-animal-allies/
4. Lectura dels valors de Lego League (obriu document adjunt)
5. Funcions dels membres de l’equip:
1. Coordinador i Ajudant
-Organitza i coordina el treball: indica què s’ha de fer i com s’ha de fer. – Manté l’ordre dins de l’equip: recorda a cada membre de l’equip quin és el seu rol i l’avisa si no l’exerceix. – Demana ajuda a la professora si surt algun problema, dubte o dificultat. – Fa respectar el torn de paraula. – Avisa els companys quan l’equip es desvia del tema o parla d’una altra cosa. – Fomenta la participació. – Organitza el material – Reparteix i recull el material necessari. |
2. Secretari:
– Pren nota de les decisions del grup. – Controla el temps de treball. – Omple els qüestionaris i graelles de l’equip. – Recorda els companys el material que han de dur de casa i s’assegura que tothom s’ho apunti a l’agenda. |
3. Portaveu:
– Parla en nom de l’equip. – Controla el to de veu. |
4. Lector/intèrpret:
– Llegeix en veu alta el material de què disposa l’equip (normalment un per grup). – Fa una lectura clara i expressiva perquè tothom entengui què s’està dient. Repeteix quan és necessari i quan li ho demanen. |