LA LLEI “SINDE”.

Ja fa bastants  que es parla de la famosa lley “Sinde”, anomenada així pel cognom de la persona que la va proposar  (Angeles Sinde). Aquesta llei pretén acabar amb les webs de descàrregues il·legals de pelicul·les, sintonies per a mòbils,cançons…. Però el que en realitat, es vol evitar, és que hi hagi pàgines web que guanyin diners penjant a la xarxa còpies pirata de pel·lícules, sèries de televisió, cançons o altres tipus d’arxius i que els internautes no paguin per aquests arxius.

Jo comprenc que vulguin aturar-ho, però, personalment, no aprovaria aquesta llei. És veritat que rodar una pel·lícula o enregistrar un disc val molts diners, però la realitat és que els DVDs i els CDs costen diners, i encara que siguin pocs la gent prefereix tenir-los gratis. Hi ha cinemes en els que la gent va molt i ara més per les pel·licules en 3D. També hi ha concerts, que la gent també hi va molt per escoltar algunes boniques cançons i per veure en la realitat al cantant. I per si encara faltessin diners, sempre hi haurà algun fanàtic que col·lecciona i que preferirà comprar el disc a descarregar-lo d’Internet, per tant, no es una llei que a la gent li agradi molt. Respecte aquests arguments, si aquesta llei s’aprova hi haurà moltes discusions i conflictes.

Així doncs aquest és el problema: tancar totes les webs de descarregues il·legals, amb el qual tots els usuaris d’Internet estarien descontents; o no fer-ho i permetre que segueixi havent gent que guanyi diners aprofitant-se dels altres.

NIL