Aquesta setmana, la classe dels Cavallets continuem experimentant i deixant-nos portar per les nostres emocions. En aquesta ocasió hem aprofitat les aquarel·les per descobrir un nou mètode de pintura i conjuntament amb el dibuix lliure és una activitat que ens agrada molt.
Hem pintat amb pinzells, hem deixat caure gotes i hem après que barrejant colors surten uns altres. Estaven tan concentrats amb la feina que no podien parar de pintar.
Aquesta setmana a I4 us volem explicar aquesta activitat de grafisme. Ja sabeu que sempre intentem fer propostes que els motivin i els ajudin a potenciar la seva creativitat. En aquesta activitat havien d’escollir el palet amb el traç que volguessin i reproduir-lo en el tros de paper de color. Després, enganxar-lo sobre un full negre. Els resultats van ser ben vistosos i bonics i es van divertir mentre practicaven diferents traços.
Aquesta setmana us volem explicar diferents propostes per treballar un concepte tan complicat com és la simetria. Com ja sabeu, la simetria és la correspondència exacta en forma, mida i posició de les parts d’un tot (objectes, persones, animals…). Per tal d’explicar-lo als vostres fills i filles i practicar de forma lúdica la simetria vam fer diferents activitats:
En una primera sessió, vam experimentar amb un mirall, posant diferents imatges al costat i en les que només hi havia una part del dibuix (introduint el concepte de meitat). Després, amb la nostra ajuda, van provar de completar la imatge.
En una segona sessió, cadascú va provar de reproduir la meitat d’un objecte, en aquest cas un jersei i un gorro d’hivern, i finalment els han pintat.
I per acabar, en una tercera sessió, hem practicat a doblegar un full i estampant una mà i plegant el full hem comprovat com reproduïm exactament la nostra mà en l’altra part del full. A partir d’aquí cadascú ha triat si volia fer una papallona o un ocell.
Amb diferents tipus de propostes hem tractat d’introduir aquest concepte tan difícil.