Pàgina 3: desenvolupament del projecte “El Raïm”.

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE:

  1. Anirem creant el nostre Symbaloo  específic relacionat amb la verema, el raïm… hi afegirem contes, cançons,  llocs interessants, la casa de colònies on  aprendrem a fer la verema. L’anirem complimentant amb les mestres d’infantil i les propostes  que ens hagin fet arribar els nens i nenes des de casa ( webs  diverses relacionades amb el projecte i amb la col.laboració de les famílies).Ho anirem fent a mesura que vagi avançant el projecte.

https://www.symbaloo.com/home/mix/13eP75B222

2. Crearem una historieta amb el programa d’animacions  TOONTASTIC. Ho farem durant dues setmanes  amb grups  de tres nens /es.

 

https://toontastic.withgoogle.com/

3. Robòtica: utilitzant abella Bee Bot  crear un circuit: anar  al cep 1, cep 2, cep 3, cep 4 i cep 5. Arribar a la gran vinya i finalment  al celler on fan most. Ho farem en varies sessions   durant dues setmanes.

Crearem, per tant,  7 espais on programarem l’abella. Els dibuixos dels 5 ceps , la vinya i el celler el faran els nens i nenes en cartolines mida dels quadrats del plafó del  programa.

http://ro-botica.com/Producto/Bee-Bot

4.Utilitzarem diversos programes interactius  EDU365  relacionats  amb l’àrea de descoberta de l’entorn natural i social.

http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/

4. Activitats musicals amb audacity:

Iniciarem l’activitat amb la música de la Cançò “Visca la vinya”.

https://www.youtube.com/watch?v=C0pggjDLB6Q

Ens aprendrem la cançó i, més endavant escoltarem la música instrumental sense veu i engrescarem als nens i nenes per tal que la cantin  escoltant la música.Els anirem gravant de dos en dos o de tres en tres;   farem una composició musical amb el programa Audacity a partir de les seves gravacions.

Podem fer un recull de  audios   amb aquesta  cançó  que han cantat els nens i nenes amb la família. Juguem a reconèixer els “participants”: la veu del pare de…, de mare de… , de la mestra, del germà  de… .