ACTIVITAT INICIAL
1. OBSERVEM a la pantalla digital el conte de “La Verema i el Raïm”.
2.VOCABULARI DEL PROJECTE.
A la pissarra digital: fotografies de vocabulari relacionat amb el raïm i les paraules.
Els nens i nenes hauran de relacionar-ho a la pantalla digital i escriure el nom al costat amb el punter. Poden canviar el traç de color.
Utilitzarem el programa Open Board.
- Verema
- Raïm
- Cep
- Vinya
- Most
- Fulla
I altres que vagin sortint.
3. BUSQUEM INFORMACIÓ A CASA. L’EXPOSEM DAVANT EL GRUP CLASSE.
A cada nen/a els donem una nota per donar a la família.
Els concretarem una data a cada un durant la setmana per tal que els nens i nenes vagin portant les informacions recollides i portar a terme les explicacions de manera gradual. Poden portar informació en format “paper” i també escriure enllaços interessants de pàgines web que hagin pogut buscar amb la família. D’aquesta manera quan l’obrim el nen/nena visualitzarà i compartirà aquesta informació amb la resta.
Passarem la següent nota a les famílies:
Benvolguda família:
Aquests propers dies treballarem el projecte del RAÏM; ens agradaria que busquéssiu aquesta informació relacionada amb el raïm amb el vostre fill/a i ens la portéssiu dijous dia X per tal que ell/a ho pugui explicar a la resta de companys i companyes de l’aula. Si hi adjunteu un conte, fotos així com enllaços a pàgines web que hàgiu pogut veure ens aniria molt bé. També podeu recollir fotos en un usb d’algun lloc on hàgiu pogut veure la varema, ceps,raïm… o bé les que hàgiu pogut observar a les diferents webs ( Imatges).
Volem donar resposta a aquestes preguntes que han sorgit de l’aula.
- El raïm és una verdura?, una fruita?
- El raïm d’on surt?:d’un arbre? d’una planta?.Detalleu com és la planta, l’arbre…
- on es cultiva el raïm? en un prat?: en uns camps?, a la muntanya, al bosc?…
- quants tipus de raïm hi ha?
- com és un grà de raïm?
- què podem fer amb el raïm?.
- com es recull el raïm?. Què vol dir verema?
- com és la planta d’on surt el raïm? i les fulles? i el tronc?
Ho farem cada dia, a primera hora del matí; els nens i nenes que s’ho han preparat ho faran davant el grup classe. Ho enregistrarem amb VIDEO. Aquest ens servirà per fer l’exposició final davant els grups de p3 i p5.
4. FEM TRENCACLOSQUES DEL PROJECTE: raïm, cep, most, vinya… així com imatges del conte ” La Guineu i el Raïm”.
Ho farem amb fotografies i també amb dibuixos fets pels nens i nenes que haurem fotografiat prèviament. D’aquesta manera afavorirem la seva implicació en la confecció dels trencaclosques amb el programa: JigSawPlanet.
5. Portarem a terme, als matins en les estones de “Entrades relaxades” activitats amb jocs interactius com el joc de les Xinxetes, podem fer composicions diverses amb els botons (“xinxetes” de colors):
http://www.cincopatas.com/parque_de_juegos/botones_nivel_2.swf
O bé altres tipus de composicions amb el joc My Mosaic:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myfirstapp.mymosaic1.g
6. Buscarem i marcarem en el Google Maps els llocs de Catalunya on podem trobar vi i cava.
Primer mirarem la pàgina GenCat : “Denominacions d’origen” on buscarem alguns llocs on es cultiva la vinya i quins són més propers al municipi on està la nostra escola ( la situem a Monistrol de Montserrat).
Busquem la població de Monistrol al Google Maps:
https://goo.gl/maps/Az3wrKQKV4G2
Podem buscar al mapa els municipis que estan per exemple al Plà del Bages: Manresa i la distància així com la carretera per on es va a aquesta població.
https://goo.gl/maps/piXDb4Y18jE2
Tindrem en compte, a l’hora de buscar els llocs de denominació d’origen la informació que hagin pogut portar de casa. Si un nen ha anat, per ex. a Tarragona i sap que allà hi ha cultiu de vinya ho buscarem entre tots i totes.