Pàgina 2: Projecció inicial “El Raïm”.

ACTIVITAT INICIAL

1.  OBSERVEM  a la pantalla digital el conte de “La Verema i el Raïm”.

 

2.VOCABULARI DEL PROJECTE.

A la pissarra digital:  fotografies  de vocabulari relacionat amb el raïm i les paraules.

Els nens i nenes hauran de relacionar-ho a la pantalla digital i  escriure el nom al costat amb el punter. Poden canviar el traç de color.

Utilitzarem  el programa Open Board.

  • Verema
  • Raïm
  • Cep
  • Vinya
  • Most
  • Fulla

I altres que vagin sortint.

 

3. BUSQUEM INFORMACIÓ A CASA. L’EXPOSEM DAVANT EL GRUP CLASSE.

A cada nen/a els donem una nota per donar a la família.

Els concretarem una data  a cada un durant la setmana per tal que els nens i nenes  vagin portant les informacions recollides i portar a terme  les explicacions de manera gradual. Poden portar informació en format “paper” i també escriure enllaços interessants de pàgines web que hagin pogut  buscar amb la família. D’aquesta manera  quan l’obrim el nen/nena visualitzarà i compartirà  aquesta informació amb la resta.

Passarem la següent nota a les famílies:

Benvolguda família:

Aquests propers dies treballarem el projecte del RAÏM;  ens agradaria que busquéssiu aquesta informació relacionada amb el raïm amb el vostre fill/a i ens la portéssiu dijous dia  X  per tal que ell/a ho pugui explicar a la resta de companys i companyes de l’aula. Si hi adjunteu un conte, fotos així com  enllaços a pàgines web que hàgiu pogut veure ens aniria molt bé. També podeu recollir fotos en un usb   d’algun lloc on hàgiu pogut veure la varema, ceps,raïm… o bé les que hàgiu pogut observar a les diferents webs ( Imatges).

Volem donar resposta a aquestes preguntes que han sorgit de l’aula.

  • El raïm és una verdura?, una fruita?
  • El raïm d’on surt?:d’un arbre? d’una planta?.Detalleu com és la planta, l’arbre…
  • on es cultiva el raïm? en un prat?: en uns camps?, a la muntanya, al  bosc?…
  • quants tipus de raïm hi ha?
  • com és un grà de raïm?
  • què podem fer amb el raïm?.
  • com es recull el raïm?. Què vol dir verema?
  • com és la planta d’on surt el raïm? i les fulles? i el tronc?

Ho farem cada dia, a primera hora del matí; els nens i nenes que s’ho han  preparat  ho faran   davant el grup classe. Ho enregistrarem amb  VIDEO. Aquest ens servirà per fer l’exposició final davant els grups de p3 i p5.

4. FEM TRENCACLOSQUES DEL PROJECTE: raïm, cep, most, vinya…  així com imatges del conte ” La Guineu i el Raïm”.

Ho farem amb  fotografies i també amb dibuixos  fets pels nens i nenes que haurem fotografiat prèviament. D’aquesta manera afavorirem la seva implicació en la confecció dels trencaclosques  amb el programa: JigSawPlanet.

 

 

 

 

 

5. Portarem a terme, als matins en les estones de “Entrades relaxades” activitats amb jocs interactius  com el joc de les Xinxetes, podem fer composicions diverses  amb els botons (“xinxetes” de colors):

http://www.cincopatas.com/parque_de_juegos/botones_nivel_2.swf

O bé altres  tipus de  composicions  amb el joc My Mosaic:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myfirstapp.mymosaic1.g

 

6. Buscarem i marcarem en el Google Maps els llocs de Catalunya on podem trobar vi i cava.

Primer  mirarem la pàgina GenCat : “Denominacions d’origen” on buscarem alguns  llocs on es cultiva la vinya i quins són més propers al municipi on està la nostra escola ( la situem a Monistrol de Montserrat).

Busquem la població  de Monistrol al Google Maps:

https://goo.gl/maps/Az3wrKQKV4G2

Podem buscar al mapa els municipis que estan per exemple al Plà del Bages: Manresa i la distància així com la carretera per on es va a aquesta població.

         

 

https://goo.gl/maps/piXDb4Y18jE2

Tindrem en compte, a l’hora de buscar els llocs de denominació d’origen la informació que hagin pogut portar de casa. Si un nen ha anat, per ex.  a Tarragona i  sap que allà  hi ha cultiu de vinya ho buscarem entre tots i totes.