6è puja a Montserrat

Enguany des de l’Àrea d’Educació física vàrem decidir que amb els alumnes de 6è faríem el cim de Sant Jeroni, la cota més alta de Montserrat. És un cim fàcil i amb un entorn excepcional que s´alça fins els 1.236m.
Per pujar vam fer servir el camí Vell a Sant Jeroni entre boscos i resseguint el torrent de Santa Maria durant una bona estona. A la baixada vam seguir el camí Nou o també anomenat “camí dels Francesos”, un sender amb increïbles vistes sobre les agulles de Montserrat.
El camí és força dret a estones, amb una mitjana de pendent de pujada propera al 20%.
Ha estat una bona opció la d’agafar el Funicular de baixada ja que el camí que porta al Monestir està pràcticament tot cimentat i és poc agradable de fer.
Les nenes i els nens van comptar els esglaons que vam pujar i baixar i vam fer més de 1.400.

Tornem a la Mola amb els alumnes de 3r

El passat  dimarts 29 d’octubre , els alumnes de 3rA i 3rB vam anar d’excursió a la Mola, a Sant Llorenç de Munt.
Vam sortir de l’escola, aproximadament a les 10 del matí, en direcció Matadepera.
Us adjuntem un esbós de la ruta que vam fer des del carrer Cavall Bernat passant pel camí dels monjos.

Per visualitzar la ruta al vostre mòbil podeu utilitzar el codi QR. Les rutes estan elaborades amb la plataforma Wikiloc.


 

 

TRANSFORMANT L’ESPAI…

Aquests dies en arribar a la sala de psicomotricitat, ens hem trobat un munt de robes per tot arreu; anaven d’un costat a l’altre i de dalt a baix; obrien i tancaven espais i ens permetien aparèixer i desaparèixer i, als més moguts, els ajudava a saltar, córrer i enfilar-se.
La intenció era crear espais de joc i relació diferents als habituals. Les instal•lacions com aquesta són espais de joc simbòlic i de transformació, que a més permeten un gran treball d’experimentació motriu. En aquest tipus de propostes també hi ha un gran treball a nivell emocional ja que en la acció sempre hi ha emoció.
Per acabar el procés d’aprenentatge els alumnes fan un dibuix on representen allò al què han jugat. Passen de l’experiència motriu a la cognitiva, transformant el moviment en pensament.
Així han jugat la classe de LES PILOTES XULES I LES PILOTES QUE BOTEN

Aquí en teniu una mostra de P-4

I finalment els alumnes MÉS GRANS d’infantil

Sant Jordi 2013

La festa de Sant Jordi d’aquest any ja s’ha acabat!!!

Aquella tarda de Sant Jordi, quan les famílies van entrar al pati de l’escola es van trobar que el pati del centre s’havia convertit en una vila medieval. Tots els alumnes de 3r,4t,5è i 6è, que eren els habitants del poble, esperaven immòbils l’entrada del públic per representar la seva escena de la llegenda de St. Jordi. Enguany la nostra celebració ha girat al voltant de la representació gestual d’aquesta història a través de fraccions de petites escenes o quadres plàstics. Aquest treball està relacionat amb el bloc de continguts d’Expressió Corporal de l’Àrea d’Educació Física.
Després de la representació dels quadres plàstics, els alumnes Educació Infantil i Cicle Inicial van realitzar una activitat de dansa expressivo-creativa. Educació Infantil amb els seus cossos i seguint el ritme de la música, van representar les roses sorgides de la ferida que Sant Jordi li va fer al drac. Per finalitzar, els alumnes de 1r i 2n ajudats per unes teles van fer una coreografia per tal d’acabar formant entre tots la senyera Catalana.

Que bonic ha estat veure tots alumnes de la nostra escola participant amb tanta il•lusió i ganes de la Diada de la rosa i el llibre.

Hem d’agrair molt especialment a un grupet reduït de mares de l’AMPA que van col•laborar, un cop més, en tot allò que els varem demanar. Sense la seva ajuda la festa no hagués estat tant lluïda.

Juguem amb llanes!

A PSICOMOTRICITAT ELS ALUMNES DE P4 i P5 HEM JUGAT AMB LLANES DE COLORS.

Quan hem arribat a la sala de psico estava tot fosc i només hi havia un petit llum que deixava veure uns fils que anaven d’un costat a l’altre damunt els nostres caps. Semblava una petita teranyina!!
Hem agafat uns cabdells de llana i hem practicat els llançaments. Jugant, jugant hem anat treballant l’orientació espacial ja que ens hem passat per sobre, per sota i ens hem posat enmig dels fils. També hem fet salts, arrossegaments i tota mena de girs.
Per acabar, amb robes de colors, hem creat cabanyes, cases i espais on podíem jugar a amagar-nos, a desaparèixer i crear el nostre espai de joc simbòlic.

Així ens ho em passat les classes dels Estels i les Bicicletes!

I així hem jugat la classe dels Monopatins i dels Llits elàstics!

1r. UN MOSQUIT M’HA PICAT!

Aquests darrers dies, com que feia fred, hem aprofitat per fer activitats a l’interior.
A la sala de Psicomotricitat les parts del cos hem treballat. Aprofitant una cançó de la Damaris Gelabert que parla d’un mosquit que ens pica a diferents parts del cos mentre fa rodolins amb el nom de diferents poblacions. El mosquit de l’Ametlla ens ha picat a l’orella; el mosquit de Llinars ens ha picat al nas; un mosquit de Moià ens ha picat a la ma; Sabadell- canell; Mollet – culet, Barcelona – panxona, Ripoll – genoll… I així anar fent.
Després hem fet amb plastilina la figura del nostre cos. Alguns no les hem pogut acabar perquè el temps se’ns ha tirat a sobre i havíem d’anar a canviar-nos i fer la higiene personal.

2n. QUI SÓC ?

Avui a l’hora d’educació física hem treballat la nostra expressió corporal a través de la llum i les ombres.
A veure si saps de qui són els perfils de les cares que hi ha a continuació??


I també vam fer petites representacions

2n. TREBALLEM LES EMOCIONS A EDUCACIÓ FÍSICA

A la nostra escola treballem de manera interdisciplinària.  Això vol dir que els continguts que hem d’ensenyar no els treballem només a una sola àrea sinó que ho fem des de diferents matèries.
Aquests dies, a educació física, estem realitzant activitats del bloc de continguts de l’expressió corporal i hem aprofitat per enllaçar-los amb el tema de les emocions treballat a la tutoria.

AQUESTES SÓN LES NOSTRES CARES… D’ALEGRIA

LES NOSTRES CARES DE… POR!

FEM CARA D’ENUIG

FEM CARA DE TRISTOR

I… CARA DE SORPRESA

Els alumnes de 3r pugem a la Mola!

Els alumnes de 3r han pujat a la Mola .
L’objectiu d’aquesta sortida és donar a conèixer les activitats en el medi natural com una forma més d’activitat física saludable, així com també serveix per a fomentar el respecte i la valoració i conservació del medi natural.
Hem començat la pujada des de Caval Bernat a Matadepera. Quan hem arribat al cim tots els nens i nenesestaven entusiasmats observant i descobrint l’espai. Els hi ha fet molta il·lusió descobrir la Taula d’orientació de la Mola.
El dia ens ha acompanyat molt, el cel estava tan clar que hem pogut veure fins i tot la Torre de Collserola, el mar de Barcelona, el Tibidabo… Montserrat…
És un plaer poder comprovar un altre cop com els nens i nenes gaudeixen tant d’aquest tipus de sortides.
Per saber-ne més podeu visitar el bloc de 3r: http://blocs.xtec.cat/rosaoriol3r/