Presentació

Aquest és el bloc escolar del professor Jordi Severus Monteagudo, de l’Institut de L’Arboç (Baix Penedès, Tarragona). Principalment, hi trobareu material relacionat amb les assignatures que imparteixo, però també espero anar afegint-hi altres materials relacionats amb l’ofici d’estudiant.

Setmanalment, espero anar publicant indicacions sobre la matèria estudiada a classe, amb reproduccions dels textos que hem treballat o que espero que treballarem aviat. També hi haurà propostes d’exercicis i activitat de reforç i d’ampliació.

És especialment important que els alumnes s’acostumin a consultar el calendari escolar del grup que els correspon (hi ha un enllaç directe en el menú superior: CALENDARIS ESCOLARS); per a cada grup, hi trobaran indicats els exercicis i els treballs que cal lliurar tal dia, així com un mena de diari (molt esquemàtic) del que hem vist a classe. Això també serà útil, espero, perquè les famílies puguin controlar si els fills porten la matèria al dia.

Com haureu deduït, tant el títol del bloc (Defensa contra les Forces del Mal) com el meu nick (Severus) volen ser un homenatge a l’autora que, en els darrers anys, ha revolucionat el panorama de la literatura juvenil, J.K. Rowling: una bona literatura infantil i juvenil és la millor garantia per crear una societat amb més lectors, i, sense aquests, portem camí d’acabar en un món com el que descriu Ray Bradbury a Fahrenheit 451. I és que no es pot mantenir un bloc sobre literatura sense incloure-hi referències literàries.

Els continguts d’aquest bloc són propietat dels respectius autors i apareixen aquí sota el concepte de citació acadèmica.

Els contingut creats per l’autor del bloc es troben sota la llicència Reconeixement-CompartirIgual 3.0 Espanya (CC BY-SA 3.0).

CC-BY-SA-3.0