3r ESO A

Repassat:
  • Concepte de poesia

Explicat:
  • Mètrica (p. 67)

Fet a classe:
  • Anàlisi mètrica dels quatre primers versos de “Prou sé” (p. 64)

DEURES:
  • Estudiar recursos fònics i morfosintàctics (pp. 68 i 69)
  • Mètrica: 64 / poema 1 (acabar), poema 2

Powered by ScribeFire.

Hackers v crackers

Llegeixo a The Inquirer que el nou projecte de codi penal espanyol ja no farà servir el terme “hacker” per referir-se al criminal informàtic que envaeix ordinadors d’altri amb el propòsit d’apropiar-se indegudament d’informació o de causar-hi qualsevol tipus de danys.

És una bona notícia per als professionals i per als aficionats de la informàtica, ja que, des dels inicis d’aquesta tecnologia, el mot hacker designa la persona que gaudeix investigant i aprenent, i difonent els coneixement que adquireix. En canvi, el “cracker” és la persona que realitza activitats il·legals, vulnerant la seguretat de sistemes informàtics.

Si voleu ampliar els vostres coneixements sobre aquest tema, podeu llegir:

I, si el tema us apassiona, podeu anar més enllà amb:

Powered by ScribeFire.

3r ESO C

UD2

Mètrica:
• regla bàsica (fins l’última síl·laba tònica)
• elisió (unir síl·labes de mots consecutius)
Fet a classe:
• mètrica de “Prou sé” (p. 64)

DEURES
• mètrica de “Horaciana” (p. 64)

Accent diacrític

DEURES
• 75 / 1, 2