XXI Jornades Pedagògiques de l’Anglès
Els dies 15 i 16 de febrer es van celebrar la vintiunena edició de les Jornades Pedagògiques de l’Anglès a l’ESC Consol Ferré d’Amposta. Per tal d’atendre els diferents nivells del professorat assistent, les sessions es distribuïxen de forma paral·lela entre els nivells de primà ria i de secundà ria, de manera que els/les participants es van distribuint a partir d’aquest doble itinerari que respon a interessos diferents.
Des de fa ja diverses edicions, es vol donar més èmfasi a les prà ctiques de referència dels centres del territori, entre les quals destaquen les activitats CLIL, tant a primà ria, secundà ria i com també als cicles formatius. Practiques que s’intercalen també amb les ponències a cà rrec d’experts/es del món de la docència de la llengua anglesa.
Com a novetat respecte a anteriors cursos, les jornades d’enguany han comptat amb la col.laboració i suport d’alumnes del cicle formatiu de turisme de l’INS Montsià , les quals van realitzar tasques informatives i d’atenció al públic en general.
XVI Jornades Pedagògicomusicals
El proppassat dissabte 9 de març es van celebrar la setzena edició de les Jornades Pedagògicomusicals. Es van realitzar a l’ESC Miquel Granell d’Amposta i van comptar amb un parell d’experts de renom, en Xavier Muñoz i el sr. Carles Bernús, els quals van conduir respectivament, dos tallers monogrà fics que tractaven sobre el ritme reciclat, i el treball en l’aula musical activa. Les Jornades Musicals del Montsià , que se celebren amb una periodicitat anual, s’inclouen dins del Pla de Formació de la comarca del Montsià , i han comptat en la present edició amb la participació de més d’una cinquantena de professorat, tant dels centres de primà ria com de secundà ria.
Desplegament de les competències bà siques
El passat 20 de febrer, a la sala d’actes dels Serveis Territorials, l’equip de la direcció general de Secundà ria van presentar els documents del desplegament de les competències bà siques que permetran donar coherència al currÃculum de secundà ria, i lligar-ho al tema de l’avaluació amb les concrecions pertinents. La mateixa reunió, amb l’equip de la direcció general de Primà ria, van vindre al territori el 13 de març per realitzar la mateixa presentació corresponent al currÃculum de primà ria. A ambdós presentacions van ser convocats els equips directius dels centres de secundà ria i de primà ria respectivament, i també el professorat dels serveis educatius.
La documentació esmentada establix, en cada etapa educativa i per cada à mbit, quina és la gradació de les competències bà siques que hauria d’assolir l’alumnat. Alhora, determina els continguts clau associats a cada competència i inclou un seguit d’orientacions metodològiques per tal que el professorat les puga aplicar a l’aula.
Podeu accedir als documents especÃfics al següent enllaç: