TÍTOL: Conduim un cotxe amb l’app “Code Karts”. |
NIVELL: P-5 |
ESPAI/MATERIALS/DURADA:
Es farà a l’aula, amb el grup desdoblat. Cada parella d’alumnes tindrà una tauleta. L’activitat està prevista en 30min. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Donaré una tauleta a cada parella i hauran d’entrar a l’app Code Karts. Els infants han d’intentar portar el cotxe del joc fins a l’arribada. Per a fer-ho hauran d’arrossegar les ordres de direcció del cotxe a una línea seqúencial que hi ha a la part superior. Una vegada l’han acabat, tocant el cotxe, aquest s’engega i fa el recorregut ordenat per cada infant. Si s’ha equivocat, el cotxe no acaba el seu camí i el nen o nena ha de tornar a iniciar la seqüència. Si el cotxe arriba, passa al següent circuit, amb un nivell superior. Cal que el mestre estigui atent a les posibles dificultats, tot i que intentaré que s’ajudin entre les parelles. |
TÍTOL: Fotografiem les senyals de trànsit que hi ha al voltant de l’escola. |
NIVELL: P-5 |
ESPAI/MATERIALS/DURADA:
Es farà la sortida als voltants de l’escola. Cada parella d’alumnes tindrà una tauleta. L’activitat està prevista en 45min. Posteriorment, l’ordinador de l’aula connectada a l’impressora de l’escola. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Després d’haver parlat de les senyals de trànsit i que els infants n’hagin vist algunes a la PDI. Ens plantegem la pregunta d’on podem trobar-les. De seguida surt la possibilitat que n’hi hagin aprop de l’escola. Decidim anar-les a veure i fotografiar-les amb la tauleta per poder imprimir-les i penjar-les a l’aula. Una vegada fotografiades i penjades, explicarem per què serveixen i que volen indicar. També diferenciarem les formes geomètriques que tenen i els seus colors, que serveixen per indicar coses diferents. |
TÍTOL: Juguem amb les siluetes davant del projector de llum. |
NIVELL: P-5 |
ESPAI/MATERIALS/DURADA:
Es farà a l’aula de llum de l’escola. El faran els alumnes durant un desdoblament. Necessitaré les diferents siluetes i un projector de llum. Tindrà una durada de 30 min. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Els infants, prèviament, hauran de pintar i retallar uns models de cotxes, policía, semàfors, senyals de trànsit, vianants en cartrolina i després els enganxaran en pals de gelat. Durant l’activitat, agruparem els infants en funció del model que tinguin i faran una representació de la circulació viària davant el projector de llum. Aprofitarem per recordar les normes bàsiques de circulació, una vegada acabada l’activitat. |
TÍTOL: Planifiquem el trajecte de la visita a la Comissaria dels Mossos amb el “Google Maps”. |
NIVELL: P-5 |
ESPAI/MATERIALS/DURADA:
Es farà a l’aula, amb el grup sencer. Necessitaré l’ordinador de l’aula i la PDI. Tindrà una durada de 30min. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Tenim prevista una sortida a peu a la comissaria dels Mossos de Ripollet per rebre una sessió d’educació viària. Proposaré als infants d’intentar saber on és i esbrinar quin sera el camí que farem per arribar-hi. Ens ajudarem de l’ordinador i primer de tot, buscarem la comissaria a “Google Maps” i en veurem la situació en un mapa i també algunes imatges. Tot seguit, també buscarem la nostra escola, també en veurem la situació i diferents fotografies. Finalment, per esbrinar el camí posarem el nom de l’escola al “punt de partida” i el de la comissaria a ”destinació” i ens sortirà el camí que farem i la durada del trajecte. Exemple: |