TÍTOL: Dibuixem un cotxe amb l’app Kids Paint. |
NIVELL: P-5 |
ESPAI/MATERIALS/DURADA:
Es farà a l’aula, amb el grup desdoblat. Cada infant tindrà una tauleta. L’activitat està prevista en 30min. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Explicaré Als infants que han de dibuixar un cotxe amb l’app “Kids Paint”. És una app que ells ja coneixen i saben utilitzar molt bé. Quan hagin acabat, demanaré que ensenyin el seu dibuix a la resta de companys. Finalment, desaré les imatges que s’ha generat i les imprimiré. Aquesta activitat servirà d’avaluació inicial. Exemple: |
TÍTOL: Preguntem als nens i nenes de 5è amb l’app “Hangout”. |
NIVELL: P-5 |
ESPAI/MATERIALS/DURADA:
Es farà a l’aula, amb el grup sencer. Necessitem un ordinador portàtil connectat am la PDI a les dues aules. L’activitat està prevista en 45min. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Una vegada triat el projecte, parlaré amb la mestra del grup de 5è de Primària que apadrina els infants del grup de P-5 i li proposaré que els seus alumnes expliquin les coses que saben sobre els cotxes. Per a fer-ho més atractiu, farem servir la videotrucada del Hangout i així els infants es podran veure tots en la PDI. Els nens i nenes de P-5, prèviament, s’hauran preparat unes preguntes sobre el tema i a l’hora de fer l’activitat, cada infant s’aproparà a l’ordinador portàtil per a fer la pregunta. Després, tot el grup, podrà veure la respostes que ens vagin donant els alumnes de 5è. Una vegada acabada la videotrucada, demanaré als infants que facin una valoració de l’activitat. |
TÍTOL: Fem puzzles amb el Jigsaw. |
NIVELL: P-5 |
ESPAI/MATERIALS/DURADA:
Es farà a l’aula d’informàtica, amb el grup desdoblat. Cada infant tindrà un ordinador. L’activitat està prevista en 30min. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Prèviament hauré creat amb el programa “Jigsaw”, tres puzzles amb la imatge d’un cotxe: un taxi, una ambulància i un cotxe de curses. Una vegada creats els penjaré al bloc del Cicle. El dia de l’activitat, els infants hauran de resoldre els tres puzzles, en cas que necessitin ajuda, poden demanar a algun company/a que els ajudi. En acabar la sessió deixarem un espai perquè els infants valorin l’activitat i parlarem de les diferents funcions que poden tenir els cotxes, partint de les imatges dels puzzles. |