SANT JORDI DES DE CASA

Des de les tutories de primer, us vam fer la proposta d’investigar per què el dia 23 d’abril, la Diada de Sant Jordi, es regalaven roses i llibres. Aquí teniu una breu explicació:

La Diada de Sant Jordi es celebra el dia 23 d’abril, coneguda també com el Dia del Llibre i la Fira de les Roses. És costum regalar a l’estimada una rosa vermella, com la sang del Drac que va brotar quan el cavaller Sant Jordi li va clavar la llança. També hi ha la tradició  de regalar un llibre ja que, va ser un 23 d’abril, quan Miguel de Cervantes, William Shakespeare, Inca Garcilaso de la Vega o Josep Pla, coneguts escriptors, van morir.

Oi, que és molt interessant? Segur que ho heu trobat i explicat a casa.

Aquest any hem celebrat la diada a casa, confinats, però de ben segur que heu fet moltes manualitats com punts de llibre, teatrets, ombres xineses, representacions, roses… Heu omplert els balcons de roses? Heu llegit contes?

Volem fer un petit recull de totes les produccions i manualitats que ens heu enviat.

Sou uns artistes!

Aquí teniu una recull de tot allò que ens aneu enviant.

 

JO EM QUEDO A CASA:Juntes i junts podem amb tot!

Estimades famílies, nens i nenes de 1r, Rock & Roll i Queen,

Aquestes setmanes estan sent bastant diferents del que estàvem acostumats fins ara, oi? Malgrat tot, ho esteu fent molt bé i esteu treballant de valent!

Les vostres mestres estan ben orgulloses i molt contentes de veure-us tan enfeinats a casa. No deixeu de contactar amb nosaltres si teniu dubtes, per saludar-nos o enviar-nos fotografies. Us rebrem amb candeletes!

Aquí us deixem un recull d’imatges que ens heu anat enviant a través del correu electrònic.

Us estimem i us enviem una súper abraçada (de moment ha de ser virtual, però no patiu, ens en farem moltes més quan ens veiem).

 

ELS SENTITS a primer

Els nens i nenes de primer hem estat treballant els sentits a l’àrea de Medi.

Hem pogut tastar diferents aliments i identificar si eren dolços, salats, amargs o àcids. Hem olorat diferents elements: flors, colònies, sardines, sprais, cremes, antimosquits, menjars…, hem escoltat sorolls i sons desde la PDI i havien d’endivinar quin era només amb el sentit de l’oïda. Hem treballat el tacte a partir d’una caixa màgica i escrivint lletres a l’esquena dels companys. També hem hagut de descriure un objecte només utilitzant el sentit de la vista.

Per concloure el nostre projecte, hem fet un lapbook- mural entre els grups. Hi ha companys i companyes que han portat jocs de tacte, jocs d’olors i molta informació.

Hem après i gaudit molt!

Aquí podeu veure un petit recull de fotos.

Tutories al Puigventós

Estem immersos en una societat de la informació on totes i tots rebem i compartim dades i notícies.

No podem deixar fora als alumnes de  les situacions que vivim, de les que ens afecten. Per això creiem convenient utilitzar una font fiable per compartir a l’escola la situació actual del Coronavirus SARS-CoV-2

Amb aquest material totes les aules realitzem una tutoria informativa on compartim i expliquem les recomanacions bàsiques que rebem directament del Departament de Salud.

 

 

Fervol a segon

Avui els companys de Irenia ens han explicat la història del Fervol:

La MEKI i en PICTO, dos infants que viuen en condicions de pobresa, cansats de menjar sempre pa sec sucat amb aigua, decideixen marxar en busca d’un país millor. Amb material de rebuig construeixen un
cavall mecànic volador, en FERVOL. S’acomiaden dels seus pares i pedalejant fort emprenen el seu viatge.
Quan arriben dins els núvols, s’adonen que en FERVOL té trets màgics: el silenci el fa volar sense cap esforç. El primer país que troben és un país industrialitzat, PLUTONYA, semblant al nostre. Tot i la seva
riquesa, el país nega als nostres amics el dret d’acollida. Només una noia, la DIKI, que té de tot, conscient de la injustícia, els ajuda a escapar i s’afegeix a la busca d’un país millor. El segon país és HORTIA, un país agrícola, on la gent mai para de treballar. AGRO, un noi fort i gras ofereix als nostres
amic menjar i beure, però amb la condició d’ajuntar-se amb ells, ja que està cansat de no tenir mai temps lliure. La tripulació arriba al tercer país, BIBLIONIA, un país savi, ple de llibres, on coneixen a SOFO, un noi de pell fosca i que porta ulleres, que també s’uneix al grup d’amics, ja que al seu país es desconeix la paraula “jugar”. De seguida arriben a ENCANTISTAN, un país de bruixes i mags, que és molt divertit, ja que és fàcil fer-hi complir qualsevol desig amb encanteris i frases màgiques, però la MAGI, una nena encantiana, els convenç de seguir amb la busca perquè els explica que el seu país és ple d’injustícia.
Guiats pels coneixements geogràfics d’en SOFO i la intuïció de la MAGI, arriben a ERÍMIA, on suposadament haurien de quedar-se. Però la vista del país no és gens encantadora. És un país sense aigua, ple de sorra i cactus. L’únic habitant, l’ERIMO, els convida a un sopar boníssim i mentre tots
l’estan intentant convèncer d’afegir-se al grup, la MAGI descobreix un llac subterrani. Entre tots construeixen un pou i cansats però contents se’n van a dormir perquè s’ha fet de nit. El dia següent, sorpresos s’adonen que els cactus s’han omplert de flors i que el desert es comença a convertir en un
lloc fèrtil. Ja tots estan convençuts de quedar-s’hi, dedicant-se cada un a la feina que més li agrada.
Preparen una carta on expliquen la seva troballa i FERVOL s’encarrega de portar-la als seus pares, convidant-los a reunir-se amb els seus fills.

El narrador fa servir unes figures retallades que representen els personatges de la història, a més d’utilitzar la pissarra com a escenari actiu.

El conte està amenitzat amb jocs i teatre i els/les alumnes hi participen activament:
pedalejant cada cop que en FERVOL emprèn el vol, responent a preguntes relacionades amb el desenllaç de la història, donant pistes i ajudant els personatges del conte quan es troben davant de situacions crítiques.

 

2n i les DANSES DE LA MEDITERRÀNIA

L’activitat central consisteix en escoltar peces curtes de músiques o danses dels cinc continents, identificar-ne les que pertanyen a la Mediterrània.  Les mediterrànies s’ensenyen i es practiquen. Es
balla una sardana, una tarantel·la, una dansa grega, una dansa jueva, la dansa del ventre, dansa sufí i sevillanes….

FOTOS