30 de gener, dia escolar de la no violència i la Pau


A l’escola Puigventós treballem per assolir una cultura de la Pau treballant per  una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

Aprofitant la celebració del dia escolar  de la no violència i la pau hem  realitzat algunes activitats per sensibilitzar, parlar i celebrar conjuntament aquest dia.

Compartim amb vosaltres el material que hem utilitzat, recursos per seguir treballant,  així com algunes fotografies de l’experiència.

 

 

Racons a les aules de segon

La metodologia a cicle inicial es basa en els racons.

Els racons són una metodologia de treball que aprofitant la capacitat lúdica de l’infant els demana que siguin autònoms, organitzats, responsables i que construeixin activament el seu aprenentatge.

M’ho varen contar i ho vaig oblidar.
Ho vaig veure i ho vaig entendre.
Ho vaig fer i ho vaig aprendre.
Confuci, 551-479 a. C.
Recollim algunes imatges dels racons durant els mesos de novembre i desembre.
 

Els ambients a CI

Recta final del trimestre.

A l’escola Puigventós anem fent valoracions dels nostres projectes.

Els ambients

– Afavorir les relacions socials i de convivència entre els infants de diferents edats.

– Desenvolupar els hàbits socials; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…

– Desenvolupar el llenguatge oral

– Aprendre dels companys/es.

– Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular.

– Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions  lliurement.

– Respectar a les persones i els materials.

Voleu veure com ho hem assolit?

FOTOS

Segon al cultiu de l’olivera

Aquesta setmana els alumnes de segon han visitat les vinyes d’Olesa de Montserrat.

En aquesta sortida ens han explicat com es fa l’oli.
De fet,  no només ens ho han explicat. Ho hem pogut veure.
Des del moment que les olives eren a l’arbre fins que posaven l’oli a les ampolles.

Podeu demanar als vostres fills que ho expliquin.

Les fotos poden ajudar-vos.

Segon parlem de contes

Clica la imatge per veure la presentació

Immersos com estem en la lectura, i per ajudar a comprendre i produir  tot tipus de text. Els hem presentat l’estructura del conte.

TÍTOL

PLANTEJAMENT

NUS

DESENLLAÇ

Aquesta és la presentació que hem utilitzat a l’aula. Esperem que ens ajudi a motivar-los i a fer-los gaudir de les mil aventures que es poden trobar als llibres.

Mapa conceptual del cine mut

Els alumnes ja estan investigant sobre els projectes. Per poder ordenar les idees utilitzem un mapa conceptual.

MAPA CONCEPTUAL DEL CINE

Les preguntes que van fer  estan ubicades en una de les parts del mapa i tenen relació amb un concepte més general.

La informació que recullen la explicaran al companys posteriorment.

Per ajudar-los a explicar aquests coneixements poden utilitzar fotos, power, o el mateix paper. És important que la informació que expliquin la hagin recollit ells i puguin explicar-la.

Aquestes primeres setmanes són els alumnes que parlen de:

QUÈ ÉS EL CINEMA?

HISTÒRIA DEL CINEMA.

 

El treball per projectes

 

 

Ara que sabem quina pel·lícula volem veure (Lego Ninjago, Tadeo Jones, Els Oscars i el cine mut ) volem explicar-vos com ho estem fent per treballar.
Són les fases del nostre projecte.

NECESSITAT
Què volem ?
“El Cinema” és l’eix transversal que ens ha portat a triar una cosa per conèixer. Cada grup ha proposat diferents pel·lícules o objectes relacionats amb el cinema  i després hem fet una votació per triar-ne un.

CONEIXEMENTS PREVIS
Què sabem?
Recollim les idees  que ja sabem del cinema. Fem la llista de coses que ja coneixement.

CONEIXEMENTS PER REALITZAR
Què volem saber?
Connectant les coses que sabem i les que no sabem sorgeixen dubtes i preguntes que haurem de resoldre.

PLANIFIQUEM
Com ho farem?
Organitzem i ordenem les coses que ja sabem i que volem conèixer. Ens pot ajudar un mapa conceptual. Decidim qui fa cada cosa, qui cerca aquella informació que necessitem per completar els nostres coneixements.

CERCA D’INFORMACIÓ
Amb les fonts d’informació que tenim (llibres, fotografies, internet) busquem la informació

REALITZEM EL PROJECTE
Analitzem, resumim, classifiquem la informació i realitzem una producció on quedi tota recollida (mural, power point)

EXPOSICIÓ PER PARTS DEL PROJECTE
Comuniquem a la resta de companys la informació que hem recollit ( la part que nosaltres se’ns ha assignat en la planificació)

VALOREM/ AVALUEM
Mesurem qualitativament quines coses ens han agradat del projecte, quines coses hem fet molt bé…..

CONCLUSIONS
Què hem après?
Recull de les idees, conceptes o experiències que hem integrat del projecte.



Tenim molta , molta feina……….

Save

Save