Per aprendre jugant

Volem recordar als alumnes i les famílies que al bloc teniu algunes de les activitats que s’han treballat durant el curs.

També teniu a la barra lateral enllaços a diferents blocs on els alumnes podran aprendre jugant.

Bones Vacances

Activitats d’aula de cicle inicial

Al Puigventós tenim la sort que les famílies participeu activament en la vida de l’escola. Els racons en família, les festes, les activitats dels projectes…… Això fa que conegueu i visqueu moltes de les coses que fem amb els vostres fills.

Però encara hi ha moltes activitats que fem a l’aula i que no sempre podem compartir. Per això hem fet aquest recull de fotos.  Esperem que el pugueu veure amb els vostres fills i puguin explicar-vos algunes de les coses que fem.

1r A

1r B

2n A

2nB

Danses de la Mediterrània

El programa CONVIURE A LA MEDITERRÀNIA, que es ve executant a les escoles de Olesa de Montserrat compren la realització d’una sèrie de tallers d’educació per la pau i la interculturalitat, centrats en la regió mediterrània.
Els tallers utilitzen principalment el joc com a eina metodològica d’aprenentatge i han estat dissenyats especialment per a cada cicle educatiu per Irènia jocs de pau, un col·lectiu de docents especialitzats en educació en valors. http://www.irenia.net.

Els alumnes de segon han fet les Danses de la Mediterrània.

S’inicia amb una petita exposició del rol que ha jugat al llarg de la Història la Mediterrània com a via de comunicació i intercanvi cultural entre els pobles que l’habiten.
L’activitat central consisteix en escoltar peces curtes de músiques o danses dels cinc continents, identificar-ne les que pertanyen a la Mediterrània. Les mediterrànies s’ensenyen i es practiquen. Es balla una sardana, una tarantel·la, una dansa grega, una dansa jueva, la dansa del ventre, dansa sufí i sevillanes…. si en dóna temps!.

FOTOS

 

Egipte de 2B a P4B

Les nenes i nens de P-4 han vingut a la classe a preguntar-nos algunes coses d’Egipte. El nostre projecte del curs passat. Per això aquests dies recuperarem algunes informacions i materials per compartir amb la resta de companys.

 

Fervól

Aquesta setmana els alumnes de segon han rebut la visita del grup de treball de IRENIA.

Ens han presentat un conte d’en Yorgos K. sobre la immigració i els drets dels infants .

El narrador fa servir unes figures retallades que representen els personatges de la història, a més d’utilitzar la pissarra com a escenari actiu. El conte està amenitzat amb jocs i teatre i els/les alumnes hi participen activament: pedalejant cada cop que en FERVOL emprèn el vol, responent a preguntes relacionades amb el desenllaç de la història, donant pistes i ajudant els personatges del conte quan es troben davant de situacions crítiques.

Les FOTOS

 

Arriba la cloenda ‘el país a l’escola’ 2018

Després de 12 sessions a l’escola,  divendres els alumnes de segon del Puigventós han participat a la Cloenda de “el país a l’escola”

Aquí teniu les fotos del assaig.

Aquest projecte neix l’any 1978 amb l’objectiu d’estimular l’alumnat en el coneixement de la cultura i tradicions, en concret la sardana i el ball de bastons.
L’aprenentatge de la sardana i el ball de bastons aporta a l’alumne beneficis en el desenvolupament d’habilitats i capacitats motrius bàsiques com són: l’oïda musical, compàs, lateralitat, execució i destresa. Aquests aprenentatges també estan lligats intrínsecament a valors com la solidaritat, la germanor, la igualtat entre alumnes i la no violència. Ajuden a cohesionar el grup classe, per festes i activitats d’utilitat més enllà de l’aula, l’escola i fins i tot el poble.

Les nenes i nens de segon han compartit ball amb altres escoles a la Plaça de la Catedral de Barcelona. Un matí molt entretingut i divertit.

Llàstima que la pluja ens ha fet tornar a l’escola. Però no hem anat a la classe. Ens hem passat la tarda jugant com si fóssim al parc.

 

Aquí teniu les fotos de la Sortida.

 

Sant Jordi

Aquesta setmana hem celebrat Sant Jordi.

Dilluns vam fer 4 tallers amb els alumnes de primer, segon i tercer.

Un del tallers era fer uns trencaclosques relacionats amb les imatges de la llegenda de Sant Jordi.

 

Unes roses sense espines.

Tots junts vam crear un Drac.

I vam buscar un personatge amagat.

A la tarda Santa Jordina ens va fer una vista i ens va recitar un bonic poema.

Per tancar aquestes jornades culturals, les famílies han preparat una versió lliure i molt cinematogràfica d’una llegenda.