Projectes grupals de Medi

Aquest curs a Medi, els nens i nenes de 2n A, van proposar treballar els projectes de forma grupal. Un cop fet els grups cooperatius, van acordar el rol que cada nen i nena tindria dins del seu grup i la tasca corresponent ( coordinador, secretari, portaveu i controlador). Després van decidir el nom del grup i el tema que estudiarien a medi. Tot seguit, van pensar les preguntes d’investigació i les van portar a casa.

Gràcies per la vostra col·laboració, el vostre suport és de gran ajuda en el procés d’aprenentatge dels vostres fills/es.

Actualment estem fent els lapbooks, després els expossarem i, per últim, valorarem tot el treball.

Aquí us deixem una petita mostra de com està sent el procés.

Bona festivitat de Tots Sants.

Els nostres esquelets de “Halloween”

Avui havíem de celebrar la Castanyada a la tarda, però com el temps no ens ha acompanyat, hem decidit construir uns esquelets.

Hem retallat, hem escrit els noms dels ossos i els hem fet articulables amb uns fasteners.

Amb aquesta producció, ja estem a punt de finalitzar el projecte dels ossos.

També han vingut a l’aula les senyores castanyeres a repartir castanyes. Estaven boníssimes!

Cliqueu a l’enllaç per veure com ens han quedat.

Ambients a cicle inicial

Els ambients representen una manera diferent d’organitzar l’espai i els materials de l’escola afavorint que nens i nenes de diferents edats aprenguin junts. Aquests entorns propicien situacions d’aprenentatge on els infants participen d’una manera activa, lliure i creativa. En els ambients l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. Són espais tranquils que respecten la diversitat i que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant. A cada ambient s’ofereixen diverses propostes d’aprenentatge amb materials variats i rics en possibilitats que propicien una diversitat de respostes i d’accions per part dels nens i nenes.
Compartim amb tots vosaltres les fotos dels ambients d’aquestes primeres quatre sessions.

Construïm un esquelet amb pasta

Seguint amb el projecte de medi, els nens i nenes de segon B hem construït un esquelet amb pasta de diferents tipus.

Hem utilitzat:

  • galets petits per les articulacions.
  • macarrons pels ossos més forts.
  • espaguetis pels ossos més prims.
  • fideus per les falanges de mans i peus.
  • cèrcols de fideuà per les costelles.
  • llacets pels malucs.

Ha estat una tarda molt divertida i hem après molt sobre els ossos del cos humà.

Esperem que us agradi tant com a nosaltres.

En les fotos podeu veure el procés i el resultat.

Fem un esquelet humà

A la classe de 2n B estem treballant els ossos del cos humà des de l’àrea de Medi.

Hem fet un mural a tamany real: primer vam resseguir la nostra silueta, després vam enganxar els ossos i, per últim, vam col·locar els seus noms .

Hem après molt i hem treballat en equip en tot moment!

Podeu veure el procés en les fotografies i tenim murals penjats al passadís del cicle.

Llegir i escriure per viure

Perquè la persona  sigui forta ha de menjar regularment, i perquè sigui sàvia ha de llegir sempre. Jeremy Collier

Una de les activitats més gratificants pels infants al començar l’educació primària és l’escriptura i la lectura. Us proposem alguns jocs per poder fer a casa i seguir aprenent.

de consciència fonològica

Per fer paraules.

 

Alguns jocs de frases

per aquells que ja llegiu

Els  més difícils

Alguns articles sobre la lectura i l’escriptura que poden ajudar-nos a reflexionar.

Educar en l’hàbit de la lectura

Consells per ajudar els nens a aprendre a llegir

Fixar una edat per aprendre a llegir és frustrar els nens

Per què no és necessari que el teu fill aprengui a llegir i escriure abans dels 6 anys

Tres consells per ensenyar al teu fill a llegir i escriure de manera harmoniosa i eficaç

Lectura i plaer van de la mà

Quan han d’aprendre a llegir?

 

Un llibre per aprofundir

Noms per les aules

Com cada any els noms de les aules tenen relació amb l’eix transversal de l’escola. Enguany LA PINTURA.

Després d’observar i valorar el material que han portat a cada aula els alumnes de cicle inicial han decidit ser:

1er A EL CAVALL BLAU  de Franz Marc

1er B JACKSON POLLOCK

2n A VAN GOGH

2nB POP ART

Cada grup classe començarà el projecte  i aprendrà coses relacionades amb el nom de la classe. Anirem informant de com va el procés.

Els racons a primer.

Comença octubre i les nenes i nens de  primer es van adaptant al nou funcionament dels racons. L’autonomia i gestió del temps és un procés molt important que s’ha d’assolir a poc a poc. Però tenim clar que tenen moltes ganes d’aprendre i nosaltres també.

Amb aquestes fotos volem compartir amb vosaltres alguns moments d’aquest primers dies de classe.

L’enllaç de les fotos el trobareu a la mateixa foto de cada article.

Els Pintors

Benvinguts al nou curs escolar 2018-19.
Aquests primers dies els alumnes i mestres ens estem adaptant i coneixent millor. També estem iniciant algunes propostes de treball.
Una d’elles i que ens acompanyarà durant el curs és l’eix transversal.

Els Pintors.

 

Per això demanem  llibres, revistes, fotografies, material que ens pugui ajudar a decidir el nom de la classe. El nom estarà relacionat amb els pintors però pot ser el d’un quadre, d’un estil pictòric, d’un material de la pintura………

Moltes gràcies, equip de CI