“Espais buits” i primer contacte amb el professional del cinema

 

Simultàniament al treball del retrat, treballem el concepte d’espai buit. Sortim als voltants de l’ institut en grups de 6 a 4 persones. Fem fotografies d’espais interiors i exteriors tenint en compte els punts de vista, l’ enquadrament i la llum.

El dimarts 27/9 coneixem al nostre professional del cinema, el Pep Garrido. Per trencar el gel, i presentar el grup, mirem les fotografies d’espais buits i comentem plegats la llum, els enquadraments, la perspectiva, etc…

Aquí us presentem algunes de les fotografies realitzades:


Després de veure moltes imatges li expliquem al Pep quina fotografia hem escollit i el que hem escrit els 4 grups per descriure-la.

Fotografia d’espai buit exterior realitzada per: Marina Marzá, Anna Osset, Laura Giménez i Daniela López


Per fer aquesta fotografia vam pensar en desenfocar el primer pla, que resulta ser un mur, per ressaltar més la zona a destacar, és a dir, el paisatge urbà i el cel de darrera.

A l’enquadrament hi podem veure un primer pla i un segon pla. En el primer pla és on hi veiem el mur, que ocupa la meitat de la foto. Aquest fet fa que el segon pla quedi emmarcat pel primer, una de les altres raons per les que fa que es destaqui més. Com que la meitat de la foto és de color blanc, els colors queden més intensos.

La imatge dóna un sentit d’horitzontalitat al ser panoràmica.

Fotografia d’espai buit exterior realitzada per: Saray Suero, Ariadna Cáceres, Iris Rodríguez, Agna Baró, Montserrat Codina.


Hem triat aquesta imatge perquè, com que era al matí hi ha molta lluminositat i fa la sensació d’espai gran. Normalment, aquest espai està ple de gent i és molt acollidor. Però en aquell moment, al estar buit, donava la sensació de soledat. Es veu gairebé tot l’espai. Té diversos plans que fan la imatge profunda, l’enquadrament horitzontal ajuda a crear la sensació d’amplitud i al haver-hi l’arbre fa un joc d’ombres i colors.

Fotografia d’espai buit exterior realitzada per: Rhaiza Cruz, Patricia de Miquel, Emiliano Gallota, Adrià Castillo, Marc Clemente, Ariadna Ruiz


L’hem escollit perquè té molta llum, però fa un joc de color al fons molt més fosc que la resta (perspectiva cònica amb un punt de fuga). També perquè està enfocada, però té la part del terra, d’es d’on es va fer la foto, flou. Són superfícies rectes, i bastant quadrades, amb diferents plans. Expressa buidor. Es un espai exterior, i les parets donen un aspecte de profunditat. La càmera la vam col·locar verticalment perquè s’aprecies més la intenció de llunyania.

Fotografia d’espai buit exterior realitzada per: Júlia Baró, Clara Gràcia, Clàudia Blanco, Belen Pérez, Carla Andújar

A les 8h del matí el nostre grup vàrem sortir pel pati de l’institut a fer fotos. Volíem jugar amb la perspectiva, la llum que hi havia en aquella hora i els colors.

La foto està feta des d’un lloc elevat, hi predominen molt les línies rectes amb un punt de fuga molt exagerat. També podem observar que la llum que hi ha és insinuativa, ja que a diferència de les altres fotos aquesta, és atenuant.

 

L’activitat ens agrada molt, continuem fent fotos el cap de setmana…. aquí en teniu algunes..

Fotografies de Júlia Baró, Marina Marzá, Montserrat Codina i Agna Baró.

Bé, us esperem al proper bloc….. coneixerem l’equip de gravació i ens iniciem amb la primera pràctica: els Minuts Lumière….

 

Iris Rodriguez i Agna Baró

Un “espai buit” ple de sensacions.

Que difícil és descriure un espai buit. L ’horitzó present però llunyà. No hi ha ningú però ens ho imaginem ple…

Hom descriu un espai buit amb molt de misteri.

Encetem aquest bloc amb aquesta sensació, la il·lusió d’omplir un espai buit preciós, amb bona perspectiva, molta profunditat… llum, enquadrament…!

És el primer any que el Narcís Monturiol participa en aquest projecte tant consolidat i és per a nosaltres un gran repte!

Tenim molt present el record del projecte “Creadors en Residència”, hi vàrem participar l’any passat,  va ser una experiència colpidora, plena de coneixement i d’emocions.

Alumnes, professors i professores, entusiastes de les bones pràctiques, us convidem a seguir amb nosaltres aquest bloc, pretén ser un recull del que anem fent al llarg del dia a dia de “cinema en curs al Monturiol”

A priori.

Comença el curs, 20 alumnes de 4t d’ESO:  la Carla, la Júlia, l’Agna, la Clàudia, l’Ariadna C., l’Adrià, el Marc, la Montserrat, la Rhaiza, la Patricia, l’Emi, la Laura, la Clara, la Daniela, la Marina, l’Anna, la Belén, l’Iris, l’Ariadna R. i la Saray.

Música i Visual i Plàstica, dues docents: la Isabel i la Fanny, iniciem plegats “Cinema en curs”.

Abans de conèixer al nostre professional del cinema, ens proposem treballar amb els alumnes el concepte de “retrat”. El retrat entès com a imatge que ens transmet alguna cosa més enllà de l’estètica. Volem que la imatge ens digui alguna cosa del retratat o retratada. Mirem retrats fotogràfics, en parlem…, i proposem a l’alumnat fer fotografies d’ells mateixos, els uns als altres, volem saber d’ells a partir de les seves fotografies.

Com és l’Agna?, l’Anna?, l’Adrià?…

Que els seus retrats ens diguin coses d’ells mateixos…

Us presentem els 20 integrants d’aquest projecte de mà de les seves pròpies fotografies: