HÉCTOR: preparació i filmació del minut

El meu minut va consitir a rodar un tram de la carretera del Pont de Vilomara, en concret el tram que va des de la fàbrica fins a la parada de la urbanització Marquet Paradís, enfocat lateralment en direcció al riu Llobregat. M’ha costat força decidir-me ja que no sabia ben bé quin havia de ser el tema del minut. La idea me la va donar el meu professor de música, però el cas és que necessitava un mitjà de transport per filmar aquest tram; primer vam trucar a l’empresa Costa, però no vam tenir sort perquè no em podien prestar el servei que necessitava. Per sort, la Maria d’oficines ens va portar amb la seva furgoneta, i jo estava molt nerviós perquè no sabia que tot sortiria segons el que havia planejat.

Ha estat un èxit, hem reproduït amb exactitud el que havia pensat. Únicament hi ha una cosa que no vaig tenir en comte i era que l’enfocament estava pensat només per enfocar el riu, de manera que el tram de la fàbrica un cop filmat creava una sensació de moviment que marejava una miqueta. En veure’l, vaig adonar-me que enfocava la paret des de massa a prop. D’altra banda el rodatge ha estat perfecte sense inconvenients. Gairebé, vam haver de canviar el diafragma un parell de vegades perquè estava una miqueta ennuvolat, però tant l’entrada de llum com el zoom estaven en la posició correcta.

pb130306_800x600pb130317_800x600

La Núria va dir que aquest minut era més realista perquè no podíem veure el que estàvem filmant, cosa que també els passava als germans Lumière. La càmera la vam haver de col•locar al seient de davant de la furgoneta de la Maria d’oficines, que va ser molt amable d’ajudar-nos en el projecte, el trípode va quedar encaixat entre els seients de manera que ni tan sols es movia i vam rodar amb la finestra oberta.
L’equip ? Excel•lent, tant el so com el making off han quedat bé.
He après que a vegades és millor la improvització ( la furgoneta de la Maria ), que no pas la professionalització, ja que els autocars Costa tot i voler noens van poder ajudar.

3 Respostes a “HÉCTOR: preparació i filmació del minut”

  1. Núria (Cinema en curs) Diu:

    Com vam comentar a la classe, precisament el que és molt interessant del teu Minut Lumière és com desfilen els diferents termes: primer el mur (molt a prop, i a gran velocitat, com comentes), després les tanques, creant un efecte molt especial, i finalment el paisatge, amb els arbres més a prop i el riu al fons. Com més a prop és l’objecte, més gran és el moviment. Crec que en el text potser no acaba de quedar prou clar la qüestió del diafragma: la dificultat era que l’havies de fixar sense poder-ho comprovar en el trajecte, doncs mentre el cotxe era en marxa, no podies mirar el visor (com els Lumière, que no tenien visor!). Abans de filmar ens vam aturar a la carretera per mesurar la llum, però just abans d’iniciar el trajecte de la filmació et vas adonar que hi havia molta més llum i vas decidir tancar al màxim (f16). Va ser una molt bona tria, i també la de l’òptica (determinada pel zoom) i l’enquadrament!.
    Per altra banda, no acabo de veure clara aquesta oposició entre improvisació/professionalització. No va ser improvisat!! Tu tenies molt clar on volies començar i acabar: que s’obrís amb el mur i que s’acabés amb el paisatge obert. El problema era que semblava molt difícil filmar-ho des de l’autocar amb qui vas fer les gestions pertinents, doncs no podien obrir la porta i els vidres són molt opacs. La Maria va oferir la seva furgoneta: i va ser una molt bona opció!
    El Minut és una veritable aventura del moviment! Felicitats!

  2. anna Diu:

    M’agradat molt hector.Es molt original sincerament.

  3. Nerea Diu:

    Herctor dels minuts que vam fer tots el teu es el millor per a mi , per que m’agrada molt el paisatge felicitats .

Deixa una resposta