EXPERIMENT DE L’APARELL RESPIRATORI

Els alumnes de 5è han estudiat l’Aparell Respiratori a Medi i han fet un experiment per veure com funciona aquest. A continuació teniu la notícia redactada pels nens i nenes de 5è B.

L’última setmana del mes de setembre de 2019 vàrem fer un experiment sobre l’Aparell Respiratori per observar com funciona aquest i per veure els moviments respiratoris d’inspiració i d’expiració.

Les mestres de 5è ens van donar un full on hi constaven els materials i els passos que havíem de seguir per construir l’Aparell Respiratori.

Els materials necessaris eren: una ampolla d’aigua d’1,5 litres buida, un guant de làtex, dos globus, dos palletes, una mica de plastilina, un tros de cinta adhesiva i un cúter.

Per fer l’experiment vàrem seguir els següents passos:

1r– Vàrem agafar l’ampolla d’aigua buida i la vàrem tallar per sota de l’etiqueta amb el cúter.

2n– Vàrem lligar els dos globus a les dues palletes, assegurant-nos que no s’escapés l’aire.

3r– Vàrem fer un forat al tap de l’ampolla i vàrem fer passar les palletes per aquest, fent-les sobresortir 3 cm. Amb una mica de plastilina vàrem subjectar les palletes al tap.

4t– Vàrem agafar el guant de làtex i el vàrem col·locar a la part inferior de l’ampolla. El vàrem subjectar un tros de cinta adhesiva.

Un cop fet l’aparell respiratori vàrem estirar del guant i vàrem veure com els dos globus s’inflaven. També vàrem poder observar com si estiràvem el guant cap a dins, els dos globus es desinflaven.

Ens va agradar molt fer l’experiment, perquè és divertit, ens va distreure i ho vam trobar sorprenent.

Aquí podeu veure el resultat final!

Els alumnes de 5è B