Ambient de dramatització del 2n trimestre

AMBIENT DRAMATITZACIÓ


Durant totes aquestes sessions hem après i hem jugat per poder fer teatre. El més important per dur a terme aquest ambient és que els nens s’ho hagin passat molt bé.
Mitjançant la dramatització, l’expressió oral i corporal, el nen a pogut progressar i aprendre a expressar i comunicar sentiments, autocriticar-se i enriquir la seva espontaneïtat. 

LES MONES DE 3r

L’alumnat de tercer hem fet unes mones molt plàstiques per celebrar que ens n’anem de vacances. Hem treballat en grup i amb materials quotidians per fer una mona de pasqua que representi a cadascuna de les classes. Per poder compartir-les amb tots vosaltres us ensenyem les fotografies que ens hem fet amb elles tant la classe dels Barrufets com la dels Scherlocks.

Així ens acomiadem fins al proper dia 29, quan tornarem amb les piles ben carregades.

BONES VACANCES!!!!

Els alumnes de 4t hem treballat els drets dels infants amb Irènia.

Aquestes darreres setmanes els alumnes de 4t hem finalitzat les tres sessions del programa Irènia que ens han permés identificar i comprendre els drets dels infants.
Durant la primera sessió, a l´auditori de la casa de cultura, hem gaudit d´una representació de titelles. La història tracta d´un nen africà que per qüestions familiars arriba a Europa per buscar feina per comprar medicines per a la seva família, i es troba amb diverses situacions.

La segona sessió va consistir en un taller de construcció de titelles seguint tècniques tradicionals africanes. Cadascú ha fet el seu titella, i  ha après a moure´l.

Finalment a la tercera sessió, hem repetit l´espectacle a Cal Rapisa mitjançant la tècnica de teatre fòrum on nosaltres hem participat amb el nostre titella, proposant alternatives al text original, intentant aconseguir que els drets dels infants siguin respectats.
.

TROBADA DE CORALS de 4t

Les i els alumnes de quart participarem a la XIV Trobada de Corals d’Educació Primària del Baix Llobregat. Aquesta es durà a terme el matí del 12 de maig a Sant Boi de Llobregat, al teatre Can Massallera. (Per veure informació del local cliqueu aquí).

Tot i la feina que farem a classe, i per fer una gran actuació, podeu escoltar i practicar les cançons a distància. Només heu de fer clic a l’enllaç i ja us portarà directament a la pàgina corresponent. 

  1. SIYAHAMBA: tutorialcompleta
  2. ESTIC XOCAT: lentràpid 
  3. EL MEU DESIG: veu veu i acompanyament
  4. SOTA SANT LLAURENÇ: veu – veu i acompanyament
  5. EL CANT PER A LES TROBADES DE PRIMÀRIA: directe – veuveu i acompanyament

Vinga!!! molts ànims i…                  …a la feina!!!!

VISQUEM L´AJUNTAMENT!!

El dimarts passat, els alumnes de  4EPA hem iniciat una de les activitats que l´  Ajuntament proposa  a les escoles de la nostra localitat.                                     
La visita guiada  al nostre Ajuntament que va durar tot el matí ens ha permès conèixer .algunes de les seves dependències com la Sala de Plens , el seu funcionament i, fins i tot , vam poder fer-li preguntes a la nostra alcaldessa.
També vam visitar altres de les instal.lacions i serveis  municipals com la casa de cultura, l´Arxiu Històric, la Policia Local i ràdio Olesa on vam tenir l´oportunitat de participar en un programa en directe!!
Com podeu veure, va ser una gran visita! Ens ha agradat moltíssim! Gràcies a tots els que ens van ensenyar tantes coses.

JORNADA INTERESCOLAR DE MINIBÀSQUET


Aquest passat divendres 19 de febrer, els nens i les nenes de 4t vam participar en la 1a Jornada Interescolar de Minibàsquet que vam organitzar conjuntament el Nou Bàsquet Olesa i els/les mestres d’EF de les escoles que vam participar: Josep Ferrà i Esteve, Sant Bernat, Povill i Mare de Déu de Montserrat, i nosaltres, Puigventós.

Els quasi 260 alumnes que vam repartir-nos en diferents equips en el pavelló Municipal i en el Sant Bernat, vam gaudir d’una fantàstica jornada amb el bàsquet com a eix central.
Des de l’escola volem agrair als entrenadors del Club ja que gràcies a ells/es la jornada va ser tot un èxit com podeu veure en les següents fotografies.



I ben aviat us ensenyarem més fotografies ;).

COM HEM COMENÇAT L’ANY!!!!!

Hola de nou, ja hem tornat a l’escola i no parem de fer activitats. No sabríem dir quina ens ha agradat més, la veritat és que ens han encantat les dues que ara us ensenyarem.

Primer va venir la Policia Local d’Olesa a fer-nos unes classes d’Educació Viària, molt interessant tot el que ens van explicar: cinturó de seguretat, com hem d’anar en cotxe, com és d’important el casc i moltíssimes altres coses i el millor de tot és que hem quedat per un altre dia, sí sí, anirem a fer pràctiques amb BICICLETES!!!!!!!!  Yujuuuu ho estem desitjant.

La segona activitat va ser anar a visitar la Biblioteca, ens van ensenyar tota la biblioteca, fins i tot la part de dalt on van a estudiar els grans….  Després vam participar en un concurs de preguntes i respostes i em sembla que les vam encertar totes, és clar.  Finalment la Montse Cascante que és il·lustradora i a més a més és d’Olesa, ens va ensenyar algunes de les seves il·lustracions, però el més bonic és que ens va dibuixar un conte preciós sobre un circ, un pallasso i un detectiu. Moltíssimes gràcies Montse pels dibuixos que ens vas regalar, els penjarem a l’escola perquè tothom els pugui gaudir.

Bé, a veure que opineu de les fotos.

Fins aviat.

Ser ” taronges ” ens motiva !!


Sí, sí, a més de ser un color que ens agrada, a 4tA gaudim 
de la lectura de la sèrie taronja de la coneguda col.lecció  
” Vaixell de vapor “.
Novel.la realista, de fantasia, de misteri, poesia,..de tot hi trobaràs si t´agrada navegar.
I un cop hem gaudit d´estones de lectura, als nostres companys/es ho fem saber. I com ho fem?  Fent una presentació del llibre, títol, autor,… Tot seguit,  escollim una frase, una pàgina, el final, allò que més ens ha agradat, ho llegim i expliquem perquè ho hem escollit. Després exposem oralment el resum del relat, el classifiquem segons la temàtica, i finalment li donem una valoració personal amb puntuació inclosa.
Tots/es ens anem fent una idea del relat amb el que volem seguir. I així, ens motivem!!


També ens plantegem moltes preguntes referents a aquesta col.lecció:
-A qui se li va ocórrer aquest nom? Quan es va crear?
 Quants títols s´ han publicat? Quin va ser el primer llibre i el seu autor?..Així que  entre tots hem escrit un e-mail 
a l´editorial, esperant que ens puguin  aportar tota aquesta,
 i  d´altra informació. Si voleu, quan tinguem una resposta, us ho fem saber !!

 ” La lectura ens obre les portes del món que ens 

   atrevim a imaginar.”