3rs: Visita al mmaca de Cornellà de Llobregat.

Aquest   primer  divendres  del  2n  trimestre  els alumnes de 3r  ens hem  traslladat  al  Palau  Mercade r de  Cornellà  de  Llobregat,  lloc on es  situa  el  museu  de  les  matemàtiques  de  Barcelona.

L’ objectiu,  apropar-nos a les matemàtiques  i  intuïtivament als conceptes abstractes.

Per  això  hem  viscut  unes  petites  experiències  matemàtiques envoltats  de  peces  de  diferents  formats  i  materials  diversos  per resoldre  reptes  plantejats:  simetries,  sumes,  camins,  geometria, patrons….D’ altra  banda  hem realitzat  un  taller  complementari   de construcció  de  pentòminos  ( grups amb  cinc peces quadrades ) aconseguint les seves 12  possibles  combinacions. Tot un repte!    Hem  gaudit   i  hem après   molt.

” Les  petites  experiències matemàtiques  s´han  convertit  en  grans experiències  matemàtiques  per  a  mans  petites.” Observeu les imatges:   https://photos.app.goo.gl/LdeMiqPFUSufmHfg7

ELS SOMRIURES SÓN LES MILLORS GARLANDES PER AL NADAL!

Sens dubte els somriures arriben amb més força en acabar aquest primer trimestre i en especial aquests darrers dies plens d´activitats especials tan esperades per nosaltres.

Els alumnes de 3r ja us vam fer un petit avançament amb el cartell       d´informació que tan bé vam elaborar per vosaltres.

Aqui doncs, la visita del patge reial,la primera de totes aquestes activitats nadalenques. Ab els millors desitjos per a tothom.

” Que els nens de tot el món puguin tenir il.lusió i esperança. Que tots els somnis que tinguin no es quedin en una sola nit.”

3RS: HEM VIST EL MURAL DE KEITH HARING A BARCELONA!!

El  passat  divendres  23  de  novembre,  després  de visitar el  Museu Picasso, ens vam  apropar  a  un  altre  museu  d´art:  EL  MACBA.

Sabíem  que  a  prop  d´allà  hi  ha  un  mural  d´en  Keith  Haring.             L´autobús  ens  va  deixar  a  prop, va  deixa r de  ploure  un a estoneta, i  caminant,  caminant…SÍÍÍ!!!,  allà  l´hem  vist,  just  darrere  el MACBA.  Ha  sigut  emocionant! 30 metres de mural que hem pogut contemplar, on ens hem retratat tots junts intentant fins i tot saltar i moure´ns com els personatges d´en Haring . Molt divertit!!

Després  vam tornar ràpid a l´autocar, tornava a ploure i vam tornar  a l´escola a dinar!

Fotos:  https://photos.app.goo.gl/j2pTzSw7jJL88k5b7

Voleu  saber  alguna  cosa  més?  Aquest  mural  d´en  Haring  va  ser calcat  i  reproduït  al  1992  de l´original que ell ja havia fet el 27 de febrer de 1989. Escolteu el vídeo, és força interesant!

VISITEM EL MUSEU PICASSO DE BARCELONA.

Seguint  amb  el  treball   de  l’ eix  transversal  d’ escola, els alumnes de 3r ens  hem apropat  el  divendres  23  de  novembre  al  Museu  Picasso.

A  escola  i   en   les  sessions  de  plàstica  havíem  gaudit  fent  els nostres  autoretrats,   tots  tenim  molts  retrats  i  rostres  dels  altres, però  al   Museu   Picasso   hem  après  una  altra  manera  de  fer-los.

Hem  sigut  models  i  artistes  alhora: Treballant  per  parelles , primer hem  fet  un  retrat  de  l´altre,  i  després  hem  treballat  amb  el  nostre autoretrat  amb  una  foto  que  ens  havien  fet  en  arribar  al  Museu.

Retratar  a  l´altre  ha  esdevingut  un  acte  divertit,   de  complicitat, de  comunicació,  i  fins  i  tot,  de  risc.

Hem  sobreposat  el  retrat   fet   pel  company  a  l´autoretrat,  i  la  doble imatge  ens  ha  remè s als  retrats  fets  per  Picasso, que havíem vist  previament  a  les  sales  del  Museu.

HEM  ENTÈS  PERFECTAMENT  EL  SEU  CUBISME!!

Us afegim unes quantes imatges. Gaudiu-ne!

3rs: La tardor a la manera d´en Marc Allante i la Natasha Wescoat.

Els alumnes de 3r  seguint el treball de l´eix transversal d´enguany, aquesta tardor, hem volgut apropar-nos a la manera de treballar          d´aquests dos pintors: en   Marc Allante  i la  Natasha  Wescoat.

Un  dels  treballs  ha  sigut  realitzat  en  equip  i l´altre  ha s igut  una activitat  individual.  En  les  due s  hem utilitzat tècniques que ens han permès aconseguir una simiitud a les seves obres. Observeu…,…, i després compareu amb el nostre resultat.

ENS  HA  QUEDAT  GENIAL  I  HA  AMBIENTAT  FORÇA EL NOSTRE PASSADÍS!!

Cliqueu i podreu veure les fotos del procés de tot el treball:

TREBALL EN GRUP (Coneixement Medi Social)

Benvolgudes famílies, aquest trimestre a Coneixement del Medi Social hem treballat en grups i a més a més hem fet dues exposicions orals. La primera va ser sobre el lloc on havíem passat les vacances i la segona sobre les propostes de millora que creiem que necessita l’escola i QUINES PROPOSTES!!!!!! del tot meravelloses!

Aquí teniu les imatges.

Fins aviat

Nens i nenes de 4t

Excursió Cim d’Àligues

El passat dia 2 d’octubre vam anar a visitar el Cim d’Àligues, on ens van ensenyar moltes aus. Feia una miqueta de fred, però la veritat és que ens ho vam passar molt bé, no tots els dies es té l’oportunitat de veure aquests ocells tan a prop!!

Us deixem aquí les fotos

Petons i abraçades

Nens i nenes de 4t

ELS NOSTRES AVIS

Volem agrair als avis del Biel i de la Bruna, que ens han vingut a ensenyar moltes coses aquest curs. Amb l’avi del Biel vam poder veure un projector de cinema antic i fins i tot ens va posar una pel·lícula, i l’avi de la Bruna ens ha vingut a explicar una llegenda de la mitologia grega ( El cavall de Troia). Podeu veure les fotos clicant a la imatge.

Moltíssimes gràcies a tots dos!!

Molts petons i abraçades.

Nens i nenes de 3r, Rosa i Raquel

Ens Orientem!

Bon dia pares i mares, aquí teniu unes fotos de la prova de socials que vam fer la setmana passada, la veritat és que estàvem ben concentrats pensant en resoldre totes les preguntes que s’havien plantejat, quins nervis i quines ganes de fer la prova 😉

Nens i nenes de 3r