Emmacada dins les Jornades Literàries, els de cicle mitjà hem fet una activitat molt arriscada: hem decorat una paret de l’escola pintant-hi un drac ferotge…
Realment ha quedat molt maco…
Emmacada dins les Jornades Literàries, els de cicle mitjà hem fet una activitat molt arriscada: hem decorat una paret de l’escola pintant-hi un drac ferotge…
Realment ha quedat molt maco…
Dins de les Jornades Literàries hem visitat la Biblioteca Joan Miró per tal de conèixer el funcionament d’una biblioteca: com es classifiquen els llibres… però també hem gaudit d’un conte: “La bona sort”
La senyoreta Judit de la biblioteca ens ha fet disfrutar d’allò més escoltant aquesta història: una curta llegenda ambientada en temps del mag Merlí.
| De PUNT DE LLIBRE |
El mag convoca els cavallers del regne i els diu que en set dies creixerà en el bosc encantat un trèvol màgic de quatre fulles que donarà sort il·limitada a qui el trobi.
| De PUNT DE LLIBRE |
Només accepten el repte d’anar-lo a cercar els cavallers Nott i Sid. Nott el cavaller nebre i Sid el cavaller blanc. L’un és l’arquetipus de la negativitat i l’altre el de la positivitat. Sid acabarà creant l’ambient que fa possible que el trèvol de la bona sort creixi en un lloc on tothom creia que era impossible de veure-hi créixer un trèvol qualsevol.
Els alumnes de 3r hem visitat l’Ajuntament del nostre poble.
Seguint la programació de Coneixement del Medi aquest 3r trimestre hem visitat l’Ajuntament. Ens van rebre amb els braços oberts i ens van obrir la Casa de la Vila!
Ens van acompanyar per les diferents dependències de l’Ajuntament i ens van ensenyar les oficines, els despatxos…
Ara ja sabem moltes coses sobre l’Ajuntament:
– quins serveis ofereix (oficina d’atenció al ciutadà, el cadastre, la secretaria, la tresoreria…)
– quins tràmits s’hi poden fer (consultar plànols, fer queixes, empadronar-se, demanar permisos d’obres…)
– quins són els representants polítics que tenim
…
En fi, ens va resultar una visita molt interessant que ens va fer descobrir més coses del nostre estimat poble!
Aquest curs escolar la nostra escola, amb la col·laboració de l’AMPA, ha adequat una zona del pati per tal de convertir-la en un hort.
Els mestres del Comitè Ambiental han ideat un hort molt ben aprofitat. Hem fet els crestalls, preparat el rec… i a plantar!
Hem plantat: espinacs, bledes, enciams, cebes, bajoques i julivert. Un munt de recapte!
L’hort està assenyalat amb uns cartells de fusta molts bonics que ens identifiquen com als de color groc.
Mireu, mireu…
Amb uns recursos a l’abast de tothom:
– capseta de cartró i plàstic (qualsevol envàs reutilitzable!)
– paper i llapis per escriure un enigma… (que ens doni pistes, pot ser en forma de rodolí…) sobre un objecte que posarem dins la capseta.
– ordinador. Es pot fer ús dels ordinadors de la biblioteca escolar per escriure l’endevinalla i millorar-ne la presentació.
– qualsevol objecte petit que tinguem per casa.
Hem creat unes capsetes d’endevinalles!!!
Tots els nens les hem llegides i presentat als companys que s’han hagut d’escarrassar per a poder-les endevinar!
Els petits canvis en la mirada al món poden arribar a ser força importants.
Des de l’escola volem transformar les mentalitats vers la gestió dels residus amb aspectes tan concrets com:
les deixalles de paper,
plàstic i envasos
i matèria orgànica.
Ahhh! I ja disposem d’una planta de compostatge prop de la cuina on els residus ens serviran per adobar l’hort escolar!!!
Una de les actuacions més rellevants dela nostra escola en relació al Medi Ambient és l’ús de l’estació meteorològica.
Registrem diàriament el temps i la temperatura en unes graelles.
Compredre millor el món ens ajudarà a entendre la complexitat dels seus problemes.
Aprenem a tenir cura i a respectar el nostre cos amb uns esmorzars del tot saludables. Cada dimarts i dijous mengem fruita per esmorzar i ho registrem en una graella.
També duem a terme bones conductes mediambientals duent la fruita en una carmanyola, així també potenciem les actituds positives vers la sostenibilitat.
Aquest curs els nens i nenes de 3r descobrim:
– Velázquez
– Van Gogh
– Picasso
– Miró
– Dalí
Primer ens introduïm en cada pintor amb una presentació digital per a descobrir com pintaven i qui eren.
Després fullegem llibres d’art de la biblioteca del ‘Escola i en comparem els seus estils artístics. Establim un col·loqui força interessant recopilant i processant tota la informació.
Llavors escollim un quadre representatiu de cadascun i en fem una anàlisi (tema, estil, tècnica, elements…)
– Les Menines
– Nit estrellada
– Guernika
– La Masia
– Noia mirant per la finestra
En fem una reinterpretació personal i … Mireu el resultat de les nostres produccions artístiques! Oi que han quedat força bé?
UN POT PER ALS COLORS.
Aquest Nadal els nens i nenes de Cicle Mitjà hem portat a casa un “regalet” molt especial.
Primer necessitem:
– TISORES
– PEGAMENT
– BRIC DE LLET TALLAT (I NET!) A 10 cm.
– DIBUIXOS NADALENCS.
– COLORS
Procés d’elaboració:
– Tallar el bric a 10 cm.
– Pintar els dibuixos nadalencs.
– Retallar i enganxar els dibuixos al bric.
– Omplir el bric de colors i retoladors.
ENS HA RESULTAT FÀCIL I DIVERTIT!
MIREU EL RESULTAT!!!!